start problemen

Gestart door gbb, 08-07-2003 09:38:57

Vorige topic - Volgende topic

gbb

Geacht forum,

Onze 850 gle 2.5.10 heeft af en toe vreemde kuren.
Hij loopt als een trein maar soms, nu 3x heeft hij start problemen. Na een korte rit slaat hij dan soms niet aan. Het is net of hij dan niet alle cilinders meepakt. Erg irritant voor een Volvo. Na even gewacht te hebben start hij weer en loopt gelijk weer als een zonnetje.
Waar moet ik dit euvel zoeken en heeft iemand anders dezelfde problemen gehad ??

Handrem:
De handrem is niet wat het moet zijn, vooral op een trailer helling heb ik af en toe het zweet in de bilnaad. 850s hebben geen goede vaareigenschappen. De handrem is niet meer te stellen (staat op z'n strakst.) Wat moet ik doen ??

vrgrt Koos.B ???

Reitse

Voor wat betreft de startproblemen, als ik me niet vergis zijn daar eerder opmerkingen over gemaakt. Probeer even de zoekfunctie uit.

De handrem is volgens een aantal mensen hier niet helemaal het beste onderdeel van de 850. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, maar vele anderen vinden de handremte zwak. Nieuwe remschoenen zouden kunnen helpen misschien...

850Joris

Dit soort problemen zijn vaak te wijten aan een slechte ontsteking.  Na het starten loopt de roffel behoorlijk rijk.  Als je slechts een klein stukje rijdt. Even verplaatsen ofzo.  Dan hooft zich wat benzine op in de verbrandingsruimte waardoor de boel niet even lekker ontsteekt zeker als de boel niet optimaal is.  Controleer dus even je verdeler, bougies en bougieslangen (nat sproeien met planten sproeier).  9 van de 10 keer is het de verdeler (kap of rotor).  Je ziet dan bijvoorbeeld wat brandspoortjes van vonken die de verkeerde kant op zijn gegaan.  voor 25 eur ben je klaar als je het zelf doet.  Succes, Joris

Gerrit1961

Heb het zelfde gehad.
Opgelost met kouden bougies
Dit zijn de zelfde als in de T5 serie etc.

Gerrit
0201040