computer vraagje !

Gestart door kyro, 10-12-2007 10:07:35

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: tackle op 10-12-2007 12:44:06
een mainframe is een moederbord...
???

klok, klepel en gebrek aan vaktermen woordenboek :eusa_think:

AntonioMontana

.......

Een mainframe is een zeer grote computer, waar honderden tot duizenden gebruikers gelijktijdig op kunnen werken.
Een moederbord (in een personal computer; ook wel systeembord of mainboard of kortweg mobo) is een printplaat met elektronica waarop een aantal andere (insteek-)printplaten gemonteerd kunnen worden (vandaar de naam).
..........

Dus, schoenmaker blijven we bij onze leest ;)

joebar

mainBOARD is een moederbord, mainframe is iets HEEEELLLLL anders hoor

SuperFrank

Klinkt als typisch geheugen of voeding probleem. Eerder nog geheugen dan voeding omdat het zo random gebeurd. Inderdaad terugbrengen en laat ze maar testen

killerbee

Download Everest
Plaats het op je bureaublad en dubbel klik hierop
Nu gaat everest installeren.
Open everest en u ziet volgende scherm

Nu klik u op het + tekentje voor computer.
Klik dan op overzicht.
Nu ziet u het volgende scherm.

Nu klik u in het rechter scherm met de rechter muisknop en kies alles kopiëren

En plak dat in uw volgende bericht hier op het forum.

Vulk

Installeer eens "speedfan" en post eens de gemeten voltages hier.

http://www.almico.com/sfdownload.php

De grootste kans zit inderdaad bij uw voeding, al kunnen de geheugenmodules ook wel borked zijn.

tackle

tis me nou wel duidelijk, hoewel het nog steeds een feit blijft dat acer en sony *** moederborden maken.

FGG

Citaat van: tackle op 10-12-2007 16:34:18
tis me nou wel duidelijk, hoewel het nog steeds een feit blijft dat acer en sony *** moederborden maken.

Volgens mij maakt Acer geen moederborden. :eusa_snooty:

En Sony?  :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

tackle

vaio....en een acer, binnen een jaar naar de kloten,....lag aan de moederborden

tackle

Vertigo

Automatisch herstarten wordt of door een virus veroorzaakt, of door een systeemcrash (BSOD)
Aangezien de computer het probleem vanaf dag 1 heeft, ga ik uit van een systeemcrash. Virus af-fabriek komt wel voor, maar veel minder vaak dan hardwarefouten.

Schakel eerst dat automatisch opnieuw opstarten uit (configuratiescherm -> Systeem -> tabblad geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken)

Op deze manier komt er indien er een fout optreed een blauw scherm (Blue Screen Of Death, kortweg BSOD) waarop een foutcode staat die de crash (en daarmee het herstarten) veroorzaakt.

Noteer de foutcode, en dan pas kan je bepalen waar de fout precies ligt.
Een BSOD wordt (vrijwel) altijd veroorzaakt door een hardwarefout. Hetgeen soms is op te lossen door het installeren van nieuwe drivers, maar soms is de hardware gewoon defect.
Aangezien het herstarten steeds frequenter voorkomt denk ik dat het niet aan een verkeerde driver ligt, maar dat er een hardware component (geheugen, voeding, netwerkkaart) defect is.

FGG

Citaat van: tackle op 10-12-2007 18:40:03
vaio....en een acer, binnen een jaar naar de kloten,....lag aan de moederborden

En als je dan doorklikt dan vind je "Geen moederbord gevonden". Acer maakt geen moederborden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Redelijke kans dat de/een van de geheugenmodules defect is, zoals Misha ook al zei. Als je 2 van die modules hebt dan zou je er beurtelings eentje uit kunnen halen om te kijken of ie dan nog crasht.
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Wij (computergroothandel voor MKB) hebben de laatste maanden opvallend veel terugkomende voedingen.

Niet alleen door ons geleverd maar ook van andere merken.

De computers waar deze voedingen in zaten, vielen spontaan uit of herstartten of gingen niet meer aan.

De voedingen waren niet letterlijk defect, maar konden na verloop van tijd het vermogen niet aan. Ofschoon ze dat volgens de specs wel aan zouden moeten kunnen.

We hebben met tientallen exemplaren geexperimenteerd en ontdekt dan een (volgens de specs) te zware voeding 450W de oplossing was voor de gemiddelde PC.

Marc O.

Dus je gaat bewust een te zware voeding in een pc bouwen omdat een voeding die het (volgens de specs) wél aan zou moeten kunnen niet blijkt te werken? Dat noem ik geen oplossing maar een foplossing ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...