Camiel Eurlings

Gestart door The Saint, 06-11-2007 08:07:09

Vorige topic - Volgende topic

Clapton

Citaat van: @®- op 06-11-2007 22:27:56
Citaat van: Clapton op 06-11-2007 22:19:31
Citaat van: -D©©©L- op 06-11-2007 11:48:05
Dat is
Citaat van: @®- op 06-11-2007 11:44:09We moeten allemaal niet zo zeuren dat we dagelijks in de file staan. Heel veel mensen zouden met alternatieve naar hun werk kunnen gaan, ook al zijn die alternatieve niet in verhouding tot je eigen vervoer.

Welke alternatieven ?

1. we hebben een 24 uurs economie, indien bedrijven van 0600 uur tot 2200 uur open zijn c.q. doorwerken krijg je een halvering van het aantal auto´s in de spits.  is overigens ook nog eens goed voor de economie en lost een groot deel van de werkeloosheid op.
2. fiscaal stumuleren om met meerdere mensen te rijden, middels een black box systeem in combinatie met 1 of 2 dagen dat er niet met die bepaalde auto in de spits gereden mag worden.
3, gratis openbaar vervoer, er is op diverse plaatsen in de wereld aangetoond dat dat werkt.
4. meer asfalt op plaatsen die in de filetop 10 staan, aangelegd in een 24 uurs doorwerk systeem.
5. roadpricing, pay per kilometer. tijdelijke oplossing want bedrijfsauto´s, leasebakken wordt dat een harder onderhandelingspunt.

ben benieuwd of we hierover een goede discussie kunnen opzetten.   
1. mee eens.
2. mee eens.
3. zelfs in nederland is er een proef gaande wat een succes schijnt te zijn. Leiden naar Den Haag.
4. mee eens maar weer niet haalbaar in nederland, omdat er altijd partijen zijn die tegen zijn. Kijk maar naar de verbreding van de A4, welke is goedgekeurd door de provincie, alles is geregeld, grond is opgekocht en uiteindelijk gaat milieudefensie er tegen in.
5. dan worden de snelwegen rustiger, maar zullen de steden komen vol te staan van mensen die dit willen ontwijken.

4. milieudefensie is wat mij aangaat eigenlijk een terroristische organisatie...
5, nee want als je het openbaar vervoer in de stad gratis maakt is het sneller en zinvoller om met de metro of de bus te gaan

Johann

Ik zou zeggen ga er voor, je hebt 't helemaal uitgewerkt..

Clapton

Citaat van: @®- op 06-11-2007 22:35:35
Citaat van: Clapton op 06-11-2007 22:31:23
Citaat van: WYD op 06-11-2007 22:26:27
Gratis openbaar vervoer???
Nederland staat over het algemeen bekend om z'n stiptheid en betrouwbaarheid, dat gaat dus nooit samen met de NS!!!
Heb zaterdag weer eens geprobeerd met de trein te gaan en ben voorlopig weer totaal genezen!!!
Ik kan me voorstellen dat mensen op tijd op hun werk willen komen en liever een uur eerder vertrekken omdat ze weten dat er een file staat, dan geen zekerheid te hebben of je überhaupt wel op je werk aankomt.

met gratis openbaar vervoer bedoel ik : gratis tram en metro, regionaal en gratis bus. geen gratis NS want dat is al een bodemloze punt die dan alleen nog maar groter wordt.

en mischien eens een keer out of the box denken zoals plaats bedrijven op plaatsen waar veel werkeloosheid is, maak industrieterreinen op plaatsen waar veel files staan extra duur en fiscaal onaantrekkelijk, waarom moet iedere bank aan de Zuidas zitten in Amsterdam ? mij een raadsel.
Is er geen technische oplossing denkbaar bijv. gyrocopter ?
Dat gratis vervoer wat ik bedoelde is ook een bus  ;D

Dat van die banken heeft dat weer niet te maken met logistieke aspecten, zodat mensen vanuit het buitenland snel van schiphol op plaats van bestemming zijn.
Industrieterreinen waar veel files staan zijn al extreem duur, dit zijn juist de A1 locaties. Daar kost een vierkante meter grond al snel 1000 euro de vierkante meter.

