De snelste Volvo van dit forum

Gestart door V70rawd, 08-07-2003 18:23:22

Vorige topic - Volgende topic

Jos70

Tis wat, Op Johann na heeft iedereen met een snelle auto heeft iets gebroken...

Joenes T-5 en Zippo hun pols, Marc zijn arm en Oele z'n drijfstangen  ;D
Citeer

En ik mijn trots  :o  Hoor er weer niet bij  :'(

s©ub@

Ikke niks gebroken hoor ;D
Kan alleen niet ff een rondje komen gummen nu, helaas...

Maar; de T-5R staat keurig netjes onder een doek in de garage en word daar hard en heftig vertroeteld door pap's...

Tel ik nou ook nog mee??? ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Emiel

Citaat van: Jos70 op 07-11-2005 09:58:57
Citaat van: Emiel op 06-11-2005 20:43:51
Topic ook even gelezen, maar vind veel leden die nu niet meer aanwezig zijn, dus...wie zouden anno 2005 de snelste zijn? Johann, Zippo, MH, TWR850, .....? Ben benieuwd! Ik kom voorlopig niet verder dan 260, dus tel niet mee.... :P

Emiel.... 8)

Worden 10 kleppers niet meegenomen??  :P

Tuurlijk wel :-*! Staan toch puntjes?!

Emiel... ;D

Dus als ik niks breek word ik vanzelf de snelste ;D? Beterschap in ieder geval :-*!

elianmars

Citaat van: Jos70 op 07-11-2005 12:54:55
Tis wat, Op Johann na heeft iedereen met een snelle auto heeft iets gebroken...

Joenes T-5 en Zippo hun pols, Marc zijn arm en Oele z'n drijfstangen  ;D
Citeer

En ik mijn trots  :o  Hoor er weer niet bij  :'(

Heb je er nou al eens mee gereden dan?
Misschien is-ie wel zo onhandelbaar, dat je de eerste de beste bocht rechtdoor neemt.......  ;D ;D ;)

En ik vind NOS ook niet echt. Dat is beetje nepperij. Daarvan wordt elke wagen sneller.
Het is veel leuker om zonder zo'n lachgasstoot snel te zijn. Bovendien is 't maar heel tijdelijk.

Maar ja...... er zijn ook weer mensen die het leuker vinden om een (heel) snelle wagen te hebben, zonder dat deze hulp van een turbo of compressor nodig heeft.

En ik ben eigenlijk toch wel benieuwd wie nu de snelste Volvo van dit forum heeft.
Maar hoe wordt dat gemeten? Gewoon wie de hoogste snelheid op z'n teller heeft gekregen?
(Ik weet in ieder geval wel dat ik 't zeker niet ga redden met m'n automaatje...... Maakt niet uit, ik vind 'm snel zat!)

Edwin

Ik ben in ieder geval niet de snelste, want alles is standaard. Waarom? Omdat ik te schijterig ben om de boel in de soep te draaien... :-\  Call me chicken!!
Maar.... wat niet is kan nog komen...  ;)  

Wat mij dan mooi lijkt als ieder die hem wel snel heeft eerst een rollerbank meting doet en daarna in de praktijk testen.
Dus eerst rollen en daarna 0~100 en0~200 tijden + tussensprints + 0~160~0.

Ik denk dat je daarna pas kan spreken van de echte sneltse, niet op papier maar op het asfalt!

Maar misschien mag ik wel niet meepraten indeze omdat ik in dit geval een "stuurlui" ben en de beste stuurlui.......

gr. Edwin.  8)

