koppeling afstellen... ?

Gestart door )()()sT, 18-12-2007 21:27:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Even een vraagje, deels uit nieuwsgierigheid:

Is het mogelijk om het aangrijpingspunt van de koppeling af te stellen bij een hydraulische koppeling als bij de onze?
Mijn koppeling is vervangen bij 220k, en ik vind 'm eigenlijk redelijk "hoog" pakken (momenteel 229k).
Toevallig dacht ik er vanmiddag aan toen ik "per ongeluk" met mijn voet op het pedaal zat en hem een stuk intrapte terwijl ik aan het rijden zat en hem dus "vrij" trapte zeg maar.

Het pedaal heeft sowieso een vrij lange slag, maar ik zit toch wel boven het midden lijkt het.
Voor de rest doet ie het  uiteraard perfect, geen geluidjes o.i.d.

;)

thuur

#1
Niets in te stellen..

Ik heb hetzelfde 'idee' maar dat komt omdat je versleten koppeling (=drukgroep/lager) veel minder soepel inkwam. De nieuwe koppeling heeft een breder aangrijpingspunt waardoor je makkelijker wegrijdt (je hoeft er niet meer zo mee bezig te zijn). Gevolg is ook dat het punt voor je gevoel hoger zit.


Gr ;)

Misha

En dat het ook vele malen lichter gaat..

(de eerste 6 maanden iig.. :evil:)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

#3
Ja hij gaat als het spreekwoordelijke mes door de boter ;)

Ik heb een slagboom bij de parkeerplaatst thuis waar ik steeds op een klein hellingkje weg moet rijden. Volgens mij hoor ik soms een afgeleide van dat "schuurgeluid" heel zachtjes weer komen  :eusa_shifty:

Je hebt dan toch gelijk Misha  ;D

@ Thuur: heb jij inmiddels ook een nieuwe plaat?

thuur

Yep. Sinds begin deze maand een nieuwe krukaskeerring, drukgroep, druklager en een R-plaat 8)


Gr ;)