productieaantallen R-serie

Gestart door rifwachter, 06-11-2007 19:23:06

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Citaat van: schotpoort-zutphen op 06-11-2007 20:27:29
intovolvo geeft aan dat ze deze van volvo car corporation hebben.

Ok. Dat zegt me weer wat meer; dank je voor de bronvermelding. ;)

Gr Rayman
Dark Side of the Force is German

Raf

Citaat van: mehn op 06-11-2007 19:30:30
Daar is ie weer  ;D

http://www.mehn.nl/volvo/volvo855t5/distr.jpg

Er zijn in eerste instantie 5000 T-5R-en gemaakt in de kleuren CY en BS. De eerste post impliceert dat er 1959 DOP T-5R-e zijn gemaakt.

Ligt het aan mijn ogen of staat België er niet bij?
Dan klopt er iets niet want ze zijn ook hier geleverd.

Raf
De gustibus non disputandum est!

RATFINK

Rayman

Citaat van: RATFINK op 06-11-2007 20:49:50
Citaat van: Spin! op 06-11-2007 20:33:43
who gives a sh*t about DOP  ;D

:eusa_snooty:

Deze voormalig CY rijder is er inmiddels wel uit. DOP vind ik toch de mooiere kleur.
Dark Side of the Force is German

Scooby Doo

't Is niet om te mieren*£ken, maar die tabel die je publiceert Mehn, klopt niet. :police:
België wordt niet vermeld, en daar zijn toch wel meerdere CY en BS T-5r exemplaren geleverd. :eusa_whistle:

Hier kunnen we nog uren over lullen, maar als Volvo niet met chassisnummers iets kan staven, zal je nooit exact weten hoeveel er zijn gemaakt.

Ik zou ook rgns wel willen weten hoeveel V70 R AWD-tjes er zijn gemaakt. Is ooit ergens eens gewag gemaakt van 250 stuks. Iemand een ideetje?  ???
dit zullen er hoostwaarschijnlijk toch wel en pak minder zijn dan de T-5R, dus exclusiever.  :eusa_dance: :eusa_dance:      :eusa_think:
Puppy Power!!!

BenC70ES

Inderdaad, klopt niets van...  :P  (zoals ik ook al gezegd had in het topic van Hans000...)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Ja en een jaar of 4 geleden toen dit staatje voor het eerst hier verscheen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Amazon

Dit blijft een leuk onderwerp!

Toch gek dat het niet mogelijk is exacte en kloppende cijfers te krijgen. Zo zie ik op meerdere sites dat er maar 500 T-5R DOP zouden zijn geproduceerd. (wat mij gelet op het aanbod al verbaasde).

Dat België niet in het overzicht voorkomt kan natuurlijk door grijze import uit Duitsland of Nederland komen. komen.

En dan de discussie over de kleur. Over smaak valt gelukkig niet te twisten. Persoonlijk vindt ik BSP erg mooi, DOP ook, maar op een T-5R? Die moet natuurlijk gewoon CY zijn! Of je het nou mooi vindt of niet.

Als was het maar omdat de eerste serie in deze kleur uitgebracht is, het onderscheidend vermogen en het lef om zo'n auto in die kleur uit te brengen!

Als ik iemand vertel dat ik een T-5R heb kijken ze me of onnozel  :eusa_shifty: aan of ik zie een flikkering in de ogen en ze vragen "zo'n gele?" :eusa_drool:.

Bigger and better!

Topsport180

<off-topic >

Ook leuk, van de huidige C70 zijn NU al bijna net zoveel exemplaren geproduceerd dan van de C70 'classic' coupe (cabriolet even niet meegerekend) in de periode 1997-2002  :eusa_whistle:
Vergelijk de regels 376 en 544.

http://www.volvoclub.org.uk/history/c_stats_search.php

<on-topic>
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Brambo67

Je verkijkt je er toch altijd weer op; zo dacht ik dat de LBP R AWD wel héél exclusief zou zijn... niet dus. Er zijn er gewoon minder zwarte en zilveren geleverd. Uiteindelijk maakt het me ook niet uit. Ik vind een T-5R in Cream Yellow, een V70 R in Saffron Pearl of een V70 R AWD (Comfort) in Laserblue Pearl schitterend. Zwart, zilver, groen, rood; allemaal prachtig maar die andere kleuren nog mooier ;)

Voor wie interesse heeft; ik heb een overzicht van LBP's in NL (ik weet het, ik weet het; hartstikke de weg kwijt maar ja...)
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Walter

Dit zal gebaseerd zijn op de landescodes en België en Nederland delen al heel lang dezelfde landescode.  Dus BE zit denk ik bij NL gerekend. Daarbij zullen heel wat van de TDS (Tourist & Diplomat Sales) auto's in Brussel zijn afgeleverd.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mehn

De V70 die RRRRR_Ramon heeft heeft Brazilië als landcode in de VIN, kan je nagaan ;)
Niet alle auto's komen dus terecht in het land van de landcode.

XC60 D4 AWD:

Volvo Felipe

Hey,

En hoeveel CY sedan's zijn er en hoeveel CY Estate zijn er?  :eusa_think:

Greetz :

mehn

Dat is niet bekend. Ook Volvo Nederland weet dat niet (zeggen ze).

XC60 D4 AWD:

Amazon

Als je kijkt naar het totaal aantal 850's zal het aandeel Estates iets minder dan de helft zijn.

'k wist niet dat TDS voor de auto's voor diplomaten stond. Leuk om te weten.

Al met al is het aandeel T-5R van het totaal ongeveer 1%. En dat blijft toch erg bijzonder!
Bigger and better!