Derde remlicht gemonteerd - werkt niet!?

Gestart door wolwo, 30-10-2007 21:48:56

Vorige topic - Volgende topic

wolwo

hej hej,
'k heb op mijn 850 sedan MY93 een derde remlicht gemonteerd geïntegreerd in de spoiler. Ze komt van een andere 850 sedan. Na montage van de spoiler met remlicht plugde ik de bijhorende gele fich in de, eveneens gele, fiche die klaarligt onder het kofferdeksel. Het derde remlicht werkt evenwel niet! Wat zou de oorzaak kunnen zijn?  ???
Ter info, als ik rechtstreeks spanning zet op de gele fiche dat aan het derde remlicht hangt, branden de lampjes correct, dus deze zijn niet stuk of zo.
Ik dacht ook dat er een verschil zou kunnen sitten in de "lamp control unit" dat bij het linker achterlicht gemonteerd zit, maar in de donorauto zit dezelfde als bij de mijne. Daarop staat 4xtaillight en 2xstoplight. Zou het daaraan liggen?  :eusa_wall:

Graag tot mails
Wolwo

thuur

Citaat van: wolwo op 30-10-2007 21:48:56
Ik dacht ook dat er een verschil zou kunnen sitten in de "lamp control unit" dat bij het linker achterlicht gemonteerd zit, maar in de donorauto zit dezelfde als bij de mijne. Daarop staat 4xtaillight en 2xstoplight. Zou het daaraan liggen?  :eusa_wall:

Yep. Staat ook op het forum hier ;D

Ander kastje kopen, of het signaal voor het kastje aansluiten.

Gr 8)

wolwo

Citaat van: thuur op 30-10-2007 23:36:14

Ander kastje kopen, of het signaal voor het kastje aansluiten.

Gr 8)

Wat zou dit kunnen kosten + onderdeelnummer bij iemand gekend (even kijkn inde kofferruimte voor onderdeelnummer)?

De bedradingsschema bestuderend zie ik dat het verschil in de lamp control unit 1 weerstandje is. Weet iemand daar de waarde van? Zou het dezelfde waarde hebben als de andere weerstandjes voor de gebruikelijke remlichten?
Groeten
Wolwo

wolwo

hhmmm,
al die koffers lijken mij serieus op slot te zijn waardoor die lamp control unit blijkbaar niet te bekijken is. Jammer voor mij.
Wolwo

Freakybaby

Ik heb een origineel 3e remlicht achter de ruit aangesloten door een aftakking te maken op de stekker van het kastje. Zit bij je linker achterlicht.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

san

Hij zit erop de spoiler van Eugene. Nu werkt ie alleen nog niet, de lampjes doen het wel alleen niet op mijn remverlichting, heb de grote zwarte stekker eraf gehaald en alles doorgemeten....voordat ik wild begin te knippenen en door te lassen eerst een vraag. Waar moet ik de 2 kabeltjes doorverbinden? Voor de grote stekker of op de kleine stekker die in je achterlicht-unit zit?

zie foto's...bvd. ;)

Volvo Felipe

wolwo

Citaat van: san op 27-11-2007 21:40:04
zie foto's...bvd. ;)

Dat lijkt mij een lamp Control Unit te zijn dat ik zoek. Zelfs vergroot kan ik het onderdeelnummer niet goed lezen. Kun je mij deze overmaken?

Heeft er iemand toevallig een dergelijke Unit in de aanbieding?

Grtz
Wolwo