De snelste Volvo van dit forum

Gestart door V70rawd, 08-07-2003 18:23:22

Vorige topic - Volgende topic

V70rawd

Hallo allemaal,
Wie heeft de snelste volvo van dit forum?
Vertel aub ff hoeveel pk, acceleratie tot 100 enz enz..
En een foto zou ook erg leuk zijn!
Ik ben erg benieuwd.
Groeten,
V70Rawd

PieT111

Busje komt zo!

Johann

martijn.

Marc 0101.001

Zal ik dan maar beginnen? Laatste meting was 321pk en 420Nm. Inmiddels zal dat meer zijn met een nieuw motorblok en grotere injectors. Met het 'oude' blok al ongeveer 270 op de klok gehaald met 6500 tpm (volgens mij rekentabel zou dat met mijn bandenmaat 268 echte kms per uur zijn). Auto is begrenst op 6750 tpm en dat zou overeenkomen met een topsnelheid van 279 km/uur..... Als je wilt zien wat er verder allemaal technisch is verandert dan kun je beter even op mijn website kijken: http://welcome.to/volvomania

Wie volgt?  :D

Edwin

Citaat van: Johann op 08-07-2003 18:46:15
Diablo?

( Anders Scub@  ;D )

En jouw eigen HBPD-car dan? ;D

Ikzelf heb 250 op de teller gereden en daar stond ie vrij rap op. Ik durfde niet erg lang die snelheid aan te houden en weet dus ook niet of ie nog harder kon ::)
(Standaard T5 met K&N filter en Simons sportuitlaat, aanntal pk's? +/- 230 ??? ??? geen fauw idee.)

gr. Edwin.

Jerry

Nou Banana, ik rijd weleens heel hard, vaak genoeg, maar dit is wel f..... hard! Bij 245 voel ik dat mijn hart in mijn keel begint te bonken.....ik haak af! Ik ben wel nieuwsgierig hoe vaak je deze snelheid rijdt, want 's nachts, of 's morgens vroeg in het weekend lijkt mij het enige moment dat het kan.

mitsupiet

Citaat van: V70rawd op 08-07-2003 18:23:22
acceleratie tot 100 enz enz..
Beter de acceleratie van 100 tot 200,dit is veel imposanter bij de turbo jongens. :D
Mitsupiet.

Te hard geschrobt.......

Johann

Van de auto's die ik ken denk ik dat de S70R van Roy qua "hardware" de snelste zou zijn alleen heeft hij al enige tijd last van een onduidelijk druk probleem.
Over de 300 PK doet ie nu al met probleem.
Met een beetje mazzel zal dat binnenkort verholpen zijn.

Verder is "op papier" Marc z'n auto de sterkste, van de auto's die ik ken dus.
Doet er echter niets aan onder dat zijn auto gewoon heel snel is.

Phil z'n V70R doet goed mee maar heeft 'm "rustiger" laten afstellen bij RICA.

Diablo zal echt wel goed mee doen qua vermogen maar heeft een AWD/Automaat probleem.
We hebben het hier over snel dus daar fluiten we dan maar voorbij... ;D
Die 330 PK kunnen er zeer zeker in zitten met de 2.4 motor want de turbo kan 't doen (~340PK) en de injecteurs zijn ruim voldoende en aan RICA zal 't ook niet liggen.
Jammer dat ze die auto's niet meer op de rollenbank willen hebben.

Verder zijn eigenlijk de meeste FWD's met grotere turbo wel snel denk ik alleen weet ik niet wie er allemaal inmiddels grotere turbo's op hun roffel hebben.

Van mijn 850 kan ik alleen maar zeggen dat ie snel is, aanmerkelijk sneller dan tijdens het Dodare evenement.
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het de snelste 850 is met 286000 km op de orginele motor maar ik weet bij god niet wat ie aan PK's doet op dit moment. Laatste meting was ~270/400 met te grote injecteurs en met die opzet heb ik ook aan Dodare meegedaan.
Ik denk dat ik maar aan andere moet overlaten om te zeggen of het snel of snel is.

De "snelste" dit jaar is Marc Heitzer!  ;)

Zippo

Tim Steuenberg z'n auto ?? ;D ;D :-X

Zippo

gelebanaan

De mijne is ook best wel snel, voor foto's en info zie website!

http://members.chello.nl/t.heijligers/

Binnenkort een nieuwe rollenbankmeting, dan weet ik wat meer waarden.

Zippo

Reitse

Mijn auto is ook best wel niet zo traag... voor een GLT uit 1991  ;) :-[ ;D

micdee

Citaat van: Ludo op 08-07-2003 23:36:17
en mijn "gasketel" dan.  ;D
Die kookt als de hoogovens  ;)

Marc 0101.001

Waar blijven nu die harde cijfers en evt. foto's? We dwalen weer af van het onderwerp....  :)