WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Zo...tegenwoordig ben je niet meer hip zonder weblog/dagboek, dus we gaan maar lekker met de meute mee!

Je moet toch een reden hebben zo'n Blog te starten, en nou...die is er. Per 1-1-2008 wil ik de lease-auto ( VW Touramp ) puur zakelijk gaan gebruiken. Dat zou betekenen dat de CY T-5R de DD ( dagelijkse degelijkheid ;D ) zou gaan worden...

...dat was nou niet echt de bedoeling, de CY moet samen met mij oud gaan worden, en niet overbelast worden qua kilometers. Wil niet zeggen dat er niet mee gereden gaat worden, maar zo'n 250km per maand gemiddeld...moet kunnen. Dus we moeten er een soort van 'boodschappen-volvo' bij hebben. Maar niet zomaar eentje...Ik roep altijd al dat als er geld genoeg is dat er een zwarte T-5R handbak bij komt, maar dat is nu gewoon té duur. Dus gaan we naar keus 2, al klinkt dat erg negatief voor een geweldige auto. We gaan voor een OER-850. Een rode 850 GLT, liefst van okt/nov 1991. Het fundament van dit forum, de oorsprong van onze liefhebberij en het succes van Volvo.

Dat wil dus zeggen dat we achter een auto aan zitten van 16 jaar oud. Dan kan je niet verwachten dat je een nieuwe auto tegen komt. Zo heb ik al 2 eenennegentiggers van me af geschoven...

De eerste stond te koop in het Braboze de Mortel, lak was zo dof dat de kans 75% groot was dat er een totale nieuwe verflaag op moest. Van binnen, bijna ongeroerd...en dat met 320.000km. Te lang en teveel getwijfeld, niet gedaan en best spijt van gehad.

De kilometerstand is niet belangrijk, weet dat deze 5-pitters niet vies zijn van meters maken. Daarom schrikte de stand van 340.000 me ook niet af toen ik gister even in Emmen ben geweest om naar een 92'er te kijken. Ja ik weet het...92 is geen 91. Maar de omschreven full-opties die erop zaten gaven een reden om toch te kijken. Helaas kwam ik hier tegen wat je kan verwachten van een auto van 15 jaar oud. Totaal uitgeleefd. Smerig en stinkend interieur, lakschade, slechte ophanging en van de beloofde opties bleek alleen de rechterbuitenspiegel van elektriek te zijn voorzien. Snel weg dus...

Aanstaande maandag heb ik een weer een bezichtiging. En deze geeft me bij voorbaat al een goed gevoel. Gaat om een in beslag genomen rode 850 GLT van november 91...echt één van de eerste op Nederlands asfalt dus. Kilometerstand weet ik nog niet...maar dat was niet belangrijk zoals ik al zei. Prijs gaat bij deze ook zeker goed komen, en het contact met de verkopende partij voelt goed aan. Is geen autoverkoper...zoals ik bij voorgaande 2 GLT's meemaakte.

Spannend dus!

Dus we hebben inmiddels staan:
De CY
De S70 Tdi

En een VW Touran zakelijk


En op komst is:



Voor mij ( sorry Geert ;D ) Rood III

( 440 GL was Rood I... Volvo 121 Amazon was Rood II )





Wordt vervolgd....





www.vm-parts.nl

Ludo

Citaat van: Spin! op 13-12-2007 21:39:03
de CY moet samen met mij oud gaan worden, en niet overbelast worden qua kilometers. Wil niet zeggen dat er niet mee gereden gaat worden, maar zo'n 250km per maand gemiddeld... 

Citaat van: Spin! op 13-12-2007 21:39:03
De kilometerstand is niet belangrijk, weet dat deze 5-pitters niet vies zijn van meters maken. 

is dit niet een beetje tegenstrijdig?.  :eusa_think:
zonde om maar zo'n 250km per maand te rijden, de olie word niet eens meer warm...

maar evengoed, succes en veel plezier ermee Rutger.  ;D


Spin!

Citaat van: Ludo op 13-12-2007 21:45:15
Citaat van: Spin! op 13-12-2007 21:39:03
de CY moet samen met mij oud gaan worden, en niet overbelast worden qua kilometers. Wil niet zeggen dat er niet mee gereden gaat worden, maar zo'n 250km per maand gemiddeld... 

Citaat van: Spin! op 13-12-2007 21:39:03
De kilometerstand is niet belangrijk, weet dat deze 5-pitters niet vies zijn van meters maken. 

is dit niet een beetje tegenstrijdig?.  :eusa_think:
zonde om maar zo'n 250km per maand te rijden, de olie word niet eens meer warm...

maar evengoed, succes en veel plezier ermee Rutger.  ;D



Klinkt tegenstrijdig, maar als je naar het doel van de 2 auto's kijkt...is het weer niet zo ;)

www.vm-parts.nl

ief

Hee Rutger, waarom doe je niet een leuk bod op die van Geert? :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Spin!

Citaat van: ief op 13-12-2007 21:48:37
Hee Rutger, waarom doe je niet een leuk bod op die van Geert? :eusa_whistle:

Nee, ik wil ook nog wel iets zelf doen...poetsen dan he ;) Aan die van Geert valt niks meer te poetsen...en heeft geen achterspoiler  :evil:

www.vm-parts.nl

ief

Citaat van: Spin! op 13-12-2007 23:41:43
Citaat van: ief op 13-12-2007 21:48:37
Hee Rutger, waarom doe je niet een leuk bod op die van Geert? :eusa_whistle:

Nee, ik wil ook nog wel iets zelf doen...poetsen dan he ;) Aan die van Geert valt niks meer te poetsen...en heeft geen achterspoiler  :evil:
Inmiddels wel hoor, wel blijven lezen he? :eusa_naughty: Of ie er ooit op komt, dat weet ik niet.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Gmid

Citaat van: ief op 14-12-2007 00:01:19
Citaat van: Spin! op 13-12-2007 23:41:43
Citaat van: ief op 13-12-2007 21:48:37
Hee Rutger, waarom doe je niet een leuk bod op die van Geert? :eusa_whistle:

Nee, ik wil ook nog wel iets zelf doen...poetsen dan he ;) Aan die van Geert valt niks meer te poetsen...en heeft geen achterspoiler  :evil:
Inmiddels wel hoor, wel blijven lezen he? :eusa_naughty: Of ie er ooit op komt, dat weet ik niet.

Ligt klaar, netjes originele GLT spoiler ZONDER 3e remlicht, maar gaat gespoten worden met nog wat delen. Auto is niet te koop, maar voor een goed bod is eigenlijk (bijna) alles te koop.  ;D
Volvo C30 '12

Spin!


www.vm-parts.nl

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fearless

Tja toch maar liever een N/A, dat rijd zoveel fijner.  ;)

Duell

Is ie al binnen dan  ???  Ziet er wel netjes uit als dat ook een '91er is  :eusa_clap:

ief

Citaat van: Duell op 14-12-2007 23:54:49
Is ie al binnen dan  ???  Ziet er wel netjes uit als dat ook een '91er is  :eusa_clap:
Idd, bijna net zo mooi en gaaf als Geert's interieur.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Enno

Citaat van: ief op 15-12-2007 00:15:54
Citaat van: Duell op 14-12-2007 23:54:49
Is ie al binnen dan  ???  Ziet er wel netjes uit als dat ook een '91er is  :eusa_clap:
Idd, bijna net zo mooi en gaaf als Geert's interieur.

Soms heeft een GLT wel zo zijn charmes ;)....

Leuk om te zien als er weer een kilometervreter bij komt.......


Spin!


www.vm-parts.nl