Nog een nieuwe forumgebruiker !!

Gestart door roadsterboy, 25-12-2007 23:21:19

Vorige topic - Volgende topic

roadsterboy

Hallo,
Ik zal me ook even voorstellen als nieuwe Volvo 850 rijder.
Na bijna 9 jaren in diverse smarts te hebben rond gereden, ben ik weer teruggekeerd naar mijn oude merk, Volvo dus. Sinds 1999 heb ik gereden in smart coupés, cabrio en een roadster met zeer veel plezier.  Als 1 van de eerste smart rijders ben ik ook vrij actief geweest in de oude smart-club. nl en in het huidige smartforum ben ik ook een regelmatige gebruiker.
In de tussentijd heb ik even een 940 gehad om mijn smart roadster wat te ontlasten, maar dat was maar van korte duur. Als ik de keus had, stapte ik toch het liefst in mijn roadster (sorry...). Maar tijden veranderen, en in de tussentijd is mijn huishouden uitgebreid met 2 honden en dit was niet meer te doen in de roadster(rs). Deze twee braken samen de auto af bij wijze van spreken want ze wilden allebei op schoot, of allebei met hun neus tegen de voorruit, het ging gewoon niet meer. De rs had in de tussentijd toch alweer bijna 117000 probleemloze kilometers er op zitten in 3 jaar en 9 maanden en nu kon ik er nog een goede prijs voor krijgen. Dus hij is verkocht, met wel een beetje pijn in mijn hart.
Maar zoals ik al zei, voordat ik een smart kocht heb ik jaren lang Volvo gereden. Ik heb drie 240's gehad, zowel sedan als estate, twee 740's en dus een 940. Allen op gas en allen superwagens. Dus nu weer terug op het oude nest. Sinds een maand of twee heb ik tijdelijk de beschikking over een V40 uit 2003 met een 100KW 2 liter voorin met verder alle opties, een superbak werkelijk. Deze is van mijn broertje en die heb ik in gebruik in de tijd dat hij soepjurken aan het opjagen is in Afghanistan. Via internet kwam ik op een link van een oud-collega van me die in gebruikte Volvo's doet en na een proefrit in een super 960 die hij helaas niet wilde verkopen, een rit gemaakt in een 850 en deze direct gekocht. Er moesten wat kleine dingen gebeuren maar de auto wordt tiptop in orde gemaakt met zelfs een nieuwe G3 installatie erin. Ik hoop de auto na de jaarwisseling te hebben, ik laat er gelijk wintersloffen onder zetten, de LM's gaan na de winter er wel weer onder. Ik verheug me nu al op het heerlijke geluid van de 850, net zo herkenbaar als een startende 240 met zijn geblaas en gegrom.
Zo, dat was het wel voor even.
Mochten er onder jullie personen zijn die een smart als 2e auto hebben, ik heb nogal wat connecties in de smartwereld, dus als je vragen hebt over de smart of je hebt wat nodig, laat maar weten.

Mazzel, Pol

Claudia

Beetje 850'er rijdt als 2e en/of 3e auto Volvo!

Welkom Pol!
Goed dat je het licht weer hebt gezien! ;)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

roadsterboy

Lach,

Jajajaja, voorlopig kan ik met de 850 vooruit, de V40 heb ik tot eind maart/half april.
O ja, ik heb trouwens nog een andere stoere Zweed, een groene Kronan!!
Bekant vergeten .......... :eusa_doh:

Pol

Claudia

:eusa_naughty:

V40 is geen Volvo.....da's een auto.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Domaso

Hoi Pol,

Welkom op het forum. Veel plezier van en met je roffel.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

roadsterboy

Lach,

V40 geen auto?? Haha, rijdt anders als een tierelier de laatste modellen, maar ik merk dus al dat er een onderscheid is binnen de Volvo rijders. Was ook bij de smart hoor, want er waren roadster rijders die zich verheven voelden boven de 4/2 rijders, of Brabus rijders die al het andere maar niets vonden, maar met zulke gasten veeg ik mijn reet af, om het maar eens plat te zeggen. Ik hoop dat ik niemand kwets, maar ja ..........
Doe maar normaal, doe je al gek genoeg zeg ik maar.
Maar ik verheug me al op de 850, een kennis van me die nu een V70 rijdt wil weer eens terug in de 850, want hij is er nog steeds verkikkerd op.
Als er een Volvo bij moet, gaat mijn voorkeur uit naar oude 200 tot 1978 of een super 164.

Pol

Volvo Felipe

roadsterboy

Thnx,

Overigens nog fijne feestdagen aan een ieder.

Pol

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

whachamacollit

Beste Pol, ook ik zit het liefste op schoot of achter de voorruit kan ik je zeggen.
Die smarts zul je gewoon nodig hebben gehad net als de lieden die meerdere levens nodig hebben om tot de essentie te komen...
Welkom en heel veel plezier op het forum.
Enne, die honden achter een hekje in de achterbak natuurlijk he?

"Is het sap het knijpen waard"

roadsterboy

Tja, zou idd wel ideaal zijn maar het is een sedan die ik gekocht heb. Maar ze kunnen mooi op de achterbank want de honden gaan niet meer los in de auto. Er zijn tegenwoordig van die riemen zodat je de hond aan de gordel kunt vastklikken. Een kennis van me heeft een ongeval gehad met de hond los in de auto. Gelukkig is alles bij een hoop geblaf en gejank gebleven, maar die hond zit voortaan ook in de riemen. En ook een hond achterin met een hondenrek kan van alles oplopen bij een noodrem of erger, een ongeluk.
Dus Pavo (kruising boerenfox/bennersenner  :eusa_think:) en Wodan (100% mops) gaan straks ook in de riemen met een dekentje op de achterbank.

Pol

Chris

Hey Pol,

Welkom op het forum en veel plezier met je 850! Goed dat je weer bij zinnen komt qua merk ;D

Mijn collega heeft ook zo'n hondenriem voor zijn boxer in de 850.. werkt wel moet ik zeggen.

Groeten,
Chris

The Saint

Hey Roadsterboy, welkom op het forum.

Een Volvo En Smart liefhebber. Volgens mij ben je de enige die deze combinatie heeft  :D

da's wel heel apart he? JA heel apart ja (voor Man Bijt Hond kenners.. ;))
No shirt no shoes, no pinball

roadsterboy

Lach,

Mooi toch, lekker afwijken van de massa.
Maar nu staat er geen smart meer bij mij op de oprit, alhoewel ik veel plezier met die opvallende karretjes heb beleefd. Tot op de Alpen en Pyreneën toppen toe.
Misschien wel weer es een cabrio met mooie kleurencombinatie en  wat specs, wie weet.

Pol