Inhouden tussen de 4 en 5 duizend toeren

Gestart door lzondervan, 10-12-2007 18:39:01

Vorige topic - Volgende topic

lzondervan

Zooow vandaag de bougies vervangen en gelijk met chris een mini sleuteldag gehad! Inhouden is helemaal over! Alleen als de turbo meter nu heel ver er uit wijst houd die met een schok in dus dit lijkt mij iets wat door de computer geregeld wordt.

Kan zijn denk ik waste gate niet goed afgesteld of iets  softwarematig niet helemaal correct. 
Binnen kort een afspraak maken bij Rica om hem daar op de bank te zetten zodat hij goed uitgelezen kan worden.

Maar het stotteren is gelukkig verholpen en zolang ik de turbo niet tot maximaal gebruik rijdt die weer als een gek!!!
Volvo 850 2.0 T5 uit 6-1995

Philip850

Hmmm als de druk zo ver oploopt en dan met een schok inhoudt, wordt er idd ingegrepen en is er teveel belasting, m.a.w. teveel druk opgebouwd. Laat even een diagnose maken door een expert, tot die tijd rustig aan rijden, spul hoeft niet kapot natuurlijk.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

lzondervan

Citaat van: Philip850 op 29-12-2007 16:09:16
Hmmm als de druk zo ver oploopt en dan met een schok inhoudt, wordt er idd ingegrepen en is er teveel belasting, m.a.w. teveel druk opgebouwd. Laat even een diagnose maken door een expert, tot die tijd rustig aan rijden, spul hoeft niet kapot natuurlijk.

Philip, thanks voor je antwoord! Ik heb dat me zelf ook voorgenomen om hem nu niet het meter je uit te laten gaan zodat hij iniedergeval niet overbelast raakt.

Ik heb trouwens ook het idee dat die nu zuiniger rijdt met nieuwe bougies. Verbeelding of werkelijkheid?

Joachim1

Citaat van: lzondervan op 29-12-2007 16:17:12
Citaat van: Philip850 op 29-12-2007 16:09:16

Philip, thanks voor je antwoord! Ik heb dat me zelf ook voorgenomen om hem nu niet het meter je uit te laten gaan zodat hij iniedergeval niet overbelast raakt.

Ik heb trouwens ook het idee dat die nu zuiniger rijdt met nieuwe bougies. Verbeelding of werkelijkheid?
kun je zelf niet ff uitlezen?en anders toch je wastegate mischien 2slagen langer maken.

Philip850

werkelijkheid, rijden met een slechte ontsteking is inefficiƫnt. om het resultaat binnen de marges te houden spuit de computer meer benzine in.
BMW K1600GT '20

lzondervan

Zelf uitlezen? Ik krijg geen foutmelding of lambda lampje wat gaat branden.

Ik weet niet of het verstandig is om zelf aan de waste gate te schroeven? Ik heb er vandaag ook naar gekeken en zou niet weten waar ik wat moet aandraaien. (het moet natuurlijk bij de turbo zitten..) Nu ben ik bij de a.s. A4 meeting. Misschien dat er dan iemand is die dat kan fixen?

Philip850

aan de wastegate zit een stangetje met schroefraad. door deze te onkoppelen en langer te maken zou je het kunnen oplossen, mits het probleem daar ligt natuurlijk. als daar nooit is aangezeten zoals bijna altijd het geval is, zal het je probleem niet snel oplossen. zoek eens op OBD-I, daarmee kun je zelf je zelfdiagnose uitlezen.

Edit: of klik gewoon even hier
BMW K1600GT '20

Chris

Citaat van: lzondervan op 29-12-2007 15:59:35
Zooow vandaag de bougies vervangen en gelijk met chris een mini sleuteldag gehad! Inhouden is helemaal over! Alleen als de turbo meter nu heel ver er uit wijst houd die met een schok in dus dit lijkt mij iets wat door de computer geregeld wordt.

Kan zijn denk ik waste gate niet goed afgesteld of iets  softwarematig niet helemaal correct. 
Binnen kort een afspraak maken bij Rica om hem daar op de bank te zetten zodat hij goed uitgelezen kan worden.

Maar het stotteren is gelukkig verholpen en zolang ik de turbo niet tot maximaal gebruik rijdt die weer als een gek!!!

Was een mooi dagje! Ben blij dat het irritante inhouden over is ;D