Rammel geluid

Gestart door Herminator, 04-11-2007 22:15:03

Vorige topic - Volgende topic

Herminator

Aan de kant van de ditributieriem komt er een rammel geluid uit.
Wie weet wat dit kan zijn.
Bij meer toeren is het weg.
http://cambridge.shacknet.nu/pictures/motorgeluid.mp3

thuur

Hitteschild of de grote kap bovenop de motor zo te horen :eusa_think:

Gr ;)

Herminator

De grote plastic kap had ik er al afgehaald dat was het helaas niet.
Zit het hitteschild wat je bedoelt onder de motor?

Ronbroek

Lijkt meer op een aircopomp of stuurbekrachtigingspomp geluidje  :eusa_think:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

elianmars

thuur

Citaat van: Herminator op 04-11-2007 23:48:05
De grote plastic kap had ik er al afgehaald dat was het helaas niet.
Zit het hitteschild wat je bedoelt onder de motor?

Weet niet zeker of het voor de diesel ook geldt, maar een hitteschild zit doorgaans bij de uitlaat, vanaf het uitlaatspruitstuk de eerste: recht boven de turbo.

Gr ;)

Herminator

Ik verdenk steeds meer het uitlaat/hitteschild gedeelte na wat gezoek op internet en het forum hier. Ik ga vanavond maar weer eens kijken.

Herminator

Ik heb even zitten porren aan die hitteschildjes en het hitteschild onderin op de uitlaat. Het voelde niet los zitten.
Daarna starte ik de auto en hoorde ik het heel zachtjes en paar seconden later was het geluid weg.
Oorzaak dus gevonden.

Herminator

Om toch nog even de oplossing hier neer te zetten.
Uiteindelijk was het een asje ergens bij de multiriemspanner. Dit is vastgezet en het geluid is weg.

thuur

Citaat van: Herminator op 12-11-2007 11:17:29
Om toch nog even de oplossing hier neer te zetten.
Uiteindelijk was het een asje ergens bij de multiriemspanner. Dit is vastgezet en het geluid is weg.

Wat voor een asje?

Fijn dat het opgelost is!

Gr ;)

wepster

dan denk ik dat de multieriem spanner aan het overleiden is want die spanner zit maar met 2 bouten vast en om de rol op het asje vaster te draaien moet de spaner er af daar de moer aan de binnekant zit (lees tussen het blok en de spanner)
hou het maar goed in de gaten want die spanner kost rond de 70 tientjes en ja om daar risico voor te lopen dat het zooitje stuk loopt lijkt me niet verstandig (verkeerde zuinigheid)

greets wepster