- als dat de reden voor een bank is kunnen ze zich beter vestigen op of rond vliegvelden, daar zijn er zat van in Nederland.
- dus moet het fiscaal aantrekkelijk maken om je daar dus niet te vestigen, ik denk dat de locale overheden zoals gemeente er te veel aan verdienen nl. koop het land van een boer voor ca. 10 euro per meter als landbouwgrond op, wijzig het bestemmingsplan en voila, 800 euro de meter...  dat is de reden en niets anders en Den Haag laat het gewoon toe de provincies steken ook nog een flink deel in hun zak, dus financiele redenen prefaleren boven milieu, files en kosten voor de automobielist.

Clapton

Citaat van: Johann op 06-11-2007 22:37:38
Ik zou zeggen ga er voor, je hebt 't helemaal uitgewerkt..

dank u, ik zal een speciale baan laten aanleggen voor SDM, kunnen we ook nog van een mooi achtergrond geluid genieten  ;D

p.s. als ik nu 2.000.000 voorkeurstemmen krijg dan zal ik het er wel doordrukken, nadat ik mijn zakken heb gevuld  ;D

WYD

Een ander duidelijk voorbeeld dat de overheid slechts naar geld op korte termijn kijkt en niet het probleem (meestal op langere termijn);

Europese aanbesteding voor grote projecten.
Dwz het bedrijf waar ik werk in Veenendaal mag na zo'n 20 jaar een bestek uit te hebben gevoerd het niet meer k uitvoeren in Veenendaal omdat een ander uit Amsterdam net iets goedkoper is.
Vervolgens gaat ons bedrijf ergens anders een bestek uitvoeren omdat het plaatstelijke bedrijf daar weer net iets duurder ingeschreven heeft en het dus niet heeft.
Zo blijven we natuurlijk wel met z'n allen in de files staan.
De gemeentes zelf zitten er helemaal niet op te wachten, want die missen nu ook het punt betrouwbaarheid van uitvoering en maken uiteindelijk meer kosten omdat dat ene goedkope bedrijf het blijkbaar niet uit kan voeren, achter de vodden aangezeten moet worden en er alsnog een ander bedrijf ingeschakeld moet worden om de rotzooi eindelijk af te maken.
Wat hebben deze bezuinigingen en meesterbreinoplossingen toch een geld opgeleverd.... NOT  :eusa_wall:

Geef mij maar weer het systeem terug dat bedrijven in eigen woonplaats een streepje voor hebben.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

mark1976

FF tussendoor, Camiels eerste auto was een 855

HERO ;D ;D
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

Clapton

Citaat van: WYD op 06-11-2007 23:12:02
Een ander duidelijk voorbeeld dat de overheid slechts naar geld op korte termijn kijkt en niet het probleem (meestal op langere termijn);

Europese aanbesteding voor grote projecten.
Dwz het bedrijf waar ik werk in Veenendaal mag na zo'n 20 jaar een bestek uit te hebben gevoerd het niet meer k uitvoeren in Veenendaal omdat een ander uit Amsterdam net iets goedkoper is.
Vervolgens gaat ons bedrijf ergens anders een bestek uitvoeren omdat het plaatstelijke bedrijf daar weer net iets duurder ingeschreven heeft en het dus niet heeft.
Zo blijven we natuurlijk wel met z'n allen in de files staan.
De gemeentes zelf zitten er helemaal niet op te wachten, want die missen nu ook het punt betrouwbaarheid van uitvoering en maken uiteindelijk meer kosten omdat dat ene goedkope bedrijf het blijkbaar niet uit kan voeren, achter de vodden aangezeten moet worden en er alsnog een ander bedrijf ingeschakeld moet worden om de rotzooi eindelijk af te maken.
Wat hebben deze bezuinigingen en meesterbreinoplossingen toch een geld opgeleverd.... NOT  :eusa_wall:

Geef mij maar weer het systeem terug dat bedrijven in eigen woonplaats een streepje voor hebben.

correct, als dat bedrijf dan ook de lagere inschrijving accepteerd. want wat prijsafspraken doen weten we allemaal...  overigens kan iemand mij vertellen waarom aanbestedingen van het rijk altijd c.q. vaak eindigen in een schandalige overschrijding van het budget.

