all weather banden

Gestart door Enno, 14-11-2007 01:58:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Citaat van: FGG op 07-12-2007 21:51:41
Citaat van: Vertigo op 07-12-2007 18:52:57
een paar jaar geleden in een file in Oostenrijk een paar Amerikanen gesproken die in een gehuurde MB E-klasse met "ganz jahres reifen" reed.
Die waren zwaar ontevreden over de prestaties van die banden. Niet alleen op sneeuw, maar ook op natte weg met her en der een hobbeltje sneeuw hadden die dingen geen grip.
Hetgeen ik ook heb kunnen zien terwijl ze weer verder probeerden te rijden op wat smeltende sneeuw (was pulp en je kon het wegdek er doorheen zien).
Wij hadden geen enkel probleem met de grip dankzij winterbanden.
Die Amerikaan omschreef het als volgt: die all-season banden zijn ontworpen voor elk seizoen en leveren daardoor in geen van alle seizoenen topprestaties (want compromissen)

Heb zelf geen ervaring met all-seasons, maar ik vond de redernatie van die Amerikaan heel plausibel (ondanks het feit dat een Amerikaan het zei)

Wat weten Amerikanen nu van auto's?

Ze zijn zelfs niet eeens in staat een toyota volgens japanse normen in elkaar te schroeven.....

Maar alle gekheid op een stokje, na veel regen, wind & meer ellende de laatste dagen heb ik nog weinig kunnen ontdekken dat mij een onprettig gevoel kan geven. Als ze me niet bevallen voor de zomer periode komt er misschien wel weer een 16 inch lichtmetaal setje omheen. Vooralsnog lijken ze te voldoen.