Rijdt 1 op 10

Gestart door meulenmj, 10-01-2008 19:34:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvov70 TD

Ik rij in de drie weken dat ik 'm heb 6L/100km.
Echter bij doortrekken produceert ie een hele beste zwarte kolom. Is dat een kwestie van afstellen. (Timing Pomp) Of luchtfilter vervangen / veranderen?

)()()sT

De diesels zijn echte rookmonsters  :evil:
Afdichten van de EGR-klep helpt ook tegen roken, er is al e.e.a. over geschreven hier.

De dieselaars onder ons weten er veel meer over te vertellen ;)

RRRRR_Ramon

Ik met de 2.5D automaat rij gemiddeld rond de 7L/100. Dat zijn veel wisselende kilometers, stad, buitenweg en lange snelwegstukken.

Tijdens de afgelopen wintersportvakantie hebben we 2660 km gemaakt met volle bepakking, een dakkoffer erop en met 150 km/u door Duitsland en 7,1L/100 km gedaan. Dat is 1 op 14 nog wat. Niet slecht dacht ik zo.

Normaal komen we niet veel hoger, wat me wel opvalt is dat de koude start het verbruik erg doet toenemen. Je auto wegzetten met 6,8 op de BC en na 2 bochten en 3 straten staat ie op 7,3. Daarbij wordt rustig gereden zonder hoge toerentallen.

Na de bakrevisie(waardoor dat komt is me onduidelijk, er is verder niets veranderd of aan gedaan) is het roken erg afgenomen en komt er alleen nog een poefje uit na een stadsritje en dan eens flink invoegen. Misschien dat ik de EGR ooit nog eens afdop en verwijder maar voorlopig laat ik het even zo.

Verbruik van 1 op 10 moet wel te doen zijn, maar dan trap je je mottig of zijn er veel koude starts en stadsverkeer. Ik denk inderdaad dat laten afstellen de oplossing is.

Desondanks veel plezier met je TDI. ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

JorritV70

Ik rijdt met mijn V70 2,5 tdi als ik rustig rijd (195/65/15 winterbanden op 2,3 bar) 7,2 op 100 als ik stevig door rijd kan dat ongeveer 7,8 op 100 zijn. naar mijn idee is 10 op 100 veel te veel en moet er idd wel iets niet goed zijn.

Succes!

GRoet Jorrit

kyro

idd, pomp opnieuw laten afstellen !
die zal wel niet helemaal lekker staan

controleer ook ff de retour-leidinkies,
die willen op den duur nog wel is
gaan lekken

met normaal rij-gedrag zou je verbruik
ergens tussen 6 en 7,5 ltr moeten liggen

of je moet veel korte stukje rijden