"kreun" bij wegrijden

Gestart door tackle, 19-12-2007 18:42:44

Vorige topic - Volgende topic

tackle

Als ik wegrij vanuit stilstand en ik laat de koppeling opkomen hoor ik soms, Niet altijd!!, een soort kreungeluid onder de motorkap vandaan komen.
Hij rijdt verder prima, maar iemand al eens zoiets tegengekomen?

heutink

Ik heb precies hetzelfde, lijkt me iets met de drukgroep, maar schijnt niets aan de hand te zijn. ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Robert Haven

Citaat van: tackle op 19-12-2007 18:42:44
Als ik wegrij vanuit stilstand en ik laat de koppeling opkomen hoor ik soms, Niet altijd!!, een soort kreungeluid onder de motorkap vandaan komen.
Hij rijdt verder prima, maar iemand al eens zoiets tegengekomen?
me too... vooral bij koude motor, als de boel is warm gedraaid niet meer.

tackle

ook verder nergens last van? Hij doet het inmiddels al een tijdje, met name als het heel warm of heel koud is.

FGG

Heb ik ook. Thuur heeft me ooit verteld wat 't was en dat ik me er geen zorgen om hoefed te maken.

Thuur?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Even zoeken op "koppeling kreun" dacht ik ..

Is al wel een aantal malen voorbijgekomen, vaak geen reden tot paniek iig..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Misha

Geen punt. Doen de meeste koppelingen: en je kunt hem vervangen, maar dan komt het met 40-60K gewoon weer terug.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 19-12-2007 21:16:59
Geen punt. Doen de meeste koppelingen: en je kunt hem vervangen, maar dan komt het met 40-60K gewoon weer terug.

Mooi geluid zal dat geven als iedereen wegrijdt na een meeting ;eusa_kreun.

)()()sT

thuur

rhbroekman

Ik heb een v70 classic, wat ik hier lees lijkt verdacht veel op wat ik ook heb. Net een lekkende uitlaat, wanneer de auto warm is verdwijnt dat en zoals afgelopen week bij vrieskou blijft het langer. Heb ook al op de brug gekeken, maar zie niet echt iets aantoonbaars. Ik vind het wel storend, dus als iemand ervaring heeft met dit probleen dan hoor ik dat graag. NB wanneer het de koppeling betreft dan zou het toch bij elk weertype te horen moeten zijn?

???

En nog een ander veel minder urgente vraag; bij dat zelfde koude weer zag ik ook dat bij de uitlaat recht veel meer damp naarbuiten kwam dan links is dat normaal?

Grt

Misha

Citaat van: rhbroekman op 24-12-2007 12:29:01
Ik heb een v70 classic, wat ik hier lees lijkt verdacht veel op wat ik ook heb. Net een lekkende uitlaat, wanneer de auto warm is verdwijnt dat en zoals afgelopen week bij vrieskou blijft het langer. Heb ook al op de brug gekeken, maar zie niet echt iets aantoonbaars. Ik vind het wel storend, dus als iemand ervaring heeft met dit probleen dan hoor ik dat graag. NB wanneer het de koppeling betreft dan zou het toch bij elk weertype te horen moeten zijn?

???

En nog een ander veel minder urgente vraag; bij dat zelfde koude weer zag ik ook dat bij de uitlaat recht veel meer damp naarbuiten kwam dan links is dat normaal?

Grt

Je eerste vraag en vooral het antwoord daarop staat hierboven beschreven danwel gelinkt:
je tweede vraag toont aan hoe onzinnig een dubbele uitlaatpijp voor lijnmotoren is -iig op het moment dat het 'dubbele deel' pas ergens na een enkele uitgang op het spruitstuk begint, en dat het hier puur om een optische kwestie gaat en niet om daadwerkelijk lozen van gassen.
Dus: Ja.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Florian_Areiter

Dit "gekreun" wat jullie verklaren met de koppeling, is dit niet het geluid dat ik wel eens hoor als ik met koude motor nog geen 30 km/h rij? Dan hoor ik ook wat merkwaardige geluiden, net of er iets schuurt. Heb ergens gelezen dat het om een zelftest van de ABS ging...

Is alleen moeilijk om de verschillende geluiden hier op het forum te onderscheiden.

tackle

nee. die van doet het alleen als ik wegrijd vanuitstilstand. Het lijkt op een soort hese "Oempf"
(beter kan ik het niet uitleggen...)

ovlov 058

Remmen die loskomen.

Tja, koppeling is ook een soort rem :eusa_think: