Flashlube: waar in motor(ruimte) plaatsen?

Gestart door Bombina, 17-04-2008 21:09:46

Vorige topic - Volgende topic

Bombina

Nu mijn Volvo V70 2.4 goed rijdt op Vialle LPi  hoog tijd om Flashlube te plaatsen.

Ik heb zo'n set in huis en wil hem er met hulp van een vriend inbouwen.
Maar waar o waar plaats je het tankje in de motorruimte (die is al behoorlijk vol) en waar precies moet de zogenaamde aanzuignippel komen? (In de handleiding staat tussen smoorklep en inlaatspruitstuk).

Heeft iemand tips en wellicht foto's?

Dank, Tim

Marc O.

Bij mij is de flacon gemonteerd naast de vulopening van het ruitensproeivloeistofreservoir (jemig wat een woord). Het slangetje uit de flacon is aangesloten op een T-stukje, dat op zijn beurt is gemonteerd in een slangetje dat van het inlaatspruitstuk naar een of ander "ding" net boven de radiator gaat. Zal er zaterdag wel even een fotootje van maken.

Iemand trouwens enig idee wat voor een "ding" dat is?
...The Nile isn't just a river in Africa...

JoopS

Citaat van: Marc O. op 17-04-2008 21:14:16
Bij mij is de flacon gemonteerd naast de vulopening van het ruitensproeivloeistofreservoir (

idem..... :D
Tja........

Ludo

Citaat van: Bombina op 17-04-2008 21:09:46
Ik heb zo'n set in huis...

jammer dat je geen automatisch systeem (voor iedere cilinder een aparte inspuiting) hebt laten plaatsen.
het kost wat meer, maar is wel beter doseerbaar.

EdWip

Bombina

Hoi Edwin,

Dank, dit is precies wat ik zocht. :)

Gisteren ook al via de zoekmachine van het forum i.c.m. Google doorgezocht, maar dat leverde helaas niet het gewenste resultaat. >:(
Blijkbaar was de vraag en het antwoord toch al aanwezig op het forum.
Op het andere Volvo-forum is er momenteel een discussie gaande over 'begrijpend lezen' en de ergernis over het dubbelposten van dezelfde vragen... Maar goed, dat is een ander verhaal.

Andere vraag.
In hoeverre moet je de houder van de flacon ook echt met bouten vastzetten? Is vastzetten met tighrips (hoe schrijf je dat eigenlijk :eusa_think:?) ook voldoende?

Domaso

Citaat van: Bombina op 18-04-2008 20:05:44
Hoi Edwin,

Dank, dit is precies wat ik zocht. :)

Gisteren ook al via de zoekmachine van het forum i.c.m. Google doorgezocht, maar dat leverde helaas niet het gewenste resultaat. >:(
Blijkbaar was de vraag en het antwoord toch al aanwezig op het forum.
Op het andere Volvo-forum is er momenteel een discussie gaande over 'begrijpend lezen' en de ergernis over het dubbelposten van dezelfde vragen... Maar goed, dat is een ander verhaal.

Andere vraag.
In hoeverre moet je de houder van de flacon ook echt met bouten vastzetten? Is vastzetten met tighrips (hoe schrijf je dat eigenlijk :eusa_think:?) ook voldoende?

Kabelbinders.  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

EdWip

Volgens mij schrijf je het als tie wraps. Moet in principe voldoende zijn; ze zijn tenslotte oersterk. Maar waarom niet met schroefjes / boutjes? En waar tie wrap je de houder dan aan vast?

Nog een tip voor de afstelling: als je de druppelaar afstelt kan je dat het beste doen bij warme motor / flashlube. Als je de druppelaaar bij koude motor afstelt blijkt de doorstroming in de practijk veeeel te groot te zijn.

Succes ermee.

Gr. Edwin

EdWip

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Bombina

Flashlube is ingebouwd.
Oliereservoir zit rechtsvoor naast ruitenvloeistofreservoir, niet met kabelbinders maar met een metalen strip.
Dankzij de foto's van Edwin voor de rest prima verlopen.
Dank!