LPG inbouwen 850 Estate 2.5 10v '96 > 2 offertes> INGEBOUWD!

Gestart door Ivanzoomski, 10-12-2007 13:59:31

Vorige topic - Volgende topic

Ivanzoomski

Ivanzoomski

Het is zover, de LPG installatie zit erin   :eusa_dance:

De keus is gevallen op een Landi LSI. Waarom Landi? Met name vanwege de goedkope prijs. De inbouw heeft 1975,- gekost en dit is inclusief alles, oa RDW melding, leenauto en zelfs het lekke band spuitbusje. Er zit 2 jaar garantie op de installtie en inbouw dus voorlopig geen zorgen. Sowieso denk ik dat bij een nieuwe installatie betrouwbaarheid geen rol speelt. Misschien dat dat over een jaar of 10 ofzo wel een rol gaat spelen maar dan heb ik waarschijnlijk wel weer een andere auto.

De inhoud van de ringtank is 67 liter bruto. Om dit passend te maken hebben ze het scharnier tussen de 2 vloerdelen moet verwijderen. De laadvloer is nu nog steeds volledig vlak.

Ik dacht na inbouw te merken dat hij bij stevig optrekken iets verder terug valt in toeren bij het overschakelen van de automaat, maar zeker weten doe ik het niet. Wat vermogensverlies betreft merk ik weinig, maar omdat de verschillen waarschijnlijk klein zijn is ook dit moeilijk vast te stellen. Wel merkbaar is het overschakelen van benzine naar LPG, bij optrekken houd hij dan eventjes in. Dit had ik overigens niet met mijn 626 op LPG, maar het is heel kortstondig dus niet lastig.

Over het verbruik kan ik helaas nog niks zeggen omdat ik aan m'n eerste tank bezig ben maar dat komt later nog.

Hier zijn wat foto's:

Ringtank:

Motorruimte:

Injectoren:

Computer:

Verdamper:

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 09-02-2008 16:08:47
Su6 met de eerstvolgende bougiewissel ;D

dat mag je wel zeggen ja.
voor een accuwissel mag je ook alles demonteren.  :eusa_wall:

Ivanzoomski

Citaat van: Ludo op 09-02-2008 16:55:45

Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Maar de bougies zijn nieuw dus die kunnen nog ff!

Ludo

Citaat van: Ivanzoomski op 09-02-2008 16:57:43
Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Maar de bougies zijn nieuw dus die kunnen nog ff!

ja oke, maar een gasinbouwer weet toch dat als je gas rijd ook redelijk wat kilometers maakt.
dat moet dus regelmatig vervangen worden.
ik vind het maar idioot om dat op die manier in te bouwen.
het lijkt ook me niet dat de slangen lang genoeg zijn bij de verdamper, je moet die dus ook nog los maken!.

FGG

Citaat van: Ivanzoomski op 09-02-2008 14:25:51
Injectoren:

Is dit normaal? Laat ik 't zo zeggen: ik heb 't niet en ik heb toch ook een verdamperinstallatie, en nog voor 500,- minder ook!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Citaat van: FGG op 09-02-2008 17:03:02
ik heb toch ook een verdamperinstallatie, en nog voor 500,- minder ook!

dit is niet hetzelfde, deze is gasinjectie.  ;)
maar dat neemt niet weg dat het voor hetzelfde geld anders (beter) had gekunnen.

alfredgeel

maar het is wel proper ingebouwd.
deze gallerij staat tenminste niet vast met bindstrips zoals ik onlangs zag....

mehn

Citaat van: alfredgeel op 09-02-2008 17:29:53
maar het is wel proper ingebouwd.

Dat klopt, maar ik denk niet dat je, als je bougies wilt wisselen, alles naar voren kunt klappen als je de 5 stekkers losmaakt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ivanzoomski

Tsja, zal morgen eens goed kijken hoe slecht alles bereikbaar is. Heb de bougies (en kabels) allemaal laten vervangen dus weet niet hoe het er precies uitziet daar.

Maar hoe bouwen ze dat normaal in dan? Waar laten ze die rij injectoren?

herbe777

De injectoren zijn gemakkelijk los te koppelen. Dus ik zie geen probleem met deze installatie. Ook de accu is iets wat tegenwoordig zo`n 5 tot 10 jaar meegaat. Ook geen probleem dus.

VAN HARTE MET JE NIEUWE INSTALLATIE EN VEEL VEILIGE KM TOEGEWENST.
GENIET VAN HET TANKEN.

scania164

Ja het zit er netjes in!!
Vraag het gewoon eens aan de inbouwer.....misschien valt het wel mee,als hij in staat is om het zo netjes in te bouwen dan zal hij hier ook wel over nagedacht hebben.

Mvg Chris

Enno

Citaat van: Ivanzoomski op 09-02-2008 16:57:43
Citaat van: Ludo op 09-02-2008 16:55:45

Voor het mooie wissel je ze elke 15000 KM......

Citaat van: herbe777 op 09-02-2008 19:54:31
De injectoren zijn gemakkelijk los te koppelen. Dus ik zie geen probleem met deze installatie. Ook de accu is iets wat tegenwoordig zo`n 5 tot 10 jaar meegaat. Ook geen probleem dus.

In 3 jaar tijd ben ik inmiddels toe aan mijn 3e accu. Wel ondertussen 150.000 KM gereden. Als ze 5-10 jaar mee zouden gaan zou het betekenen dat dit ook 250.000km of meer zou moeten zijn. Volgens mij NEE.

Enno

Zijn er ook voorbeelden van VSI installaties?......of andere LSI installaties in soortgelijke auto's. Ik ben nu wel erg benieuwd. met de nadruk op erg benieuwd.