Nieuw op 't forum

Gestart door Jeff T5R, 20-12-2007 00:05:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff T5R

Ik heb zojuist een topic geplaatst in algemeen, maar voor de vorm plaats ik hem hier nogmaals om me even netjes voor te stellen:

Al zoekende naar informatie over de Volvo 850, kwam ik deze site tegen. Allereerst complimenten voor de 850 club en forum site! Ziet er heel erg goed uit!

Ik zal me eerst even netjes voorstellen:

Mijn naam is Jeffrey Hamelink en ben sinds een aantal weken verliefd geworden op de Volvo 850. Dit nader inzien al ontstaan toen ik als klein kind vroeger in de achterbak mocht zitten van de pikzwarte 850 T5 van mijn oom waarbij ik altijd vol bewondering het turbometertje in de gaten hield. Smiley Echter na het behalen van mijn rijbewijs ben ik verliefd geworden op de Volkswagen Golf Cabriolet MK1. Ben nu aan mijn tweede model bezig, maar begin hem zolangzamerhand een beetje zat te worden. Ben 1.92 en het is niet de meeste ruime auto. Ben wel altijd lid geweest van de golfcabrioletclub en actief geweest op golfcabrio.com, dus vandaar dat deze volvo 850 sites mij ook zeer aanspreken! De laaste tijd is mijn liefde voor Volvo weer aangewakkerd doordat ik zeer gecharmeerd ben geraakt van een collega zijn Volvo 960. Mooie groene kleur, gifzwarte velgen, achterspoilertje, turbomotor, cremeleer interieur... Hij heeft hiervoor ook een aantal 850´s gehad. Verder is dit gevole aangewakkerd doordat ik tijdelijk een 440 tot mijn beschikking had. Moest hem verkopen voor een vriend die naar het buitneland is verhuisd. Elke keer dat na in de 440 te hebben gereden in mijn Golf stapte verklaarde ik mezelf voor gek dat ik nog steeds in de golf reed... Ik vind de 440 verschrikkelijk lelijk maar rijdt erg comfortabel!

Vanavond wilde ik daad bij woord voegen en ben op zoek gegaan naar informatie over de verschillende Volvo modellen. De 850 T5, 850 T5R, 850R of 960 spreken mij het meeste aan op dit moment.
Ik heb al een hoop topics doorgelezen over aanlooptips, do´s and don´t en standaard info, maar vindt het toch lastig kiezen voor welk model ik moet gaan...

Wat zijn precies de verschillen tussen de 850 en 960? (ik zou het normaal aan mijn collega kunnen vragen, maar die werkt inmiddels ergens anders)

Waarom zou ik een 850 willen kopen ipv de 960? (of andersom)

Het liefst zou ik (uiteraard) een T5R willen aanschaffen, maar ben bang dat deze een beetje buiten mijn budget ligt. (€6000) Ben beetje huiverig voor T5R's die goedkoper zijn dan €6000, dan vetrouw ik het niet...

Hebben jullie wat advies voor me zodat ik mijn zoektocht naar een bepaald model (T5, GLT, T5R) kan verkleinen? Ik wacht en zoek liever wat langer totdat ik de auto naar mijn wensen heb gevonden ipv dat ik een willekeurige 850 aanschaf. Bijvoorbeeld nu een 850 T5 kopen of beter doorsparen voor een T5R?

Alvast bedankt voor de info!

Jeffrey Hamelink.
Groet,

Jeffrey

whachamacollit

Doorsparen! de T-5R is het toch wel hoor!

"Is het sap het knijpen waard"

elianmars

Citaat van: whachamacollit op 20-12-2007 00:12:04
Doorsparen! de T-5R is het toch wel hoor!

Och, een T-5 is toch zeker ook niet verkeerd. Motorisch is-ie redelijk eenvoudig aan te passen, zodat-ie niet onder doet voor een T-5R.

The Saint

Welkom Jeff, een mooie introductie!

Een T5 is motorisch niet veel minder (vind ik). Qua opties kan er wel een groot verschil in zitten. Volgens mij koop je voor een paar duizend euro extra toch wel een goede R?!
No shirt no shoes, no pinball