Rekening Volvo dealer... te gek voor woorden

Gestart door Remy_W., 02-07-2003 20:37:51

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

haalt ie wel weer met een fictieve of onzin reparatie terug...

ik wil niet alle dealers over één kam scheren; zeker niet... begrijp me goed

... maar ik denk dat het in remy's geval veel te maken heeft met een krukasreparatie (incl vervanging van de koppeling voor € 1100,- exclusief onderdelen (!!!)die hun door de neus geboord is en dat ze ergens anders maar het geld halen...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Walter

Hallo Remy,

Ik heb niet alles gevolgd en gelezen... Wat ik wel gedaan heb is gekeken wat er standaard voor staat voor het vervangen van twee handremkabels. Ik heb gekeken naar een '95-er (mijn auto) en die van Rogier ( :-[) een '92-er. De verrichtingen, tijd en dus te prijs zijn hetzelfde. Het verschil tussen de onderdelen prijzen is precies één hele euro.

Volvodealers werken met vaste tijden adhv verrichtingen (55104 in dit geval). Daar hangt een menu aan vast met benodigde onderdelen. Totaal prijs inclusief BTW 329,68. Dat is wat het Volvo Systeem hiervoor opgeeft. De tijd die ze eraan vast koppelen is 2 uur en een kwartier. Als uurloon wordt 60,- gehanteerd.

Wat belangrijk is wat de dealer aan jou verteld heeft wat de kosten zullen gaan zijn. Voor de reparatie dan. Vind ik persoonlijk!! Dus als prive!! Als ze dingen beloven, moeten ze dat ook waarmaken. Als er '94-er naven op zitten, zou je ook 5 gats velgen moeten hebben.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Remy_W.

Vervolg:

-----

Betreft: Volvo 850 met kenteken FH-H*-**

Geachte heer Wesseling,

Dank voor uw brief van 7 juli 2003. Wij stellen het altijd zeer op prijs wanneer een Volvo-rijder zijn mening over een bepaalde zaak laat weten. Het betreurt ons te vernemen dat u met de door u omgeschreven problemen aan van uw Volvo bent geconfronteerd.

Gezien de inhoud van uw brief hebben wij gemeend er goed aan te doen uw dossier te overhandigen aan onze Service-consulent met het verzoek dit te bespreken met de Volvo-Dealer Ton van Kuyk Den Helder B.V. In verband met de vakantieperiode zal dit gesprek na 15 augustus plaatsvinden.

Uw dealer zal u van de resultaten van dit gesprek op de hoogte brengen.

Hoogachtend,

VOLVO CARS NEDERLAND B.V.

Mevrouw M. de Ridder-Jakobs
Customer Relations

c.c.: Ton van Kuyk Den HElder B.V., t.a.v. de heer R. Schermer

--------

Dussss... afwachten maar. Wel nette brief ondanks een zinsfout wat erin stond ;) Ik citeer:
Het betreurt ons te vernemen dat u met de door u omgeschreven problemen aan van uw Volvo bent geconfronteerd.

Maarja, als je 't snel leest dan merk je het niet eens :P

Ik hou jullie op de hoogte!
Talkin' bout adrenaline!

PieT111

Eén ding is in het geval van Volvo rekeningen zeker bekend: er zijn dealers die, als ze gedurende de garantieperiode confronteerd worden met dure reparaties, je dit dubbel en dwars laten terugbetalen tijdens het reguliere ondehoud of andere reparaties.

@remy: als zij de zaak opschorten tot na de vakantieperiode, mag jij dit ook met de betaling doen. Ik zou überhaupt niet meer dan pakweg 200 euro betalen voor de onderste steen boven ligt. Een briefje naar Volvo Nederland kan ook vast geen kwaad als je geen bevredigend antwoord krijgt.

Ik ga er gemakshalve wel ff van uit dat je behoorlijk besodemieterd bent. Maar wellicht is er een simpele verklaring.
Busje komt zo!

Entuscan

Kan toch bijna niet ... dealers kunnen stukken onder garantie toch recupereren bij Volvo, Of niet???
Bij mij hebben ze de achterste lambda sonde vervangen onder garantie ... krijg er toch geen duurder onderhoud of zo voor.

Enigste waar ze misschien wat op inschieten is het "uurloon" maar ik denk dat als het voor eigenrekening is die garagisten ineens minimaal 2x zo snel werken :D
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

PieT111

Citaat van: Entuscan op 12-07-2003 19:24:10
maar ik denk dat als het voor eigenrekening is die garagisten ineens minimaal 2x zo snel werken :D

Hoe dan ook..... je wordt dus toch genaaid ;)
Busje komt zo!