OBD II en 850R

Gestart door 850Joris, 30-06-2003 22:59:07

Vorige topic - Volgende topic

george

Reset dagteller induwen en ingeduwd houden, contactsleutel naar stand 2 draaien en wachten tot het servicelampje gaat knipperen. Contact in "0" draaien en dagteller loslaten. klaar is Kees.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

855-Champagne

Sorry het is een 95er daar lukt dat niet bij.

BenC70ES

Inderdaad dat lukt enkel vanaf model '99

probeer dit eens: (gevonden op Marc's site)

"Reset-procedure servicelight: switch ignition on, open the diagnostic-socket in the motorcompartment, put the plug in opening 7, press the small button 4 times, wait untill the led lights up steady, press the button once and wait for the led to glow steady, now press the button 5 times and again wait for the led to show a steady glow, then press the button one more time and wait for the led to flash rapidly. Now the servicelight on the dash should be out. It will light up again after 15.000 km. This works only on pre 1996 models."

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

855-Champagne

Ik heb een OBD II aansluiting onder m'n asbak zitten dus onder de motor kap heb ik niks

Danny

Ik heb de interface kabel uit Duitsland/Amerika inmiddels uitgeprobeerd.
Er zijn een aantal motor functie's mee uit te lezen, maar ook hier is het servicelampje niet mee te resetten, ondanks dat deze specifieke (reset volvo service light) functie in het programma zit.

(Het schijnt dat de '96 t/m '98 modellen géén echte OBDII hebben en daarom werkt deze software met kabel maar voor een gedeelte van de totaal uit te lezen data. In de volvo garage wordt mijn auto uitgelezen met de 'oude' OBDI (hand)uitlezer en kan niet uitgelezen worden met de OBDII systeemkasten.
Het is dus eigelijk méér OBDI en een beetje OBDII.)

Grafisch is het programma best aardig, en na een rit de opgeslagen data nog 'ns op je gemak bekijken werkt ook goed, hoe ver het uitlezen van de foutcode's gaat weet ik nog niet!

Een OBDII uitleesysteem en aparte service light resettool komen, bij IPD, elk op 178,00 dollar.
Als de kabel in ieder geval de foutcode's uitleest en je hebt een laptop, dan is de de prijs redelijk, zeker als je bedenkt dat je nog wat aardige grafische- en opslag mogelijkheden hebt.

Een apart resettooltje kopen dan maar?!

Groeten

DD

even een heel oud topic omhoog.

De electuur heeft een standaard kit (zelfbouw) waarmee je een obd2 interface zou moeten bouwen en een datakabel. De kit zelf kost pakweg 75 euro en nog eens 40 euro voor de kabel. Zijn er mensen die er gebruik van maken of hun X70 classic? Mijn s70 uit 1999 heeft wel OBD2 maar of het volledig via de standaard is weet ik niet.
Het zou zonde geld zijn om te investeren in zoiets terwijl het niet werkt.

VolvoDeMio

En nog eens omhoog..

razorx

Heb zelf een 96er

Dit werkt prima om Fenix 5.2 en Mototronic 4.3 uit te lezen en te resetten:
www.paerlelectronics.nl/volvo/obd2schema.pdf

Vergeet het 1k serieweerstandje voor de LED niet ;).

Resetten doe je dan als volgt:
Lees twee keer de hele foutcyclus uit.

Druk dan 5 seconden op de schakelaar.
Na drie seconden gaat het ledje branden.

Druk terwijl het ledje nog brandt de schakelaar weer 5 seconden in. Done!

De 16 polige OBD II connector is o.a. bij conrad te koop (18,45).