Al 2 maanden geen 850 meer.

Gestart door konniekip, 09-11-2007 11:19:06

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Turbo-Geek op 10-11-2007 10:41:51
Citeer300-400 uitgeven aan je Roffel?
Rijd T5 maar dat kost die van mij bij lange na niet

Nou dan rijd je vrij weinig want als je 1x per week tankt dan zit je al snel op een kleine 300 euro aan benzine per maand en dan de rest nog.
Vergeet ook niet dat je in de grote stad ook parkeerkosten kan hebben en die zijn ook niet echt grappig, doe dat samen met benzine, wegenbelasting en verzekering en je zit snel richting de 400 euro en dan praten we nog niet over onderhoud.

Hier kom ik ook ongeveer aan met de T-5. Tanken doe ik meestal 1x per week als ik alleen met de roffel naar werk rij. Gemiddeld gaat er toch voor een euro of 70 peut in... wegenbelasting en verzekering erbij en je zit al snel aan de 400 euri... En dan ben ik nog niet eens heel fanatiek met de rechtervoet.

Toch zou ik mijn roffeltje niet willen missen :angel: Ik kijk dan ook niet zo heel erg naar de kosten die hij maakt. Zeker omdat ik dit wist toen ik hem kocht... kan me echter wel voorstellen dat je op een gegeven moment keuzes moet maken, en dat roffelen dan niet altijd op de eerste plaats kan komen ( :eusa_shifty: niet lynchen aub). Hoop dat je snel weer een mooie roffel kan aanschaffen.

Taranis

Citaat van: Chris op 10-11-2007 14:27:27
en dat roffelen dan niet altijd op de eerste plaats kan komen ( :eusa_shifty: niet lynchen aub)

Soms zijn er gewoon belangrijkere dingen in het leven dan een auto. Lijkt me een heel normaal iets :)

Maar als je elke week de tank vol moet gooien, rij je dus elke week circa 500 kilometer. Dan vraag ik me af of je niet goedkoper uit zou zijn met LPG  :eusa_think:

SjamaaN

nou in de stad haal ik de 500 km meestal niet eens. ik kwam laatst tot n schrikbarende 230 km op n volle tank... zwaar balen, maar het waren wel mooie kilometertjes! dus heb ik het er gewoon voorover, maar ook in de toekomst zal ik het rustiger aan moeten doen denk ik zo.
SjamaaN

ovlov 058

Chris

Taranis

Citaat van: Chris op 14-11-2007 21:04:43
Citaat van: ovlov 058 op 14-11-2007 20:53:53
Volle tank van 90+euro ???

Waar tank jij dan?! ???

Hoezo? Ben jij ergens nóg goedkoper uit? ;D

SjamaaN

total excellium. werkt wel lekker. anders is het maar 8 euro goedkoper per tank. maar in zuid-holland in de regio den haag is de benzine gewoon heel duur
SjamaaN

Sándor01

benzine is zowiezo schrikbarend... je kan beter diesel rijden en dan zonnebloemolie bij de lidl kopen. 10 liter voor een euro ;)
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Turbo-Geek

Ja, en dat kan je zo in de 850 diesel gooien ?     Welterusten .......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 20-11-2007 22:15:35
Ja, en dat kan je zo in de 850 diesel gooien ?     Welterusten .......

;D ;D

Ik dacht precies hetzelfde....

Quota

Citaat van: SjamaaN op 13-11-2007 00:08:45
nou in de stad haal ik de 500 km meestal niet eens. ik kwam laatst tot n schrikbarende 230 km op n volle tank... zwaar balen, maar het waren wel mooie kilometertjes! dus heb ik het er gewoon voorover, maar ook in de toekomst zal ik het rustiger aan moeten doen denk ik zo.

230 km op een volle tank? dat is een verbruik van 1 op 3 !!! Hoe bereik je dat?

Turbo-Geek

De tank was denk ik halfvol oid, anders ga je dan niet redden met een volle tank ....
  The things you own end up Owning you !