nico 1 heeft een bijna stage V 850

Gestart door nico1, 28-11-2007 15:47:10

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Misha op 25-09-2008 21:59:53
Ik kreeg net een tip om de achterbankleuning wat schuiner te laten zetten om zo te compenseren voor de stuwhoek.
Misschien een idee ?

*proest*

fbm

Citaat van: Misha op 25-09-2008 22:01:02
Krijg je trouwens met 240 pk aan de wielen al zoveel ellende ? Ik wil zelf ook gaan chippen, maar hierop zit ik niet te wachten natuurlijk...

Denk dat de sedan toch wel een stuk stijver/sterker is dan de estate qua krom trekken! Maar geloof niet dat hij daardoor krom is, als hij wel echt krom is!

t5karel

Citaat van: fbm op 25-09-2008 22:08:51
Citaat van: Misha op 25-09-2008 22:01:02
Krijg je trouwens met 240 pk aan de wielen al zoveel ellende ? Ik wil zelf ook gaan chippen, maar hierop zit ik niet te wachten natuurlijk...

Denk dat de sedan toch wel een stuk stijver/sterker is dan de estate qua krom trekken! Maar geloof niet dat hij daardoor krom is, als hij wel echt krom is!

Zal Schutten wel helemaal rondjes blijven rijden op een rechte weg ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

onnaj

Citeerzo de koppeling is eindelijk geplaatst, wel k.. in 2 3 4 5 slippende koppeling
met auto is ook helemaal krom getrokken van de pk's, zit 5 cm verschil met de voorkant en de achterkant in, word tijd voor de kooi in me auto denk ik

Is toch logisch dat:

1) met zoveel vermogen je aan t slippen blijft. Daar moet je echt wel een mega koppeling voor aanschaffen hoor
2) Alle gechipte T5's zijn ook al zo krom als een hoepel, mja normaal gesproken ziet niemand dat dus rijden ze ma gewoon door. Zo gauw je met een 850 boven de ca. 230 pk komt dan kan heeft ie t er moeilijk mee hoor!

reneetje

Citaat van: onnaj op 27-09-2008 23:31:08
Citeerzo de koppeling is eindelijk geplaatst, wel k.. in 2 3 4 5 slippende koppeling
met auto is ook helemaal krom getrokken van de pk's, zit 5 cm verschil met de voorkant en de achterkant in, word tijd voor de kooi in me auto denk ik

Is toch logisch dat:

1) met zoveel vermogen je aan t slippen blijft. Daar moet je echt wel een mega koppeling voor aanschaffen hoor
2) Alle gechipte T5's zijn ook al zo krom als een hoepel, mja normaal gesproken ziet niemand dat dus rijden ze ma gewoon door. Zo gauw je met een 850 boven de ca. 230 pk komt dan kan heeft ie t er moeilijk mee hoor!

Was datdan voor onzin ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

onnaj

CiteerWas datdan voor onzin ?

Sorry was het knipoog vergeten bij het hele verhaal dus bij deze ;)

huugoo

begrijp 'em ook niet, je trekt een auto echt niet zomaar in een wokkel hoor, dan zou hij bij de eerste goeie drempel ook in 2en moeten breken. je zal best hier en daar wat eerder speling krijgen na verloop van tijd, maar ik zie het niet gebeuren dat de neus wegrijdt bij het stoplicht, en de rest blijft staan...

huugoo

nico1

he marc het is jouw race koppeling die erin zit, en dat slippen was me oude koppeling, deze is fantasties los laat en gaan 8)
carbon blauw das mijn volvo nou

Teddy81

Ben ik nou zo dom?? Je kunt een voorwielaangedreven met een dwarsliggende motor helemaal niet krom trekken door motorvermogen. (Toch maar even hierop ingaande want volgens mij bedoelt Nico echt dat de auto krom is.)(Als in een wokkel dus, niet een banaan. ;) )
Een achterwielaangedreven auto met cardanas en motor in lengteas kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar ook dan moet je echt wel veel PK's hebben. Als je die intrapt kan er wat torsie voorkomen, dat zie je ook aan de dragracers met 1000PK+.
Een 850 ga je écht niet kromtrekken door motorvermogen. En als het wel zo is mag iemand me wel uitleggen hoe dat dan werkt. Want ik kan er niet op komen.

Laserblue

Citaat van: Teddy81 op 30-09-2008 16:50:42
Ben ik nou zo dom?? Je kunt een voorwielaangedreven met een dwarsliggende motor helemaal niet krom trekken door motorvermogen. (Toch maar even hierop ingaande want volgens mij bedoelt Nico echt dat de auto krom is.)(Als in een wokkel dus, niet een banaan. ;) )
Een achterwielaangedreven auto met cardanas en motor in lengteas kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar ook dan moet je echt wel veel PK's hebben. Als je die intrapt kan er wat torsie voorkomen, dat zie je ook aan de dragracers met 1000PK+.
Een 850 ga je écht niet kromtrekken door motorvermogen. En als het wel zo is mag iemand me wel uitleggen hoe dat dan werkt. Want ik kan er niet op komen.

de auto trekt zo snel op dat de achterkant eventjes blijft staan, dus uitrekt en er als een elastiek achteraan komt  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Laserblue op 30-09-2008 17:04:23
Citaat van: Teddy81 op 30-09-2008 16:50:42

de auto trekt zo snel op dat de achterkant eventjes blijft staan, dus uitrekt en er als een elastiek achteraan komt  ;)

een beetje als een rups  ;D

of zou een 850-blok in een bromfietsframe gemonteerd zijn?

Johann

Het is van de Datsun 240 bekend dat als er een dikke motor in zit je de neus van de auto kunt zien buigen ten opzichte van de achterkant bij plankgas optrekken. Door de plaatsing van de binnenspiegel kun je de lijn van voor en achterkant in een oogopslag zien en dus ook het torderen van de body waarnemen. 

Turbobiker

Citaat van: Johann op 30-09-2008 17:11:25
Het is van de Datsun 240 bekend dat als er een dikke motor in zit je de neus van de auto kunt zien buigen ten opzichte van de achterkant bij plankgas optrekken. Door de plaatsing van de binnenspiegel kun je de lijn van voor en achterkant in een oogopslag zien en dus ook het torderen van de body waarnemen. 

Give me a brake...

Dat is toch geen blijvend effect.
De Tussenpaus

UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 30-09-2008 18:22:54
Give me a brake...
Dat is toch geen blijvend effect.
Dat was het vroeger zeker niet, wel was het een feit dat de Datsun 240 en later de eerste 280's/300's ook maar 1 van de weinige was waarbij je  het kon zien gebeuren...