Turbobiker

De Tussenpaus

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 06-11-2007 23:38:33
::) (klikskie)

óf hij is bijzonder slim, als hij zeker weet dat het goedgekeurd wordt kan hij niet meer worden tegengehouden of te wel bestrijd de vijand met zijn eigen wapens, in dit geval met een papierberg van goedkeuringen.

The Saint

Citaat van: Clapton op 06-11-2007 23:48:31
Citaat van: Turbobiker op 06-11-2007 23:38:33
::) (klikskie)

óf hij is bijzonder slim, als hij zeker weet dat het goedgekeurd wordt kan hij niet meer worden tegengehouden of te wel bestrijd de vijand met zijn eigen wapens, in dit geval met een papierberg van goedkeuringen.

Owkee, we hadden al het rijbewijs op 17, meer asfalt, caravans 90 p/u, versoepeling verlichting fietsers en nu komt daar de Segway bij. Allemaal zaken die al zijn voorgangers niet eens hebben GEWILD!! Dat het lang duurt kun je hem niet kwalijk nemen, zo werkt dat in een grote maatschappij met veel regels (ja, ook de internationale).

Ik blijf het zeggen, Camiel wil VOORUIT met de MOBILITEIT en DOORSTROMING (solly caps blijft hangen..). Eindelijk worden de mogelijkheden, snelheden etc. etc. GROTER ipv KLEINER!!!

Hulde. En jammer dat ie in God gelooft, anders kreeg ie mijn stem!
No shirt no shoes, no pinball

Gmid

Citaat van: The Saint op 07-11-2007 08:02:53

Wat heeft dit te maken met politiek bedrijven? Was t niet altijd kerk en politiek gescheiden houden?

Dat je niet op 'm stemt omdat z'n partij ook standpunten heeft waar je niet mee eens bent (wellicht uit Christelijke achtergrond), oké. Dat is goed, en zo hoort het. Dan denk je na over je stem. Maar dat je niet op 'm stemt 'omdat ie in God gelooft'. Dat begrijp ik niet.
Volvo C30 '12

-D©©©L-

eurlings = oude wijn in nieuwe zak(ken)

R.Bijl

Citaat van: Gmid op 07-11-2007 08:25:48

Wat heeft dit te maken met politiek bedrijven? Was t niet altijd kerk en politiek gescheiden houden?

Dat je niet op 'm stemt omdat z'n partij ook standpunten heeft waar je niet mee eens bent (wellicht uit Christelijke achtergrond), oké. Dat is goed, en zo hoort het. Dan denk je na over je stem. Maar dat je niet op 'm stemt 'omdat ie in God gelooft'. Dat begrijp ik niet.

Idd ik snap ook niet wat dat er nou mee te maken heeft.... ???
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

The Saint

Citaat van: Gmid op 07-11-2007 08:25:48

Dat laatste is ook precies wat ik bedoel hoor. Er zijn natuurlijk veel belangrijker zaken dan verkeer/mobiliteit: het leven zelf. De gelovige politiek zal daarom nooit mijn stem krijgen. Op de gebieden van abortus en euthanasie zal ik het nl nooit eens worden met deze stroming.

@ DCCCL: dat vind ik juist niet. Waar zijn voorgangers alleen maar geldgenererende maatregelen (tolpoortjes- en stroken etc.) daar hoor ik hem alleen maar over mobiliteit en doorstroming bevorderende maatregelen. Wat mij betreft een hele nieuwe wijn...  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Freakybaby

Besluiten en regelingen werken met een dusdanige vertraging dat om echt wat te zien van de veranderingen je een kabinetsperiode terug moet kijken. Blijf het met name vwb het wegverkeer apart vinden dat eventuele wegwerkzaamheden JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAREN moeten duren, en steeds een traject van vele kilometers hebben, ipv bijvoorbeeld 500 meter per keer aanpakken en afmaken. Dan kan je de snelheidsbeperkingen ook korter maken.

Hopelijk verzint ie meteen dat elke keer dat je een snelweg opbreekt, je er meteen een strookje bij legt. Dan gaat het goed opschieten met de verbetering van de snelwegen en vermindering van de files.

Hopelijk lanceert ie ook wat acties om mensen bewuster te laten rijden. Lees meer rechts houden, actief rijden en mensen ervoorbij laten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn