Heeft knipperende pijl alleen betrekking op pnpschakelaar?

Gestart door amazingbabbel, 11-11-2007 16:23:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

amazingbabbel


Forummers,

Ik heb de laatste tijd veel gelezen over het knipperende pijltje op het dashboard. Nu wil ik graag weten of dit lampje alleen betrekking heeft op de pnp schakelaar, of dat dit ook brandt voor andere storingen. Vorige week knipperde bij mijn V70R uit '98 dit lampje twee dagen. Ook knipperden de ledjes op de E en W knopjes mee. Voor zover mogelijk heb ik alle bedrading en stekkerverbindingen nagekeken en deze waren goed. de storing heeft zich niet weer voorgedaan.
Volgende week krijgt ie een grote beurt, olie en filters en bougiekabels, verdeelkap en bougies. Ook gaan we de bak dan flushen. Is het raadzaam om dan ook maar de pnp-switch gelijk te vervangen of hopen dat het probleem wegblijft.

Groet'n

Dennis
Gang is alles

HeinT5R

Knipperende pijl is een algemeen signaal dat er in de bak iets niet helemaal is wat het zijn moet!
Als het goed is worden historische storingen bewaart, zo kun je achterhalen wat het evt. is geweest.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

amazingbabbel

Okee, zal ik morgen gelijk even laten doen en dan meld ik me wel weer.

Groet'n

Dennis
Gang is alles

amazingbabbel

na uitlezen het volgende:

Motormanagement code 29 => fout in versnellingsbaksturing

Versnellingsbak code 213 => gaskleppositiesensor signaal te groot

Wat moet ik me bij code 213 voorstellen, wat heeft de gasklep met de versnellingsbak te maken?

Groet'n

Dennis
Gang is alles

Ludo

Citaat van: amazingbabbel op 12-11-2007 19:13:47
wat heeft de gasklep met de versnellingsbak te maken?

tja, zo'n beetje vanalles.
aan de hand van de gasklepstand krijgt de automaat signalen om bv over te schakelen...
komt de foutmelding terug na het resetten?.

amazingbabbel

nee, de fout is nog niet meer opgetreden, voorlopig dan...

Ik ga kijken of ik wat kan schoonmaken en dan het beste er maar van hopen.

Groet'n

Dennis
Gang is alles