Dimlicht relais

Gestart door JorritV70, 13-11-2007 19:48:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JorritV70

Goede avond,

Bij de meeste auto's wordt de stroom toevoer naar de koplampen via een relais gestuurd omdat de stroom die naar de lampen loopt te groot is om door de schakelaar te laten lopen. Weet iemand of dit bij een V70 ook zo is? Zo ja waar zit deze?
En als laatste vraag is deze te vervangen voor een relais met tijd vertraging? Dit om het voorgloeien van de motor op te vangen bij Xenon lampen.

GRoet Jorrit

thuur

Ja, bij de rest van de relais', naast de zekeringen (4 torx boutjes lossen).

Denk het niet.. Het is een relais wat alleen voor onze auto's van toepassing is. Een vertraagd relais zal dus via Volvo moeten komen. Of als je handig bent bouw je er zelf een vertraging in.

Of je zet gewoon de lichtschakelaar terug tijdens het voorgloeien ;)


Gr 8)

Freakybaby

als je een schakelaar hebt waar je de lampen ook echt uit kan zetten dan op 0 zetten. Als je een schakelaar hebt waarbij uitzetten niet mogelijk is (op stand 0 branden de lampen ook, dash verlichting niet) dan op stadslicht zetten, dan starten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

JorritV70

Maar dan moet ik het iedere keer handmatig doen en ik vind een onderdeel van de voordelen van een volvo dat ik dat niet hoef.

GRoet Jorrit

-D©©©L-

Lampjes via een relais dat schakelt op de D+ van de dynamo laten lopen. 

Turbo-Geek

CiteerMaar dan moet ik het iedere keer handmatig doen

1 Beweging met de hand en klaar ... Geen gedoe in bekabeling, relais en weet ik wat.
Keep it simple  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

JorritV70

Ja maar das wel een beweging die ik dan iedere keer dat ik instap en dat ik uitstap moet doen, terwijl als ik het relais vervang dat een keer is en dan nooit meer. En als dat relais in de handel is met een 10 sec tijds vertraging of als ik er zelf een rc kringetje inbouw met een 10 sec. vertraging er in ben ik voor altijd klaar.

Groet Jorrit