Project T-5R Daily driver

Gestart door Eugene, 11-12-2007 17:23:37

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Ik heb dus ongeveer hetzelfde volgen mij.
Alleen bij mij zit het probleem aan cilinder 5. Weet nog niet wat de problemen precies veroorzaakt want heb de kop er nog niet af gehad.

Jij ook veel succes met je problemen...

Turbo-Geek

CiteerDe complete IC en inlaatspruitstuk en compressorhuis stonden vol met olie, kan ik er dan van uit gaan dat dit door de carterventilatie de aanzuig buis is ingeduwd, of kan ik de turbo ook als mogelijk oorzaak gaan verdenken? Wanneer er namelijk olie bij de verbranding komt, dan loopt de temperatuur gigantisch op, met gesmolten zuiger en bougietip als gevolg natuurlijk....

Als een zuiger te weinig of geen brandstof krijgt kan serieuze detonatie plaatsvinden en dit gaat regelmatig gepaart met zuiger schade.
Als via de zuiger dan een open verbinding onstaat tussen de verbrandingskamer en het carter dan gaat de carterdruk skyhigh met als gevolg dat je olie overal terug kan vinden en dus ook in de IC en de inlaat aangezien het carterventilatie systeem ook obtluchting in de Turboaanzuigbuis heeft.

Als je het blok laat boren zorg er dan wel voor dat het bedrijf een Torque-plate gebruikt.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 15-08-2008 16:21:43
Als je het blok laat boren zorg er dan wel voor dat het bedrijf een Torque-plate gebruikt.

Is niet nodig.

Turbo-Geek

Hoezo niet volgens jou ?

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 15-08-2008 16:29:39
Hoezo niet volgens jou ?

Omdat het gewoon overkill is op een open deck motor.

Turbo-Geek

Ik dacht juist dat het op een opendeck motor juist zo belangerijk was aangezien de algehele stijfheid juist minder is.

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 15-08-2008 16:34:17
Ik dacht juist dat het op een opendeck motor juist zo belangerijk was aangezien de algehele stijfheid juist minder is.

In theorie trek je bij een closed deck motor met het aanhalen van de kopbouten de cylinders ovaal of "vierkant". Dit omdat het gehele vlak met elkaar in verbinding staat.
Dit zou je per motor kunnen checken door eens een blok te pakken, deze zonder zuigers en drijfstagen verder in elkaar te zetten en van onderuit meten hoeveel de cylinders gaan vervormen na aanhalen van de bouten.

De open deck motor heeft de bouten buiten het cylinder eiland staan, in de buitenrand van de koelkamer dus. Haal je de bouten aan dan zal de buitenkant zich misschien iets gaan zetten maar het complete cylinder eiland trek je als het ware rechtstandig in de koppakking.

Dan het volgende punt, een torque plate is zo verschrikkelijk verleden tijd in hedendaagse revisie techniek dat ik denk dat sommige mensen bij dergelijke bedrijven je vierkant uitlachen als je met zo'n opmerking aan komt zetten.

Eugene

Zit momenteel te twijfelen om het blok van de Silversand in de T-5R te gooien, zodat ik daarmee klaar ben en dan voor de SilverSand een blok compleet opbouwen met dikke drijfstangen etc.

De reden waarom ik op dit idee kom is omdat ik zowiezo bij de SilverSand de versnellingsbak moet wisselen voor een M56 met Quaife sperdifferentieel en de koppeling wisselen voor een Spec Stage 3. Er is dus zat werk aan, dus is het net zo makkelijk om blok en bak er samen uit te takelen.

Wanneer de T-5R klaar is heb ik gewoon mijn vervoer en kan ik op mijn gemak aan de SilverSand verder.

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Waarom niet?
Je bent immers al een tijdje aan het nadenken om de Silversand verder te versterken dus dan is dit een goede mogelijkheid om vóór en tijdens die operatie ook nog eens voordelig op gas te kunnen rondtuffen ;)

Hand en spandiensten nodig?  ;D

Lindert Bogers

Ik zou voor die optie gaan, Sper is echt de bom.

Heb zelf een paar weken geleden de koppeling en differentieel vervangen, wat een verschil  ;D

simmz

Citaat van: )()()sT op 20-08-2008 10:02:21
Waarom niet?
Je bent immers al een tijdje aan het nadenken om de Silversand verder te versterken dus dan is dit een goede mogelijkheid om vóór en tijdens die operatie ook nog eens voordelig op gas te kunnen rondtuffen ;)

mee eens

mee eens?

;)
every man dies, not every man really lives

Eugene

Citaat van: )()()sT op 20-08-2008 10:02:21
Waarom niet?

Kun je goed metselen? ;D

Hulp is natuurlijk altijd welkom :)

R o b

metselen doe ik wel, is dat duidelijk!  :eusa_naughty: :evil:

ps: je hebt een pb

Eugene

Citaat van: R o b op 20-08-2008 14:37:52
metselen doe ik wel, is dat duidelijk!  :eusa_naughty: :evil:

Dan moet je snel zijn, ik ben bijna klaar ;)

)()()sT

Zo zie je maar Rob, een echte techneut in plaats van ons achter het bureau  :evil: ;D