Oostenrijk voert winterbandenplicht in per januari 2008!

Gestart door ief, 07-12-2007 15:25:16

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Sorry Web, Turbo heeft gelijk in deze.

Het is in duitsland alleen als de omstandigheden daarom vragen verplicht om "winterausstattung" te hebben. Dat betekent o.a. winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof.
Als de temperaturen rond het vriespunt liggen is dat bijvoorbeeld een omstandigheid die daarom vraagt.

Bron Straßenverkehrsordnung (StVO), Paragraaf 2, lid 3a:
Citeer
,,Bei Kraftfahrzeugen ist die Ausrüstung an die Wetterverhältnisse anzupassen. Hierzu gehören insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwaschanlage."

wepster

Citaat van: Vertigo op 07-12-2007 23:15:53
Sorry Web, Turbo heeft gelijk in deze.

Het is in duitsland alleen als de omstandigheden daarom vragen verplicht om "winterausstattung" te hebben. Dat betekent o.a. winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof.
Als de temperaturen rond het vriespunt liggen is dat bijvoorbeeld een omstandigheid die daarom vraagt.

Bron Straßenverkehrsordnung (StVO), Paragraaf 2, lid 3a:
Citeer
,,Bei Kraftfahrzeugen ist die Ausrüstung an die Wetterverhältnisse anzupassen. Hierzu gehören insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwaschanlage."

het zal zeker zijn dat hij gelijk heeft daar ik de regels er nog niet op na gezocht heb (rest mij 5 cent) maar in prakteik wil ik het nog zien daar de duitse burocratie nog erger is dan de nederlandse dus bij deze
turbo op papier sta je in je gelijk (soly voor mijn fout ) maar geloof me in de dagelijkse duitse burocratie  hoop ik dat je niet meneer de miere je weet wel tegen komt , want dan ben je een goede die daar onder uit komt

ief

Laat ik het anders formuleren: Je doet er verstandig aan als je naar Oostenrijk rijdt in de winterperiode om op winterbanden te rijden ( of zoals sommige estaterijders deze achterin te hebben liggen in geval dat... :eusa_whistle:). Het weer is hier zo sterk wisselend, dat zelfs als men droog en zonnig weer voorspeld je niet raar moet opkijken als er tussendoor toch een meter sneeuw valt. In Oostenrijk is de politie erg prat op het naleven van wetgeving en overfanatiek als je het mij vraagd. Net zo iets is het rijden zonder Autobahnvignet. Op de meest gekke plaatsen staan ze je te controleren en owowow als je er toch geen hebt.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

joebar

De duitse wet kan nooit jouw nederlandse verzekering overtreffen....
Als in jouw nederlamdse polis niets staat over winterbanden, kun jij gewoon de mount everest beklimmen met zomerbanden......
Waar jullie mee de mist in gaat is het volgende......
ALS je een ongeluk krijgt in DLD en de omstandigheden zijn zo dat winterbanden gewenst zijn wordt er gekeken OF dit ongeluk ook gebeurt zou zijn als je winterbanden had, en dan kan de schuldvraag wel eens anders uit pakken, maar jouw nederlandse verzekering betaald dan gewoon uit hoor.. Voor duitsers ligt dit dus anders

In NL geld b.v. een APK plicht..... Als er nu een rus of Pool hierheen komt , en die auto is niet APK gekeurd, kan de politie ook geen bekeuring uitschrijven, want die hebben ze daar niet...
krijgen zij nu een ongeluk, en de staat van de auto zou zo slecht zijn dat het gebrek aan onderhoud de oorzaak is, dan kan de verzekering hier ook moeilijk over doen, en proberen de schuldlast bij de tegenpartij te leggen.........
Zo kun je ook nooit bekeurd worden in het buitenland wanneer je geen ID kaart bij je hebt als dit DAAR niet verplicht is maar HIER weer wel

Ze kunnen (gelukkig maar ) niet alle landelijke regels verplichten voor niet inwoners, dus controleerd het europeesche of regelmatig of de regels wel aan de europeesche normen voldoen