historie 850 achterhalen in italië

Gestart door s©ub@, 11-07-2003 22:07:32

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

wie weet of (en hoe) je in italië de oude eigenaars en/of onderhouds historie van een 850 kunt achterhalen?

Ik begin namelijk erg nieuwschierig te worden naar wat er met mijn italiaantje allemaal gebeurd is; zeker nu ik ondekt heb dat op de originele papieren het woord "motore sovralimento" staat...

sovralimento betekend overvoeren; overvoeren icm motor zou dus betekend dat de motor is opgevoerd... Nou ben ik dus razend benieuwd wat er is opgevoerd en op welke manier...

... iemand sugesties?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Onderhoudsboekje vermeld niet over vorige dealers?
Als de Italiaanse Privacywetgeving inmiddels net als z'n Nederlandse tegenhanger is aangepast aan europees model dan kom je, als iedereen zich ook aan die wet houdt, niet bij de eigenaren terecht. Dealers mogen die info dan niet meer vrijgeven.

Guido_Smit

Dat is dan het voordeel bij Duitse import, alle (vorige) eigenaren staan met naam en adres op het kentekenbewijs :).

s©ub@

... ik heb nu helaas alleen de italiaanse uitvoerpapieren; kenteken dient in italië te blijven; onderhoudshistorie oid kan ik dus ook nergens terugvinden...

misschien volvo italië op basis van chassisnummer?

denkweb

italiaanse volvo-importeur aanschrijven??

s©ub@

in de loop van volgende week word er contact gelegd met de volvodealer in italië waar deze wagen vandaan komt... die kan waarschijnlijk al een hele hoop van de onderhoudshistorie reproduceren en vertellen welke modificaties er aan de wagen zijn gedaan...

... ik hou jullie op de hoogte en wacht in spanning  ;D

Thomasweb

Voor zover ik weet, moet er in Italie wegenbelasting betaalt worden die gebaseerd is op het aantal pk's van je auto. misschien dat het daar iets mee te maken heeft...

s©ub@

hmmm...

ik dacht toch echt dat ze italië op dd cc's (motorinhoud) moesten betalen en in duitsland op de pk's (motorvermogen). Daarom ook dat er in italië inverhouding meer "kleine" motoren zijn geleverd...  8)

s©ub@

sovralimento misschien wel; maar wat betekend sovralimentato dan?  ;D

jij vind het vast niet erg die italiaanse schone nog eens te bellen hè ludo?  ;)

Jerry

1. sovralimentato [agg.] supercharged [adj.]
- 1 -  
Als je het letterlijk vertaalt vanuit het Italiaans, dan betekent het inderdaad zoiets als:

su·per·charge
(click to hear the word) (spr-chärj)
tr.v. su·per·charged, su·per·charg·ing, su·per·charg·es
To increase the power of (an engine, for example), as by fitting with a supercharger.
To charge heavily or excessively: an atmosphere that was supercharged with tension.
[/b] [/u]
Ik denk namelijk dat daar de Turbo mee bedoelt wordt.

s©ub@

hmmmmmm...

dus "overvoeren" (iets wat een turbo dus gewoonlijk met de motor doet) moet in italië weer appart aangegeven worden op de autopapieren...

Je verklaring klinkt plausible, het italiaanse restaurant waar ik geweest was gaf me ook zoiets als antwoord; er moet een turbo of een intercooler (of beiden in dit geval) op de wagen zitten...

Wat ik dan wel vreemd vind is dat het in een soort "opmerkingen" veld staat; in datzelfde veld staat ook wat voor banden er allemaal onder de wagen zouden kunnen/mogen

iig bedankt voor je hulp jerry

Erik_M.

Citaat van: scub@ op 15-07-2003 20:33:17

dus "overvoeren" (iets wat een turbo dus gewoonlijk met de motor doet) moet in italië weer appart aangegeven worden op de autopapieren...

Wat ik dan wel vreemd vind is dat het in een soort "opmerkingen" veld staat;

Hey Scub@,

Misschien zijn de Turbo en de intercooler er later aan toegevoegd, een soort Italiaanse Mosselman Turbo o.i.d. .  ;D   (Mijn Italiaans is ook niet meer wat het geweest is).

Succes en groeten
Erik

s©ub@

dan zullen we eerst teen en tander weer moeten monteren gok ik zo  ;D

maar alvast ernstig bedankt voor de moeite; mocht ik weer een italiaans woord hebben dan laat ik je het weten; kun je haar weer lastig vallen  ;)

hoe oud is ze eigenlijk?  ;D

marcelV70R

jij moet geen dingen vragen die niet met jou R te maken heeft!!!
ik vraag wel hoe oud ze is!!