Dealer kan probleem automaat niet vinden

Gestart door V70TDIaRica, 09-11-2007 17:36:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Dat geloof ik graag Joop maar vergeet niet dat het in de 1e plaats een bedrijf is en bedrijven moeten draaiend blijven. Bussiness is Bussiness !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Black Magic

We hebben  een 245 gehad bij mijn vorige baas waar de automaat van gereviseerd zou worden maar nadat ze eerst een aantal pakkingen vergeten waren en de keer erna teveel olie in de bak hadden gegooid die er vanzelf ook weer uit kwam  heb ik zo mijn twijfels over Autrans   :eusa_whistle:

V70TDIaRica

Nu dan de uitslag... Mijn auto heb ik terug en schakelt weer als een zonnetje. Wat was het probleem:
Het filter zat volledig vol met frictiesmateriaal. Hierdoor kon de pomp de olie niet meer rondpompen, geen oliedruk en geen overbrenging meer. Volvo maakt de bakken die 42 cm groot zijn. Het filter kan je niet van buitenaf bij in vergelijk met bijvoorbeeld een mercedes bak.

Door het verstopte filter is extreme slijtage opgetreden en is het grote lager in de bak ingesleten.

Oplossing: Volledige reiniging, vervanging grote bakhelft, vervanging lagers en frictieplaten en lockupplaat.

Autrans is vóór (!) flushen omdat bij hoge kilometers dit de gevolgen kunnen zijn bij deze bakken.

Ik ben nog even naar de Volvo dealer gegaan. Deze waren "onder de indruk" van het rapport en gaven toe dit niet te kunnen en de expertise niet te hebben. Wel zouden ze meer flushadvies geven vanaf bijvoorbeeld 200K kilometers en niet vast blijven houden aan het longlife principe.

O ja, de kosten inclusief het ophalen van de auto (!) Eur 2700 incl btw. 

Ludo

Citaat van: V70TDIaRica op 24-11-2007 15:29:13
Het filter kan je niet van buitenaf bij in vergelijk met bijvoorbeeld een mercedes bak.

ik weet niet of dat bij de diesel anders zit, maar bij de benzine kan dat wel degelijk.

maar goed, mooi dat het weer werkt naar behoren.  :D

RRRRR_Ramon

Mijn AT doet het ook niet meer (2.5D 1999) en de dealer kon met de systeemtester geen dingen eruit halen ook geen foutcodes.  :-\

Het oranje pijltje heeft ook nooit geknipperd, zelfs niet toen er totaal geen tractie meer was vorige week zondag toen het probleem zich openbaarde. Alleen slip in D, 3 en L. Achteruit was er wel voldoende tractie. :eusa_think:

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

V70geRwin

Citaat van: V70TDIaRica op 24-11-2007 15:29:13

O ja, de kosten inclusief het ophalen van de auto (!) Eur 2700 incl btw. 


Fijn dat je diesel roffel het weer perfect doet..!

Bedrag klinkt als een complete revisie.

Toen mijn motor slecht liep door een losse slang en ik dacht dat het de bak was kreeg ik ook die bedragen te horen...

Overigens denk ik er ook aan om het filter te laten vervangen incl nieuwe olie.