Past deze 16T

Gestart door SvenB, 05-11-2007 13:40:10

Vorige topic - Volgende topic

SvenB

Hallo,

Weet iemand of onderstaande 16T past op mijn s70 T5 uit '97. Het klopt toch dat de turbo op mijn s70 een rechte flens heeft ??

Volvo nummer: 9180747

gr, Sven.

mehn

De turbo past iig op jouw s70. De vraag is of jouw downpipe op deze turbo past.
Als de standaardspullen er nog op zitten moet ook dat geen probleem zijn, dan heb je namelijk een downpipe met rechte flens en die heb je bij deze turbo nodig ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

SvenB

Ik heb gewoon de standaard downpipe erop zitten. Deze zou de rechte flens moeten hebben. Wat ik zo raar vindt is dat als ik ga zoeken op internet naar de nummers:

9180747 en/of 49189-01450

dan wordt aangegeven dat dit een turbo is voor een 850 2.0L

zie o.a.: http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idmarca=98&idcat=2

Ik heb gekeken of ik het nummer van m'n eigen 16T af kon lezen, maar heb dit helaas niet kunnen vinden.

Weet je zeker dat dit goede is ??

Sven.

M a r c

heb je garantie voordat je een "nieuwe" via Ebay koopt?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

SvenB

Garantie, daar ga ik voor het gemak even niet vanuit.

Daarentegen, voor 450,- euro vindt je er hier geen nieuwe. Neem aan dat er niet zo heel veel mis mee kan zijn. Zit ook revisie te overwegen, ik denk dat een gereviseerde turbo uiteindelijk zelfs beter is, maar dat loopt ook al zo tegen de 6 á 700,- euro.

Die van mij zal het nog wel even volhouden, maar begint wel een klein beetje lawaai te maken en af en toe een beetje blauwe rook. Daarnaast ook een beetje olieverbruik. Niet ernstig, maar denk wel dat de turbo met de kilometers die ik maak binnen 3 tot 6 maand aan vervangin toe is.

Sven.

M a r c

Tis een nieuwe ja.... maar wie zegt dat het geen afgekeurde is die door een slimme Japanse werknemer is meegenomen? Ik heb al 2 gevalletjes hier meegemaakt van Ebay-turbo's die binnen 6 maanden stukliepen. Dan ben je met 450 euro duur uit....

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 07-11-2007 14:46:15
Tis een nieuwe ja.... maar wie zegt dat het geen afgekeurde is die door een slimme Japanse werknemer is meegenomen? Ik heb al 2 gevalletjes hier meegemaakt van Ebay-turbo's die binnen 6 maanden stukliepen. Dan ben je met 450 euro duur uit....

Dan ben ik blij dat de mijne het wel heeft volgehouden  :P

Kwam wel van eBay, maar uit Duitsland, niet uit Japanesië  ;D

Emiel

Gewoon kopen. Voor dat geld...

Tis een kleine gok, wie niet waagt wie niet wint.

BenC70ES

Citaat van: Emiel op 07-11-2007 22:34:06
Gewoon kopen. Voor dat geld...

Tis een kleine gok, wie niet waagt wie niet wint.

Volledig mee eens,  als je een tuningsbedrijf opricht krijg je ook geen garanties...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

SvenB

Denk dat ik 'm maar gewoon ga bestellen, maar weten jullie zeker dat dit de juiste turbo is voor mijn s70 ?? Ik kan het nummer namelijk nergens in vadis vinden.

Sven.

M a r c

het was maar een tip he.... goeiendag zeg.... ik deel alleen maar mijn ervaring  :eusa_wall:  ik zeg en bedoel ook helemaal niet dat ie 'm hier moet kopen, je kunt zo'n turbo bij iedere Volvo-dealer krijgen. Ik geef alleen maar aan dat je 'm dan in ieder geval mét garantie hebt. De opmerking van BenC70ES snap ik ook effe niet... wat bedoel je eigenlijk? Wij geven in ieder geval gewoon garantie op door ons verkochte delen en door ons uitgevoerde werkzaamheden. Maar kan uit jouw formulering niet opmaken of het dát is wat je bedoelt.  ???

info@europeantuning.nl

Turbo-Geek

Kan niet mee praten over Volvo Ebay turbo's maar WEL over de veel gewilde Ebay 'Garret' T3TO4E knock off's ....
Heb al gezien dat van die 'gecopieerde' (chinese knock off) turbo's direct naar de klote gingen na montage !
De compressor liep al snel aan in het huis en was dus direkt bedankt.
Een 2e exemplaar wat dankzij enige garantie verstrekt werd had exact hetzelfde probleem.
Wat vaak het geval is is dat aziatische bedrijven afgekeurde turbo onderdelen van Garret opkopen en die dan in elkaar zetten al dan niet voorzien van eigen turbo huizen en bieden zo allerlei varianten aan.
Soms hebben mensen ook mazzel en gaan ze een tijd mee maar na het zien van 2x een 'lemon' bij 1 en dezelfde persoon zou ik me er niet aan wagen.

Hetzelfde geld voor mensen die lekker goedkope Tial ext wastegates via Ebay kopen. Ze krijgen dan een gecopieerde Tial Wg en die kunnen het prima doen maar ook vaak failen die dingen en dan kan het weleens HEEL fout aflopen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

BenC70ES

Citaat van: M a r c op 09-11-2007 17:35:35
De opmerking van BenC70ES snap ik ook effe niet... wat bedoel je eigenlijk? Wij geven in ieder geval gewoon garantie op door ons verkochte delen en door ons uitgevoerde werkzaamheden. Maar kan uit jouw formulering niet opmaken of het dát is wat je bedoelt.  ???

Hey Marc, was gewoon een voorbeeld dat je soms risico's moet nemen om iets te bereiken (in dit geval een goedkopere prijs)...

Als  je als zelfstandige begint heb je ook geen garanties dat het lukt...  en als je meer zekerheid wilt blijf je als werknemer werken.
Dat is alles hoor...  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

info@europeantuning.nl