problemen met wielophanging??

Gestart door lakkie, 03-12-2007 23:35:49

Vorige topic - Volgende topic

lakkie

Ik ben in het bezit van een 850 estate uit 1996 (rijdt op LPG met een km stand van 439666).
Laatst is er onderhoud uitgevoerd waarbij stuurhuis, remschijven en klauwen enz enz zijn vervangen.
Kostenpost paar duizend euries.
Na het groot onderhous heb ik problemen met mijn rechtervoorwiel. Bij 's-ochtens wegrijden heb ik geen problemen echter als alles warm is bv 10-20 km dan lijkt het net of mijn schijfrem aanloopt, niet continu (lijkt na elke opwenteling van de band). Als ik vervolgens een bocht naar rechts maak dan hoor ik een scherp geluid.
Wat is het probleem. Ik erg me verschikkelijk aan, de dealer kan niets vinden (dacht in eerste instantie aan een een of ander bus die aanliep( zou millimeter werk zijn, mogelijk iets verbogen!!!).

Wie kan mij helpen, het is verder een wereld oud.

pwassink

Citaat van: lakkie op 03-12-2007 23:35:49
Ik ben in het bezit van een 850 estate uit 1996 (rijdt op LPG met een km stand van 439666).
Laatst is er onderhoud uitgevoerd waarbij stuurhuis, remschijven en klauwen enz enz zijn vervangen.
Kostenpost paar duizend euries.
Na het groot onderhous heb ik problemen met mijn rechtervoorwiel. Bij 's-ochtens wegrijden heb ik geen problemen echter als alles warm is bv 10-20 km dan lijkt het net of mijn schijfrem aanloopt, niet continu (lijkt na elke opwenteling van de band). Als ik vervolgens een bocht naar rechts maak dan hoor ik een scherp geluid.
Wat is het probleem. Ik erg me verschikkelijk aan, de dealer kan niets vinden (dacht in eerste instantie aan een een of ander bus die aanliep( zou millimeter werk zijn, mogelijk iets verbogen!!!).

Wie kan mij helpen, het is verder een wereld oud.

Is het geen wiellager  ?

Zou op zich wel kunnen met die stand .. maar dan moet hij het warm ook blijven doen meestal ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thiest5

Misschien bij het vervangen van de schijven voor de schetsplaat( bescherm plaat ) achter de schijf verbogen en zit nu misschien tegen de schijf te schuren. Dit komt wel eens meer voor bij het verdraaien van de schijf + fuseestuk voor het de/monteren van schijven en blokken.

Veel succes

lakkie

Wat mij ook nog is opgevallen is dat bij een lage snelheid het rechtervoorwiel over een hobbel rijdt, dit is weg als de snelheid hoger is dan ongeveer 70 km.
Ook merk ik dat het stuur lichtjes trilt bij vooral lage snelheden, blijft overigens wel netjes rechtdoor rijden.

-D©©©L-

laat de achterste remklauwen maar eens nazien. Mogelijk loopt daar de boel aan door een vastzittende klauw.