Een paar vraagjes

Gestart door Bas 850 T5, 01-07-2003 14:14:41

Vorige topic - Volgende topic

Bas 850 T5

Ik ben hier nieuw op het forum en ik heb een paar
vraagjes over een 850 T5 van 1994.

Zijn die T5ss nou nog een beetje betrouwbaar met al die pks? En zijn er dingen die bij een bepaalde km stand
aan vervanging zijn zoals turbo.

Dan heb ik nog een kennis die beweerd, dat hij met zijn Impreza gt turbo van `98 moeite heeft, om een T5 bij te houden. Is zo'n T5 nou echt zo snel als de wielen eenmaal grip hebben?

Marc 0101.001

Citaat van: Bas 850 T5 op 01-07-2003 14:14:41
Dan heb ik nog een kennis die beweerd, dat hij met zijn Impreza gt turbo van `98 moeite heeft, om een T5 bij te houden. Is zo'n T5 nou echt zo snel als de wielen eenmaal grip hebben?

JA  ;D

HaRdCoRe-WeZ

Ja, de T5's zijn betrouwbaar, ook met zoveel vermogen. Al ga je ze tunen, dan blijven ze betrouwbaar, het is een zeer sterk blok. Uiteraard moet je wel weten waarmee je bezig bent, anders is het nog zo naar de haaien.

Impreza vs. T5 is een leuke strijd. Van de verhalen heb ik begrepen dat als beide auto's rollen (ca. 50 km/u) de Impreza het idd lastig krijgt. Maar een Impreza is met zijn 4WD zo verschrikkelijk snel weg uit stilstaande positie, dat is voor veel auto's moeilijk te halen.

Boven de 100 km/u geloof ik graag dat een T5 er rustig achter blijft plakken.

Greetz,
Wez

ps: dan moeten beide auto's wel standaard zijn he...

Ro

Sterker nog: zelfs met een 2.5T heeft die impreza moeite. Wel op de snelweg (130km/h -- 180Km/h), dat wel. Onder de 100 heeft het geen zin om de sprint aan te gaan.

Bas 850 T5

Stel ik kan een T5 kopen die rond de 130.000km heeft gelopen. Is dat een hoge km stand voor een T5?

Zijn er nog dingen waar ik op moeten letten bij aankoop van zo'n auto?

Marc 0101.001

130000 km is laag voor een 850. Lopen makkelijk 350 tot 400000 km!

Joris_Scholte

Citaat van: Bas 850 T5 op 01-07-2003 16:19:43
Stel ik kan een T5 kopen die rond de 130.000km heeft gelopen. Is dat een hoge km stand voor een T5?

Zijn er nog dingen waar ik op moeten letten bij aankoop van zo'n auto?

Erg lage stand. Bij andere merken zou ik mijn twijfels hebben, maar bij een T-5 zou ik niet aarzelen (als het financiëel haalbaar zou zijn, en de auto in goede staat was).

Jak

Eh, tsja, 2.5T, T5, T5R, R ahum. Keus genoeg.

Wat is nou de beste keus, als je meer wil dan een 20V en de PKs vooral wil gebruiken om rustig en comfortabel te cruisen (160 max).  Ik vind een 10V  niet erg sjiek meer roffelen als ie boven de 3000 toeren komt..

En wie weet een goeie "T"?

K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

MarcelK

Ik heb nu 4 maanden een '94 T5 en het bevalt perfect
ook omdat ik erg lang ben natuurlijk :)
De mijne heeft 230.000 gelopen en voelt nog zeer solide aan.

Ik kan het iedereen aanraden!

........... alleen dat tunen gaat zo snel jeuken he  :-\

paul-r

Bas,

In de 2 jaar dat ik nu in een T5 rijd heb ik motorisch nog geen enkel probleem gehad. In totaal zo'n 50.000 km gereden en hij staat nu op 273.000km. Als de auto normaal gebruikt is is het een type waar je jarenlang plezier van kunt hebben.
En wat snelheid betreft: het is een beest, maar je went er wel aan. Laatst op de Duitse snelweg met vijf volwassenen en veel bagage nog dik 200 gereden, en dan voelen dat je veel over hebt. Dan verbaas ik me er weer over. En met volle bepakking: een Volvo blijft toch altijd een beetje vrachtwagen en rijdt dan ook heerlijk met al die extra kilo's.  ;D ;D :D

Paul

Jak

Yes,
had ik gezien en al gebeld. Bleek al verkocht ?!
Is de site nog up to date ?
K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Edwin

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 01-07-2003 14:51:53
Boven de 100 km/u geloof ik graag dat een T5 er rustig achter blijft plakken.

Ik denk dat je je hier un petit peu vergist  ;)! De Impreza mag blij zijn als ie vanaf 100 de T5 kan bijhouden, sterker nog 99% v/h wagenpark op de weg mag dan blij zijn!!  Ik heb al eens G60 en dikke duitse 6 cilinder op de autobahn op snelheid FINAAL uitgetrokken. En de TDI's eet ik als ontbijt ;D ;D. Laatst achter een Auto Union V6TDI Quattro aangezeten, de blauwe rook sloeg eruit bij hem maar ik hield hem gewoon bij. Die yup maar kijken naar "die oude volvo station". :o

Wisten jullie dat een V70R FWD van 80~120 maar 0,2 seconde langzamer is dan een 911 Carrera 4!

Dus Bas, ze zijn snel genoeg en zeer betrouwbaar, wij rijden nu een jaar in de T5, er staat nu 180.000 op en de auto voelt nog steeds als nieuw aan. Kopen en genieten zou ik zo zeggen!!

gr. Edwin.  8)

Blackstone

weinig moeite gehad met impreza's en tdi's, alleen vloog ik ze altijd voorbij bij een noodstop............. :-[ ;D ;D ;D

Marc 0101.001

Citaat van: jak op 03-07-2003 17:40:34
Yes,
had ik gezien en al gebeld. Bleek al verkocht ?!
Is de site nog up to date ?
K

Die groene T-5R sedan ook al dan? Dat is ECHT een erg mooie auto, als nieuw van binnen en van buiten! En helemaal origineel.

BenC70ES

K kan met mijn 2.4T inderdaad een impreza turbo bijhouden...

K zag er één een paar weken terug goed doorrijden en toen kwam k bij de lichten erachter...

Hij sloeg af en toen k ook overkon ging k erachter... dus vanaf zo een 50 begon hij alles eruit te halen ... welnu k bleef hem mooi volgen ... (max1,5 wagenlengte) en bij +- 190km/u kwam k zelfs dichter, en moest k van de gas gaan...

Wel eventjes serieus remmen toen...

Hahah, was echt wel leuk, die dacht... k zal die Volvo er eens lekker afrijden... nooooooot dus  8)

(ps volledig orgineel, zelfs claxons zitten nog achter rooster  ;) )

(Impreza was verlaagd en had sportuitlaat...)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!