Accu lichtje brandt

Gestart door Ewout Schalkwijk, 28-02-2011 17:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Al een aantal weken brandt meteen na het starten m'n acculichtje, meestal in combinatie met het (als ik het me goed herinner) SRS lichtje.
tot vandaag was het alleen bij temperaturen zeer ruim onder 0. Overdag staat m'n auto altijd in de parkeergarage bij m'n werk geparkeerd. De temperatuur is daar +12 graden. Maar sinds vanmiddag brandde het acculichtje ook na de 'warme' start. Zodra ik ook maar een beetje gas geef gaat het lichtje(s) meteen uit.

Heb net even gemeten. Als de motor draait met verlichting en alles aan, dan meet ik 14.10 volt op de accupolen. Als ik de motor en het hele contact uit heb, dan meet ik 12,90 volt op de accu. Alleszins mooie waarden lijkt mij.

Nu is vorige week wel uitbundig met remmenreiniger gespoten aan die kant van de motor ivm erg veel olie. Alle olie is mooi verwijderd en na 1500 km is het blok nog keurig schoon en droog aan die kant. Kan het een uitwerking van de remmenreiniger zijn?

Waarom brandt het lampje en ook het SRS lampje? Toch een spanningsval? De accu is nu een jaar oud en de capaciteit ligt ruim boven de norm van Volvo.

Ben benieuwd wie hier iets over kan zeggen,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

francois

dynamo begint langaam te verslijten (spanningsregelaar)

grfr

tackle

kan ook een massaprobleem zijn. Schuur je massakabels eens schoon.