Starten op benzine te omzeilen?

Gestart door Roffeltje10, 22-06-2008 15:36:27

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: Roffeltje10 op 23-06-2008 10:42:34
Geertg
Ik had al het een en ander gelezen in jouw topic.
Bedankt voor het meedenken.
Jouw probleem was verholpen na het vervangen van de drukregelaar?

Jep, maar dan ook even de stappenmotor laten resetten of zelf doen kan ook makkelijk  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Snellebaksteen

En als je niet op tijd een brandstof druk regelaar te pakken krijgt zet je toch gewoon de brandstof pomp uit> 1 stekkertje los en klaar.....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

A3GLT

Je kan ook meteen op lpg starten door voordat je het contact aanzet 1x de lpg schakelaar in te drukken. Ik heb deze tip van het saabforum en vandaag uitgeprobeerd op mijn 850 met g3 verdamperinstallatie en het werkt. Op deze manier komt er als het goed is helemaal geen benzine bij kijken

Adri

Enno

Citaat van: A3GLT op 05-07-2008 19:59:27
Op deze manier komt er als het goed is helemaal geen benzine bij kijken
Adri

Dan moet je er wel voor zorgen dat je brandstof pomp voor de benzine buiten werking is. Als die gewoon werkt, stroomt er gewoon benzine via je drukregelaar het inlaat traject in.....dit in het geval je druk regelaar lek is.

Ludo

Citaat van: Enno op 06-07-2008 01:21:34
Dan moet je er wel voor zorgen dat je brandstof pomp voor de benzine buiten werking is. Als die gewoon werkt, stroomt er gewoon benzine via je drukregelaar het inlaat traject in.....dit in het geval je druk regelaar lek is.

die startprocedure is een noodoplossing.
er zijn je er al velen voorgegaan die een benzinetank of 4-5 jaarlijks wilden uitsparen.
achteraf een benzinesysteem terug in orde maken omdat injectors verstopt zitten, leidingen uitgedroogd zijn, filter verstopt, het benzinedampsysteem dat niet meer werkt.... kost je meer dan 25 benzine tankbeurten.
kortom: hoe dom ben je dan bezig?...  ::)

ovlov 058

Zou nog wel iets zijn :eusa_think:

Een "alleen" lpg-850 voor erbij :eusa_whistle:

Benzinesysteem slopen (gewichtsbesparing + tank(grotere) onder de wagen en terug reservewiel en derde bank :eusa_dance:)

Backfiresysteem plaatsen tussen gasklep en LMM (terugslagkleppen)

En waarom niet, benzine- en dieselwagens hebben toch ook alleen hun brandstofsysteem.

Lang leve de lpg auto voor nl & belgie (ivm verkrijgbaarheid)

Is maar een idee  :eusa_shifty: shoot me :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: ovlov 058 op 15-07-2008 16:46:30
En waarom niet, benzine- en dieselwagens hebben toch ook alleen hun brandstofsysteem.

dat wiel hoef je ook al niet meer uit te vinden.
ik weet het niet meer precies, maar Vialle levert al lang installaties aan een bepaald merk waar de motor enkel op lpg (of was het aardgas?) rijd.

ovlov 058

De 850 een wiel noemen  >:( ;D

vorklift misschien ???