Ervaringen en foto's van mijn roffel tijdens de eerste vakantie

Gestart door lzondervan, 10-12-2007 18:00:52

Vorige topic - Volgende topic

lzondervan

AFgelopen woensdag avond begon de trip richting Valthorens. Voor degene die bekend zijn met wintersport is dit wel het gebied om te wintersporten.

De voorspellingen waren goed! Veel sneeuw en af en toe een zonnetje!
Veel sneeuw hebben we gehad!
De zon heeft zich ook af en toe laten zien!

Vorige week zaterdag 1 december mijn allereerste volvo opgehaald (zie ook het stukje in wie ben ik) en afgelopen woensdag dus gelijk een trip van 1100 km voor de kieze! Hoe kun je je auto beter leren kennen..

Snel nog winterbanden laten monteren op de 17 inch velgjes (Toyo Snowpro 952) en woensdag avond vertrokken!

Prima rit! totaal geen problemen! gem. 13,9 l / 100 km met een snelheid van rond de 140 / 150. Even een sprintje gedaan naar de 210 wat ook erg makkelijk gaat!

Aangekomen in valthorens om 4 uur snachts mijn eerste ervaring met sneeuwbanden en een 850 t5 in de sneeuw! Totaal geen last van wielspin of slippen of wat dan ook!! Het rijd gewoon als een tank de berg op dus ook dat is zeer positief! En je stapt na een reis van 10 uur helemaal fit de auto uit!

Tussendoor nog paar keer de berg op gereden in de sneeuw en de terug reis afgelopen zondag ook zonder problemen! Alleen me lambda lampje is gaan branden nadat ik ff wilde checken of me abs het deed in de sneeuw. ABS werkt. ook nadat het lampje ging branden. Moet nog even uitvogelen hoe ik deze moet uitlezen en resetten maar heb al een topic daarover gevonden!

Enige wat opvalt is dat de auto tussen de 4 en 5 duizen toeren bij vol gas rijden inhoud. na de 5 duizend toeren trekt die weer als een tierelier door. Dit was zowel op de heen weg als op de terug weg. Dus ook voor dat het lampje ging branden. Ook gebeurt het niet elke keer. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Maar mijn uiteindelijke indruk van de volvo:
HELEMAAL TOP!! Kan geen fijnere reisauto wensen!! totale verbruik met de heen en terug weg is 13,0 l per 100 km bij een gem. snelheid van 98 km / uur. Inclusief de berg op rijden.  Wat een top auto zeg!!

Hieronder nog een paar foto's van min zilvere roffel!!

Volvo 850 2.0 T5 uit 6-1995

Junggg

Grappig zeg! ben net vorige week ook naar Val Thorens gereden met mn T5. Wel woensdag weer door naar Barcelona, waar een vriend van me woont! Was prima ski weer en lekker rustig... waren bij jullie de verbindingsliften open naar rest van het gebied?

Mijn verbruik was zelfs nog beter bijna 1 op 10 met toch goed doorrijden!

---  S70 T5   ---

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Misha

Gemiddeld 13,9 liter op 100 Km ? Das krap 1:7....

Bedoel je niet 1:13,9 ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

lzondervan

de boardcomputer geeft aan 13,9 l /100 km en aan het tankgedrag te zien klopt dit ook!
Is dit niet normaal voor een T5?

Had eigenlijk zelf wel gehoopt dat die iets zuiniger zou rijden...
Maar ik had wel een snelheid van 140/150 heel de tijd... ook heuvel op en dan ridjt die soms 50l / 100 km... maar dan rij je wel erg lekker!!

Misha

Om heel eerlijk te zijn weet ik het niet exact.
Maar het gemiddelde wat je opnoemt, is niet heel schokkend hard.
En met mijn auto  (een 2.5-10v) rijd ik toch zo tegen de 1:12 als ik op cruise 140 rij..

Zou niet weten waarom een T5 daar meer voor nodig zou hebben, in de regel zijn de motoren alleen maar efficienter.

tenzij je natuurlijk lekker aan het tussensprinten bent en met je gas speelt..
Zou ik ook doen met een T5... ;D)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

T-5 moet zuiniger kunnen. En gezien het inhouden zou ik toch maar even ergens langs gaan... Één van de tuners misschien? Effe op een rollenbank?

Maar mooi dat je er achter bent dat de 850 zo een fijne wagen is ;D
De Tussenpaus

killerbee

Wil ik de 1:7 halen moet ik goed op het gas gaan. (in de stad)
Buiten uit met rustig rijden is de 1:9-1:10 haalbaar.
Maar ik heb dan geen chippie  ;D

toppertje

mooie auto, in een mooie omgeving :eusa_drool:
maar wie komt er nou om 4 uur s,morgens op zn vakantiebestemming aan? :eusa_wall:

lzondervan

Nou.. me ouders hebben een appartement in Les Menuires en ik kan dus altijd het appartement in!
om 4 uur me nest in, om half 9 de wekker en om half 10 op de piste!
Ideaal toch?

Zeker met zo'n relaxte reisauto als de volvo! Komt totaal niet vermoeid de auto uit!