cruise control

Gestart door m600i, 11-12-2007 16:48:21

Vorige topic - Volgende topic

m600i

Beste medeforummers,
Ik heb een probleem met m,n cruise control.
Soms deed deze het wel en soms ook niet.
Moest dan heel lang op de + of - schakelaar drukken voordat het gaspedaal reageerde(vacuumpompje).
Maar nu doet deze het dus helemaal niet meer.
Heb alle stekkertjes nagekeken en niets verdachts gevonden heb ook op het forum gekeken maar kon daar niet veel wijzer worden alleen dat men praat over de relais 101 en 102 maar waar kan ik deze vinden.
Ik heb een volvo 850 van 1992 glt 2,5i 20v met kenteken fd-pz-48

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Thys

Relais 101-102 zit onder de motorkap, wanneer je het kapje bij de zekeringen loshaalt zul je het zien zitten. Je zou kunnen kijken of de vacuumslang vanaf de pomp naar binnen toe nog goed vast zit. Dit is een dunne harde kunststof slang. De vacuumpomp zit bevestigd onder de accubak, en  het slangetje moet op de zwarte aansluiting zitten. Dus niet de witte (ervaring :eusa_shifty:)

mitsupiet

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Voor mij was de oplossing om met perslucht de schakelaar op het stuurpookje door te blazen. Deze vervuild en geeft dan slecht contact.
Ik heb deze tip van Ludo gehad. :evil: Hij had bij hem ook hetzelfde.
Succes. ;D

Te hard geschrobt.......

m600i

Kan je mij dan ook vertellen hoe u deze perslucht op het pookje hebt gezet...

Heeft u het rubber losgemaakt wat aan de stuurkolom zit of gewoon tussen het off en on schakelaartje geblazen.

In afwachting roffelt mijn auto en hart....

Turbo-Geek

Gewoon zo'n spuitbus 'sprayduster' kopen bij een computer zaak. Erg handig voor 1001 doeleinden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

gewoon tussen de kiertjes van de schakelaar blazen.
ook bij het - + schakelaartje.

Citaat van: Turbo-Geek op 14-12-2007 15:31:38
Gewoon zo'n spuitbus 'sprayduster' kopen bij een computer zaak. Erg handig voor 1001 doeleinden.
is dat niet snel leeggeblazen zo'n klein busje?.

JaapT-5

Wil je meer doen dan de perslucht door de kieren jagen; de achterkant van de 'stengel'/ de kant die naar het oinstrumentenbord gekeerd is zit met kleine nokjes vastgeklemd. Verwijder je die afdekking dan kun je bij de bedrading en schakelaars.

Bij dustbuster & dergelijke ook opletten wat 'er in de spuitbus zit'. Het komt voor dat je een of ander brandbaar gas in de spuitbus aantreft ('milieuvriendelijk drijfgas') kan best wel vervelende consequenties hebben wanneer je dat vrolijk in jhet rond spuit, denk ik.

groet,

Jaap
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)