Vervangen Distributieriem en waterpomp

Gestart door 850newbie, 13-11-2007 21:17:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850newbie

Beste mensen,

Ik heb pas geleden van mijn 2.5D de distributieriem  en waterpomp laten vervangen, dit is prima uitgevoerd ware het niet dat er op de factuur 3 riemen in rekening worden gebracht, te weten een Distributieriem een Multisnaar en een pompriem. Bij mijn weten zijn er maar 2 riemen te vervangen, ik weet niets van een pompriem. Er zijn ook 4 spanrollen opgevoerd vind ik ook wat veel.
Nu ben ik geen automonteur en kan ik het mis hebben, ik ben benieuwd of dit klopt wie het weet mag het zeggen.
5 uur voor dit klusje lijkt mij ook erg veel, hoewel het tegen kan zitten natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

thuur

4 Spanrollen kan wel. Er zit per snaar (distri/multi) 1 spanrol en 1 meelooprol. De namen hiervan verschillen nogal.

Over de pompriem durf ik geen uitspraak te doen. De pomp heeft wel een pulley, maar ik weet niet over welke riem deze loopt.


Gr ;)

kyro

2 weken geleden distri gewisseld !

ook 3 riemen
3 rollen
en ook 5 uur werk !

daar zat dan ook nog 1 keering bij
(weet niet hoe lang je daar gem. over doet)

elianmars

#3
Pompriem klopt ook. Die moet elke 60.000 km vervangen worden.


850newbie

Bedankt voor jullie snelle antwoorden, 3 riemen en arbeid klopt dus gewoon.

quaint

Hollandse vraag. Wat kost zoiets nu bij de dealer?

kyro

Citaat van: quaint op 14-11-2007 21:16:58
Hollandse vraag. Wat kost zoiets nu bij de dealer?

ik schat, rond de 750 euro !

Quota

Citaat van: quaint op 14-11-2007 21:16:58
Hollandse vraag. Wat kost zoiets nu bij de dealer?

Ik weet niet of er prijsverschillen bestaan tussen een beurt voor een diesel en een benzine motor, maar volgens mij is dat wel het geval, houdt hier dus rekening mee (gezien je onderschrift rijd jij in een benzine, en hier hebben we het over een dieselmotor...

VolvoDeMio

Citaat van: 850newbie op 13-11-2007 21:17:38
Beste mensen,

Ik heb pas geleden van mijn 2.5D de distributieriem  en waterpomp laten vervangen, dit is prima uitgevoerd ware het niet dat er op de factuur 3 riemen in rekening worden gebracht, te weten een Distributieriem een Multisnaar en een pompriem. Bij mijn weten zijn er maar 2 riemen te vervangen, ik weet niets van een pompriem. Er zijn ook 4 spanrollen opgevoerd vind ik ook wat veel.
Nu ben ik geen automonteur en kan ik het mis hebben, ik ben benieuwd of dit klopt wie het weet mag het zeggen.
5 uur voor dit klusje lijkt mij ook erg veel, hoewel het tegen kan zitten natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de pompriem zit niet aan de zijkant van het blok zals de distributieriem en de multiriem, maar onder de kunststof afdekkap aan de voorzijde van het blok (aan de kant van de bak). Daar zit de dieselpomp die idd aangedreven wordt door een riem.....

RRRRR_Ramon

Citaat van: VolvoDeMio op 09-01-2008 20:08:50
Citaat van: 850newbie op 13-11-2007 21:17:38
Beste mensen,

Ik heb pas geleden van mijn 2.5D de distributieriem  en waterpomp laten vervangen, dit is prima uitgevoerd ware het niet dat er op de factuur 3 riemen in rekening worden gebracht, te weten een Distributieriem een Multisnaar en een pompriem. Bij mijn weten zijn er maar 2 riemen te vervangen, ik weet niets van een pompriem. Er zijn ook 4 spanrollen opgevoerd vind ik ook wat veel.
Nu ben ik geen automonteur en kan ik het mis hebben, ik ben benieuwd of dit klopt wie het weet mag het zeggen.
5 uur voor dit klusje lijkt mij ook erg veel, hoewel het tegen kan zitten natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de pompriem zit niet aan de zijkant van het blok zals de distributieriem en de multiriem, maar onder de kunststof afdekkap aan de voorzijde van het blok (aan de kant van de bak). Daar zit de dieselpomp die idd aangedreven wordt door een riem.....

En wordt op spanning gehouden met een spanner.....

waar wil je nu heen?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

VolvoDeMio

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-01-2008 20:12:53
Citaat van: VolvoDeMio op 09-01-2008 20:08:50
Citaat van: 850newbie op 13-11-2007 21:17:38
Beste mensen,

Ik heb pas geleden van mijn 2.5D de distributieriem  en waterpomp laten vervangen, dit is prima uitgevoerd ware het niet dat er op de factuur 3 riemen in rekening worden gebracht, te weten een Distributieriem een Multisnaar en een pompriem. Bij mijn weten zijn er maar 2 riemen te vervangen, ik weet niets van een pompriem. Er zijn ook 4 spanrollen opgevoerd vind ik ook wat veel.
Nu ben ik geen automonteur en kan ik het mis hebben, ik ben benieuwd of dit klopt wie het weet mag het zeggen.
5 uur voor dit klusje lijkt mij ook erg veel, hoewel het tegen kan zitten natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar de pompriem zit niet aan de zijkant van het blok zals de distributieriem en de multiriem, maar onder de kunststof afdekkap aan de voorzijde van het blok (aan de kant van de bak). Daar zit de dieselpomp die idd aangedreven wordt door een riem.....

En wordt op spanning gehouden met een spanner.....

waar wil je nu heen?

850newbie stelt dat hij 'niets weet van een pompriem' en heeft het over 'bij mijn weten zijn er maar twee riemen te vervangen'.....
Vandaar mijn verhaal (beginnend met 'Misschien zie ik iets over het hoofd'').

Ben123

Er zitten inderdaad twee riemen en een multiriem op,plus drie spanrollen,de waterpomp moet je preventief meevervangen om lekkages te voorkomen,
Er zijn jammer genoeg veel garages die dit niet doen en ook de technische keniis omtrent het afstel gebeuren laat vaak veel te wensen over.
Met als gevolg,een reeks van storingen en ellende.