Camiel Eurlings

Gestart door The Saint, 06-11-2007 08:07:09

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Alhoewel niet van 'mijn' partij, moet ik zeggen dat dit een man naar mijn hart is. Eindelijk iemand die asfalt wil neerleggen en minder wil betuttelen. Rijbewijs op je 17e, nu weer auto's met caravans die 90 mogen ipv 80.

Wat een held die man. Belangrijkste blijft wel dat ie committment heeft verkregen om SNEL VEEL asfalt te gaan leggen als oplossing voor files. Tjsa, als het gat van de zandloper breder wordt... had ik ze ook wel kunnen vertellen, maar goed.

Camiel = de man  8)
No shirt no shoes, no pinball

Walter

Citaat van: The Saint op 06-11-2007 08:07:09
Wat een held die man. Belangrijkste blijft wel dat ie committment heeft verkregen om SNEL VEEL asfalt te gaan leggen als oplossing voor files. Tjsa, als het gat van de zandloper breder wordt... had ik ze ook wel kunnen vertellen, maar goed.

Camiel = de man  8)

Met de mentaliteit op de weg maakt meer asfalt niet uit hoor... Als iedereen de ander nu eens een beetje ruimte gunt en netjes rechts blijft rijden ben je de helft al kwijt. Daarbij moet je niet Verkeer hebben maar Ruimtelijke Ordening of zo. Want heel de Randstad wordt volgebouwd met huizen en bedrijven in een tempo wat je zelfs op de Duitse Autobahn nog niet haalt. Raar he, dat iedereen die daar komt wonen/werken in de auto stapt en dan is het nog raarderererer dat de wegen dat niet kunnen behappen...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

rifwachter

goede plannen, nu nog wel de uitvoering.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

-D©©©L-

Vertigo

Hoor net op de radio dat die maximumsnelheidsaanpassing nog wel even gaat duren omdat de snelheidscontrolesystemen en boetesystemen daaraan aangepast moeten worden :eusa_wall:

En trouwens, de snelheidslimiet voor caravans moet omhoog zodat te hard rijdende vrachtwagens die niet meer in hoeven te halen. Dan zouden ze de snelheidslimiet voor 80 km/u rijdende vrachtwagens ook moeten verhogen naar 90 km/u, want anders veroorzaken die weer ergernis en dus inhalende vrachtwagens :eusa_think:

Eric

Ik zeg inhaalverbod voor vrachtwagens uitbreiden tot 21:00
Dat het rustiger werd om 19:00 is al weer nostalgie..

Maar dat 90km/h voor aanhangwagens gaat nog een aantal jaren duren omhet het bekeurings stelsel eerst aangepast moet worden  ???
Lijkt me niet zo heel moeilijk maar goed..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

The Saint

Meer asfalt (in de breedte dan wel..) is altijd minder files, of minder lange files = feit.

Stel je 100  banen naast elkaar voor, dan heb je nergens last mee van. En de oplossing en waarheid ligt ergens tussen die 2 banen van nu en 8 die je nodig hebt (iha).

Kan allemaal lang duren, maar deze man DOET er tenminste wat aan. Een heel verschil met die vorige prutsers die zich alleen maar druk maakten over poortjes en speciale stroken die geld moesten genereren...  :-X

No shirt no shoes, no pinball

Marc O.

Ik zou er voor pleiten om (al was het maar tijdelijk, totdat verbredingen van snelwegen zijn gerealiseerd) een rijverbod in te stellen voor vrachtwagens op snelwegen van bijv. 7.30 tot 8.00 uur en van 17.00 tot 17.30 uur. Weet ook dat dat tot enorm veel protesten zal leiden, maar naar mijn mening is dit de enige mogelijkheid om op heel korte termijn het fileprobleem aan te pakken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Citaat van: Marc O. op 06-11-2007 11:16:23
Ik zou er voor pleiten om (al was het maar tijdelijk, totdat verbredingen van snelwegen zijn gerealiseerd) een rijverbod in te stellen voor vrachtwagens op snelwegen van bijv. 7.30 tot 8.00 uur en van 17.00 tot 17.30 uur. Weet ook dat dat tot enorm veel protesten zal leiden, maar naar mijn mening is dit de enige mogelijkheid om op heel korte termijn het fileprobleem aan te pakken.
En hoe wil je dan de winkels bevoorraden ? meeste binnensteden zijn voor vrachtverkeer afgesloten na 10:00.
En ditributie centra ? Alles is tegenwoordig JIT.

Turbobiker

Eerder mensen verplichten op een andere manier naar het werk te gaan... Het zijn vooral de vrachtauto's die op de weg moeten zitten.
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: -D©©©L- op 06-11-2007 11:18:27
En hoe wil je dan de winkels bevoorraden ? meeste binnensteden zijn voor vrachtverkeer afgesloten na 10:00.

Die tijden aanpassen...... En JIT is leuk, maar als alles en iedereen in de file staat heb je daar ook bar weinig aan.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rayman

Citaat van: Marc O. op 06-11-2007 11:21:19
Citaat van: -D©©©L- op 06-11-2007 11:18:27

Die tijden aanpassen...... En JIT is leuk, maar als alles en iedereen in de file staat heb je daar ook bar weinig aan.

Kun je nagaan wat voor een uitdaging het kan zijn om ervoor te zorgen dat de Nederlandse consument niet voor een leeg schap komt te staan ;). Het vrachtverkeer in de spits bannen zorgt alleen maar voor verplaatsing van het probleem. Ik blijf erbij dat nachtdistributie een betere oplossing is (en daar wordt o.a. door AH aan gewerkt ;) ). Zonder transport staat alles stil; ben het afgeven op het wegvervoer inmiddels wel een beetje zat. Vrachtvervoer heeft ook haar nut.

Ronbroek

Als je bvb naar de A2 kijkt is men best wel bezig met het fileprobleem, het kost alleen jaren om zo'n gigantische berg werk te verzetten.

http://www.rijkswaterstaat.nl/projecten/a/a2/knooppunt_holendrecht_aansluiting_maarssen/index.aspx

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

mehn

Het caravan voorstel gaat technisch nooit lukken. Ze kunnen beter veel strenger handhaven op de maximum toegestane snelheid van de vrachtauto's, dan is er geen inhaal probleem.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

Nuchtere opmerking:

Is het vaak niet zo dat een minister wat roept en inzet, maar dat de invoer pas plaatsvindt als hij geen minister meer is en het dan dus ook vaak niet doorgaat omdat opvolger of t gehusselde kabinet andere prioriteiten hebben ?  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