Speakers vervangen/vernieuwe volvo 850 van 1995-03

Gestart door BartusKN, 26-12-2007 00:16:23

Vorige topic - Volgende topic

BartusKN

Heb nu een mooie radio in mijn auto geplaatst, een Pioneer. De radio doet het perfect is niet te glossy niet te nieuw en de groene verlichting matcht precies het dashboard. Maar volume doe ik niet hoger dan 4-5 omdat de speakers achter, door 2 jaar stil gestaan te hebben, waarschijnlijk poreus zijn of waren opgeblazen. Ik moet dus nieuwe speakers gaan kopen ik denk aan 4 goeie speakers met goede kick en mooie mid tonen en dan voor 2 tweaters erin voor de hoge tonen. Voor een SUB heb ik geen plaats en ik wil niet overkomen als zo'n ventje die in een civic rijd waarbij de kentekenplaat meer lawaai maakt dan de uitlaat door resonantie.

Om lang verhaal kort te maken, wat zijn de afmetingen van de speakers, ik heb gezocht maar kan niet echt een concreet antwoord vinden. Daarnaast wil ik graag weten hoe ik de speakers kan vervangen zie namelijk VOOR geen schroefje waarmee je het gaas kan weghalen voor de speakers en achter hetzelfde probleem eigenlijn. Tweater rechtsvoor is eitje maar die links hoe gaat die ? ?? ?

ps ik ben maar een leek althans nog wel :P :eusa_whistle:

Turbo-Geek

Kijk een in the Audio techniek gedeelte, zat informatie te vinden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ronbroek

Heb ik laatst eens gemeten bij m'n 94 er

Tweeters 8cm

Voordeuren 12 cm

Achterdeuren 13 cm

En idd ff zoeken zoals Geek zegt, achteraan beginnen bij de zoekresultaten  :eusa_shifty:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Ludo

als je even kijkt in de link kijkt, die Paul onlangs nog poste zie je de exacte gegevens.
http://members.home.nl/p.esveldt/Alles%20van%20de%20V70a.pdf

WYD

Citaat van: Ronbroek op 26-12-2007 13:05:10

Tweeters 8cm

Voordeuren 12 cm

Achterdeuren 13 cm

En idd ff zoeken zoals Geek zegt, achteraan beginnen bij de zoekresultaten  :eusa_shifty:

Voordeuren zijn de gangbare 13cm speakers, achterdeuren zijn een iets grotere maat.
Ik heb in de voordeuren Pioneer 13cm, zijn best mooie speakers.
De gaasjes kun je er met een grote platte schroevendraaier, vrij gemakkelijk eraf wippen. De gaasjes zitten gewoon geklemd en niet geschroeft.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

BartusKN

Citaat van: WYD op 26-12-2007 13:36:59
Citaat van: Ronbroek op 26-12-2007 13:05:10

Tweeters 8cm

Voordeuren 12 cm

Achterdeuren 13 cm

Voordeuren zijn de gangbare 13cm speakers, achterdeuren zijn een iets grotere maat.
Ik heb in de voordeuren Pioneer 13cm, zijn best mooie speakers.
De gaasjes kun je er met een grote platte schroevendraaier, vrij gemakkelijk eraf wippen. De gaasjes zitten gewoon geklemd en niet geschroeft.

Toppertje en achter zit dat ook envoudig bevestigd?? Bedankt allen voor het snelle reageren.

Tamarzilla

De roosters in de achterportieren gaan er met wat beleid gemakkelijk af, tenminste, als je roosters hebt in de achterportieren ( anders bestellen bij de dealer ca €. 28,- set ).

De hoedenplank speakers kun je vanaf de onderzijde losmaken door de 4 moertjes los te draaien, dan kun je aan de bovenzijde de speakers eraf halen.

Groet,

Frank
T5, rica getuned