wit op zwarte plastic

Gestart door lipton, 08-08-2007 16:31:57

Vorige topic - Volgende topic

lipton

hey, ik heb zelf mijn auto gewaxt, nu is daar heel klein beetje op sommige delen van mijn zijflank gekomen en nu heeft het een witte schijn, ik krijg het met niets weg!

heeft iemand een idee?

mvg
Gio

(ik heb er niets over gevonden.)

Gmid

zoek 'ns op "gekookte lijnolie".  :eusa_whistle:

Dat is 't spul dat (naast de bekende bumper care van autoglym en trim detailer van meguiars) erg goed werkt om de zwarte delen weer zwart te maken.
Volvo C30 '12

M a r c

Meguiar's Hot Shine Tirespray
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Bastiaan

De lijnolie leverde mij kort het gewenste resultaat op. Snel daarna met een beetje regen (enkele dagen) kwamen op de raamrubbers e.d. de witte strepen terug. Op de grijze kunstofdelen (portieren, spiegelrand en bumpers) blijft het stukken beter....
- Binnenkort voor de deur: C70 2.0T Convertible 2004, 68d km
- Volvo V70 D3 geartronic 2011, Savile Grey, Limited Edition, Luxury Line MY12
- 480 2.0i Collection #372, 1995, Flame Red Metalic (verkocht onder voorbehoud)
- V70 D5 185pk GearTronic, 2007, Black Saphire Metalic (verkocht)
- 850 T5 estate, 1994, Dark Olive Pearl (verkocht!)

-D©©©L-

Citaat van: Bastiaan op 13-08-2007 16:38:40
De lijnolie leverde mij kort het gewenste resultaat op. Snel daarna met een beetje regen (enkele dagen) kwamen op de raamrubbers e.d. de witte strepen terug. Op de grijze kunstofdelen (portieren, spiegelrand en bumpers) blijft het stukken beter....

Wax kan je met een droge, schone microvezeldoek normaal gesproken gewoon van de gladde raam- en deur rubbers afhalen.
Gekookte lijnolie op rubber is zinloos.

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 13-08-2007 17:08:28

Wax kan je met een droge, schone microvezeldoek normaal gesproken gewoon van de gladde raam- en deur rubbers afhalen.

En als dat niet werkt? Tis Meguiares, dus kan van alles zijn (Scratch-X, Polish, Wax..(

Gr :-\

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 13-08-2007 17:43:11
Citaat van: -D©©©L- op 13-08-2007 17:08:28

En als dat niet werkt? Tis Meguiares, dus kan van alles zijn (Scratch-X, Polish, Wax..(

Gr :-\

Ik grijp gewoon een doekje met thinner voor de lastige plekken, als je je zelf daar niet mee vertrouwd werkt wasbenzine of wat terpentijn ook vaak wel.
Poetsmiddelen (vooral kleine spatjes van de machine) op de struktuur van de bumper krijg ik er maar op 1 manier 100% eraf; van dichtbij (5 cm) afspuiten  met een stoomcleaner.

VolFop850

Heb in het verleden wel eens gebruik gemaakt van een verffohn. voorzichtig is wel geboden en het is mogelijk dat je dan het hele onderdeel moet behandelen ivm verschil. de kunst is om  het kunststof langzaam te verhitten totdat je het kunststof ziet verkleuren naar zijn oorspronkelijke kleur. hiermee is het ook mogelijk om verschoten zwart kunststof weer als nioeuw te krijgen. let wel heb dit gedaan bij een opel kadett, weet niet of dit het zelfde efect heeft bij volvokunststof. dus voorzichtig.
Volvo 850 2.5I 10V Automaat

VolFop850

heb even gekeken in het medicijnkastje van de autopoetser en trof nog een flesje Plastico bumpervernieuwer aan. spul dat word verkocht op braderien en door stanwerkers. is al heel oud. heb het pas nog gebruikt en het werkt perfect. kijk even op www.plastico.be
Volvo 850 2.5I 10V Automaat

mimibiti

Balbo sponsje bij Blokker. Kijk uit voor je lak.
Vochtig gebruiken niet nat. Geweldig spul.
Succes.
Gr.
Michiel