Koplampen blijven branden

Gestart door Fokke 01.01.005, 18-01-2006 19:56:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fokke 01.01.005

Net terug van een ritje Groningen vv, in het dorp bij de gasboer gestopt, getankt, en ik dacht, ach, laat ik mijn koplampen en achterlichten even een snel wasbeurtje geven met de spons en water van de BP.  Onder het TL licht van het station zie je pas hoe smerig je auto is...

Zo, die kunnen er weer tegen. Ook nog wat vogelpoep van de kofferbak (altijd meteen doen, dus ik gedwee)

Kom ik thuis, blijven mijn koplampen branden ! Had ik maar niet zo eigenwijs moeten zijn. Wie wast er nu zijn koplampen met geleend water als je koplampwissers op je auto hebt !

de trouwe blauwe straft onmiddellijk !

Maar even serieus, ik heb zekering 21 en 22 er maar uitgetrokken. Er staat ergens een relais ingeschakeld, trekt deze nu mijn accu leeg of niet? En wat nu verder te doen?

Raadsels weer.

graag jullie idee hoe ik die eigenwijze blauwe weer op het rechte spoor krijg, morgen moet ik toch echt voor zonsopgang weer rijden. Waar zit dat relais? Of is het de lichtschakelaar zelf? (ik heb er een waarmee je dagrijlicht aan en uit kan schakelen, die van mij staat altijd uit. )

groeten,
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

italia

Toevallig een kennis die afgelopen week hetzelfde had.

Het contactrelais blijft bij jou hangen.

De safetylight schakelaar  en lichtknop uit moet hetzelfde resultaat als de zekeringen opleveren.

Had al ff gezocht maar weet zo dat relais niet te vinden.

Fokke 01.01.005

safetylight schakelaartje staat bij mij altijd uit. Ik rij dus overdag niet met mijn lichten aan. En ik kan schakelen wat ik wil met de lichtschakelaar, de koplampen blijven branden. De achterlichten zijn trouwens wél uit.

heel bijzonder.

Iemand verder nog tips?

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

thuur

Grote gele relais, nummer 104-108. Naast je zekeringen ;)

Even met het handvat van een schroevendraaier op tikken en voila!

Neem voor de zekerheid een schroevendraaier mee als je ver weg moet. Kans dat het relais vaker blijft plakken nl.


Gr 8)

FRANQ

een eenvoudigere oplossing is een nieuw relais

en ik prevereer toch liever de moker boven de schroevendraaier

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

kasper2

ff een nieuwe halen bij de dealer 83eurooootjes!!!!!!! heb het zelfde probleem gehad gr kasper 2 easy ryder ;D ;D

EdenAli

Das dus dezelfde relais als je met het starten het licht niet aangaat alleen stadslicht?

En van grootlicht naar dimmen valt het licht soms ook uit errug irritant.

Tenminste dat heeft ie van ons de laaste tijd wel erg vaak.

JoostG

zelfde probleem gehad. Grootlicht wat afentoe uitviel. Relais idd evrvangen en toen was het opgelost.
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

EdenAli

ik heb relais 103 bekeken en ook van binnen niets aan te zien alsnieuw dus dan de lichtschakelaar maar eens los halen dan maar

Domaso

Citaat van: EdenAli op 30-11-2007 16:28:03
ik heb relais 103 bekeken en ook van binnen niets aan te zien alsnieuw dus dan de lichtschakelaar maar eens los halen dan maar

brandstofrelais!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!