goedkoop gas

Gestart door flippie12, 04-12-2007 13:07:34

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Minder vraag naar gas zou de prijs juist doen dalen....?  :eusa_pray:

GJV70

Citaat van: )()()sT op 08-12-2010 09:32:36
Minder vraag naar gas zou de prijs juist doen dalen....?  :eusa_pray:

Nope. Door minder vraag worden de productiekosten in verhouding groter waardoor de prijs per liter zal stijgen. Helaas..:(
Roffel Sound Addict

v40pokemon

Citaat van: GJV70 op 08-12-2010 09:36:34
de productiekosten

productiekosten? ik dacht dat het 'afval' was en de kosten bestonden uit transport en accijns

Sorry, het antwoord alweer gevonden...

GJV70

Citaat van: v40pokemon op 08-12-2010 09:47:22
de productiekosten

productiekosten? ik dacht dat het 'afval' was en de kosten bestonden uit transport en accijns

Sorry, het antwoord alweer gevonden...

Dat was vroeger inderdaad...met alle keurmerken/regels wordt de prijs er in ieder geval niet beter op...
Roffel Sound Addict

V70geRwin

lpg is meer gekoppeld aan de gasprijs (huis verwarmen, koken etc), vandaar de stijging in de winter...

StefanCJ

Dat is inderdaad al sinds jaar en dag zo. Echter vind ik de prijzen nu wel extreem hoog, uit mijn hoofd zat het vorig jaar ergens rond de 60 cent in de winter ...

rogerV701998

StefanCJ

Citaat van: LPGLE op 06-12-2010 16:07:23
Citaat van: Thys op 05-12-2010 18:07:24
En de prijzen gaan nog elke dag omhoog >:(

Kan weer bijna benzine gaan rijden als dat zo doorgaat.
mee eens

Eerste keer ooit dat ik voor meer dan 36 euro in één keer heb getankt op LPG  :-X

Ik vorige week en vandaag voor boven de 32 euro! Pffff ....  :o

tackle

Citaat van: )()()sT op 08-12-2010 09:32:36
Minder vraag naar gas zou de prijs juist doen dalen....?  :eusa_pray:

Nope. Door minder vraag worden de productiekosten in verhouding groter waardoor de prijs per liter zal stijgen. Helaas..:(
wat een onzin, LPG is een afvalproduct van het raffineren. Dus die productiekosten zijn al betaald door de benzine die van de olie gemaakt is, tis één proces.
Meestal verwarmen ze de rottedamse haven ermee, door het af te fakkelen. Tis gewoon weer een absurde prijsstijging. Ik ben benieuwd of dat elders in europa ook zo is. Ieder jaar hetzelfde.

JvW

Ik hoorde vandaag bij Esso dat de prijs van LPG tegenwoordig gekoppeld is aan die van benzine.

Overigens betaalde ik daar € 0,72 per liter.

Marc O.

Sjee, zelfs bij de Makro betaalde ik 71ct per liter. Gaat echt nergens meer over zeg. Morgen maar weer effe België in om te tanken, al vrees ik dat dat ook niet echt de moeite meer is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

"Mijn" Shell staat op diti moment op 664.

Ik heb vanavond in Nuland 795 betaald  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwaes

In Heino 0,65

Ik rij er wel even voor om vanuit Zwolle, de pomp om de hoek doet 0,79...

Scheelt me ruim 8 Euro per tankbeurt (als de tank helemaal leeg is)!

Lampje

Ramses II

Citaat van: pwaes op 10-12-2010 23:38:43
In Heino 0,65

Ik rij er wel even voor om vanuit Zwolle, de pomp om de hoek doet 0,79...

Scheelt me ruim 8 Euro per tankbeurt (als de tank helemaal leeg is)!

Weet niet of je veel om moet rijden om langs Heino te komen maar in 's Heerenbroek richting Kampen is het op t momen 66,9 scheelt een hoop omrijkilometers!