FF voorstellen

Gestart door JK, 28-11-2007 22:21:33

Vorige topic - Volgende topic

JK

Dag allemaal,
Ik ben een nieuw, maar nu al enthousiast gebruiker van dit forum. Al veel lol gehad van de topics over dakstrips. Zo mijn interne lekkages op kunnen lossen (hoop ik). Rubberen blokjes die de schroefgaten voor de dakrails zouden moeten afsluiten deden dat niet. Lijken dat overigens ook nooit gedaan te hebben, aangezien het kleefplastic niet geheel verwijderd was. Ha! Ook al veel plezier gehad van de handleiding om de gasveren van de achterklep te vervangen. Wat een genot, geen 'onverwachte' klap meer op je hoofd. Mijn sleutelkunst beperkt zich overigens wel tot dit soort werk, maar goed al doende leert men.

Ik rijd al een tijdje vlov. Van een 245 (B21) drietrapsautomaat uit '81, geweldig, maar wat te dorstig. Naar een 740 (6 cil. diesel) heerlijke motor (sorry 20 klepperfanaten, maar deze 6 cil. in lijn slaat veel). Helaas met een totaal ontbreken aan power (op weg naar de Gottard, Zwitserland, kwamen we in 3 met heel veel toeren niet verder dan 60 km/h, en dat jaar na jaar) en elke koude start een zwarte mistige straat. Voelde mij elke keer wel erg bezwaard. En dan sinds 3 jaar een (tot op heden) super 850 GLT 20V op LPG. De auto is van '93 en gekocht via de volvo selected used cars site. Hij heeft nog maar 410.000 gelopen (65 door mijzelf) en is wat mij betreft net op de helft. Nee, ik hoop er nog een hele tijd mee te rijden. Alhoewel ik ook de XC70 wel errug mooi vind (en zijn off road kenmerken af en toe nodig heb). Deze kom je helaas nooit tegen op LPG. Voor benzine rijd ik dan toch wat teveel. En daarbij is tie nog wat boven budget!

Gegroet, Jeroen

Volvo Felipe

Hey Jeroen,

Welkom op het forum en veel rijplezier met je roffel, hij is net ingereden  ;)

Volvogroeten

Claudia

Welkom Jeroen!

Bij jou is het dus echt Volvo for life!
En dat van die 6 cilinders.....vergeven we je! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

FGG

Welkom op 't Forum, Jeroen.

We zijn denk ik wel nieuwsgierig naar foto's van die 93-er.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

welkom op het forum !

die foto's komen vast wel

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroƫn CX 2500 prestige turbo

ewing

Van harte welkom Jeroen en ik ben - net als de anderen - benieuwd naar de foto's.

Citaat van: JK op 28-11-2007 22:21:33
Hij heeft nog maar 410.000 gelopen (65 door mijzelf) en is wat mij betreft net op de helft. Nee, ik hoop er nog een hele tijd mee te rijden.

Alhoewel zij bij 410dkm nog wel even mee kan verdient je kilometerstand wel een vermelding in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6000.0.

Grt.
J.R. Ewing

JK

Ik doe mijn best wat betreft foto's.

'Ben bye the way behoorlijk aan het balen. Mijn lek (dak, hoek, rechtsvoor) is nog steeds niet weg! Rustig verder zoeken dan maar. 'Zal de nieuwigheid wel zijn' ::).

Tot later!