Plafond-knopjes verlichting

Gestart door Junggg, 09-12-2007 14:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Junggg

#60
iemand nog de lampjes aan de praat gekregen met pennetje 6 en 8? Als ik daar stroom opzet dan sluit eea kort zonder branden licht of zichtbare kortsluiting!

---  S70 T5   ---

elmarconi

Citaat van: Junggg op 27-05-2008 13:37:26
iemand nog de lampjes aan de praat gekregen met pennetje 6 en 8? Als ik daar stroom opzet dan sluit eea kort zonder branden licht of zichtbare kortsluiting!

6 = massa, daar kun je idd beter geen stroom opzetten ...
Alleen op 8 zet je spanning, zoals al eerder gezegd ...
--
Autogas Inside . . .

Junggg

#62
Klopt ja 6 = massa da's duidelijk, maar op pennetje 8 moet je geen 12 volt zetten want dan kan je weer naar de sloper voor een nieuwe unit!

Ik heb het nu voor elkander met een voorschakelweerstandje heb ik mooie groene lampjes boven mijn hoofd! Ik zal vanavond wel even een foto maken om iedereen jaloers te maken...




---  S70 T5   ---

thuur

Citaat van: Junggg op 28-05-2008 11:53:59
Klopt ja 6 = massa da's duidelijk, maar op pennetje 8 moet je geen 12 volt zetten want dan kan je weer naar de sloper voor een nieuwe unit!

Ik heb het nu voor elkander met een voorschakelweerstandje heb ik mooie groene lampjes boven mijn hoofd! Ik zal vanavond wel even een foto maken om iedereen jaloers te maken...


De avond is bijna voorbij hoor..


Gr :P

Domaso

Citaat van: thuur op 29-05-2008 01:26:20
Citaat van: Junggg op 28-05-2008 11:53:59
Klopt ja 6 = massa da's duidelijk, maar op pennetje 8 moet je geen 12 volt zetten want dan kan je weer naar de sloper voor een nieuwe unit!

Ik heb het nu voor elkander met een voorschakelweerstandje heb ik mooie groene lampjes boven mijn hoofd! Ik zal vanavond wel even een foto maken om iedereen jaloers te maken...


De avond is bijna voorbij hoor..


Gr :P

Het is zelfs al dag al is het hier behoorlijk donker buiten.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

volvomarc

ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar past die schakelunit voor de binnenverlichting van een v70 in een 850 dan zou het mogelijk zijn om toch verlichte knoppen in het dak te hebben.

thuur

Van een vroege V/S70: ja. Later zijn de paneeltjes iets langer geworden (>'98?), maar dan kun je wel de knoppen omzetten.


Gr ;)

irian paul

Ik heb gisteren voor jullie een foto proberen te maken van de plafond verlichting. maar dat vond mijn camera geen goed idee.

knopjes zitten iig niet op het dash licht knopje.
ze branden gewoon altijd (als je de lampen aan hebt iig)

razorx

#68
Altijd nieuwsgierig besloot ik toch eens bij mijn 850 uit '96 te kijken.

Ja hoor: Ledmans.
Twee met een voorschakelweerstandje van 1k4. En één met een voorschakelweerstandje van p.l.m. 700 ohm.

De totale stroom is plm. 28mA. Dat beetje extra lekstroom vond ik niet zo'n ramp.
Dus pinnetje 1 met 8 verbonden en er was licht!

Dus Junggg, bedankt voor de tip.
Groeten van Yits

Thys

Hier ook nog wat extra tekst en uitleg bij deze ombouw

razorx

#70
Nog wat geexperimenteerd.

Vond de orgirinele lichtjes net iets te bescheiden. Moet ook geen podiumledjes worden maar iets helderder mag wel.

Dus wat gespeeld met andere ledjes, hoogrendement, voorschakelweerstandjes 2 van 12k en 1 van 4k7 i.p.v. de oorspronkelijke.

Witte ledjes bleken geen aanrader, het lijkt net of je de ingang van het toilet aangeeft.
Dus wel weer groene.

Pas op als je de schakelaartjes demonteert; er zit een veertje in en een onogelijk pennetje. De laatste raakt graag zoek.
Persoonlijk raad ik af de schakelaartjes te demonteren, het is iets te veel gehannis en ze zijn erg fragiel.

Al met al iets leuks om naar te kijken onderweg.

Groeten, Yits

Thys

Dat pennetje is inderdaad een goede... ik was blij dat ik mijn oude paneeltje nog had, heb daar met veel beleid de schakelaar opengehaald en het pennetje overgezet. Verlichting doet het prima naar mijn zin, en is geenszins verblindend. al met al een mooie modificatie!

razorx

Citaat van: thyzerrr op 03-06-2008 00:30:32
Dat pennetje is inderdaad een goede... ik was blij dat ik mijn oude paneeltje nog had, heb daar met veel beleid de schakelaar opengehaald en het pennetje overgezet. Verlichting doet het prima naar mijn zin, en is geenszins verblindend. al met al een mooie modificatie!
Vind ik ook, gratis luxe  ;).
En zondermeer handig.

thuur

En nog steeds geen foto van verlichtte knopjes by night...


Gr :eusa_think:

razorx

Citaat van: thuur op 03-06-2008 00:53:33
En nog steeds geen foto van verlichtte knopjes by night...


Gr :eusa_think:
Geef me twee minuten Thuur,
wel onscherp, sluitertijd en geen armsteun.

gr. Yits