M a r c

Ik heb geen doel gesteld voor het vermogen. Ik ga binnenkort de 18T monteren, de aluminium intercooler erin, de Ferrita 3" downpipe en cat-back, de 370cc injectors en de Blitz boostcontroller. Gewoon alles goed op elkaar afstemmen en zorgen dat ie optimaal loopt. De bedoeling is om wederom een mooie lineare vermogensopbouw te krijgen, dus tot aan 6000 tpm oplopende trekkracht. Daarna meten we 'm wel een keer en zien we wel wat ie doet, ik denk dat de setup goed moet zijn voor ca. 320pk. Let wel; met standaard internals! Nog wel....  8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: MH op 07-11-2005 23:22:17
Ik heb geen doel gesteld voor het vermogen. Ik ga binnenkort de 18T monteren, de aluminium intercooler erin, de Ferrita 3" downpipe en cat-back, de 370cc injectors en de Blitz boostcontroller. Gewoon alles goed op elkaar afstemmen en zorgen dat ie optimaal loopt. De bedoeling is om wederom een mooie lineare vermogensopbouw te krijgen, dus tot aan 6000 tpm oplopende trekkracht. Daarna meten we 'm wel een keer en zien we wel wat ie doet, ik denk dat de setup goed moet zijn voor ca. 320pk. Let wel; met standaard internals! Nog wel....  8)

Ik mag dan wel geen T-5je hebben, maar ik denk dat je hiermee op de grens komt van de 'standard internals'. De Amerikaanse fora staan bol van "zwakke standaard drijfstangen bij 18T" (domme Amerikanen ::))

Gr ;D

M a r c

Citaat van: thuur op 08-11-2005 09:21:06

Ik mag dan wel geen T-5je hebben, maar ik denk dat je hiermee op de grens komt van de 'standard internals'. De Amerikaanse fora staan bol van "zwakke standaard drijfstangen bij 18T" (domme Amerikanen ::))

Gr ;D

Been there  ;D

Het 'geheim' zit 'm in de drukopbouw. De bedoeling is om onder de 1 bar te blijven tot 3500 tpm en daarna pas tot 1,3 bar te gaan bij een toerental rond de 5000 tpm en dit vast te houden tot +6000 tpm. Zo heb je meer controle/traktie bij optrekken en minder kans op kromme drijfstangen. Gaat helemaal goedkomen  :D

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: MH op 08-11-2005 09:27:45
Bin there  ;D

Is dit cryptisch bedoeld? ('bin' betekent namelijk 'afvalbak', dus het lijkt alsof je bedoelt dat je ook een setje drijfstangen om zeep hebt geholpen ::) )
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 08-11-2005 09:44:54
Citaat van: MH op 08-11-2005 09:27:45
Bin there  ;D

Is dit cryptisch bedoeld? ('bin' betekent namelijk 'afvalbak', dus het lijkt alsof je bedoelt dat je ook een setje drijfstangen om zeep hebt geholpen ::) )

Is al lang geleden, een jaar of 6 denk ik. Toen iedereen nog wat met chippies rommelde had ik er al een 18T opsteken. Als dan het slangetje naar de wg-actuator eraf schiet kan het weleens fout gaan.

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Ik vond het wel een leuke en slimme 'verspreking' ;D
De Tussenpaus

Eugene

320pk aan de wielen zijn dat dan neem ik aan?

waarom kies je voor een 18T en niet voor een 19T? (of is er niet veel verschil)

Gr.
Eugène

If it's not blown, it sucks...

mehn

Citaat van: eugene op 08-11-2005 11:49:23

Natuurlijk niet  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Citaat van: eugene op 08-11-2005 11:49:23

waarom kies je voor een 18T en niet voor een 19T? (of is er niet veel verschil)

Gr.
Eugène

ik schat 320 aan de motor. Een 19T is veel te agressief voor een Bosch M4.3 en M4.4 dat is al meerendeels hier bewezen door mensen die een 19T op een 850 steken. Een 19T spoelt zó snel op dat de Bosch ecu bijna altijd te laat is met terugregelen. Daarnaast krijg je dus ook boostspikes en veel teveel koppel bij lage toerentallen. En met een 18T kom je nét zover met het topvermogen maar gewoon veel gecontroleerder.

info@europeantuning.nl

martijn.

Citaat van: Edwin op 07-11-2005 22:48:54
Omdat ik te schijterig ben om de boel in de soep te draaien... :-\  Call me chicken!!

Daarom heb ik een 18T en geen 19T.
Beetje minder chicken ;D ;D