Help, mijn tankklepje wil niet meer open en ik kan nog maar 100km rijden

Gestart door koekdoosopwielen, 24-11-2007 23:40:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koekdoosopwielen

Helaas ontdekte ik vandaag een zeer vervelend probleem.

Mijn achterruiten gaan niet meer electrisch op en neer + ik kan mijn tankklep niet meer van binnen uit openen.
Dit betekent dat ik niet meer kan tanken en  ik heb nog voor 100 km brandstof (volvo v70 tdi 1997).

Bij de zekeringen staat geen zekering voor de electrische tankdop
Bij de zekeringen staat wel een zekering voor de electrische ramen (nummer 37). Helaas kan ik deze niet vervangen omdat hij onder het bord zit en een afwijkend formaat heeft. Daarnaast kan dit haast niet het probleem zijn omdat de voorste electrische ramen gewoon werken. De zekering is voor alle 4 de ramen gezamelijk.

Wie weet wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?
Indien probleem niet bekend, weet iemand hoe ik mijn tankklep kan openen zonder de boel te mollen (hij is nu dus electrisch vergrendeld) zodat ik iig kan tanken.

-D©©©L-


wepster

je kunt je tank klep ook openen met de bekende beugel rechts achter als je je binnen verlichting kapje er af gehaald hebt dan zie je een beugel en dia moet je beweegen dan kun je je tank klep weer gebruiken cq openen  en tanken


greets wepster

elianmars

Mocht het toch niet lukken, kun je met iets geweld de klep open trekken. Er zal dan een plastic pal afbreken, die te vervangen is.

careltje

Bij mij was de raamschakelaar in de linkervoordeur stuk en dat gaf de zelfde klachten,
nieuwe er op gezet en alles werkte weer.
Half jaar later ging het tank klepje niet open, bleek er het kabeltje van de schakelaar afgetrild te zijn.
Dus even je bekleding van de deur af halen en je kan er bij.
Ik rij ook op LPG dus zo vaak gebruik ik dat klepje ook niet,+/_ 2x per jaar of zo ;) ,en dan is het toch minder prettig als hij blijkt stuk te zijn.





koekdoosopwielen

hartelijk dank voor de reacties. Met jullie hulp heb ik het probleem opgelost.
Na lezen van de oplossingen (zal volgende keer de helpfunctie gebruiken ipv 64 pagina's door te lopen) kwam ik achter het probleem.

Mijn eigen stommiteit.

Ik heb vorige week de deurhendel aan de binnenkant gerepareerd (deze bleef haken en de deur kon van binnen niet open). Bij het loshalen van de deurbekleding heb ik de stekkers van de raam- en tankklephandels losgemaakt.
Ik had echter vergeten ze weer aan te sluiten toen ik de deurbekleding weer monteerde.


elianmars

 ;D ;D

Kan gebeuren, hoor!

Ik weet alleen niet of ik zou toegeven dat ik de stekkers zou zijn vergeten  :eusa_shhh: ;D

oldostofjas

There is no place like 127.0.0.1

Racingbrick

Citaat van: elianmars op 25-11-2007 12:07:34
;D ;D

Kan gebeuren, hoor!

Ik weet alleen niet of ik zou toegeven dat ik de stekkers zou zijn vergeten  :eusa_shhh: ;D

Soms moet je dan wel doen, net als ik vorig jaar met die 2 H1 bolletjes, die te gelijk de pijp uit gingen..... :)

Ik weet niet of ik geweld zou gebruiken om die pal af te breken.... :)


Ex-Delta

Wat een ellende...heb ik net mn volvo...rijdt er in de file een mercedes op mn achterbumpert :(
misschien toeval, maar het rare is dat sinds de aanrijding mn tankklep niet meer open gaat. Is het mogelijk dat door de klap het stekkertje is losgetrilt?

groeten,

Michel

whachamacollit

GVD! wat een pech! hoop dat morgen alles weer werkt en op de goede plek zit.

"Is het sap het knijpen waard"

thuur

Damn... :( Hopelijk heb je zelf niets en valt de schade mee :-[


Het zijn niet de sterkste motortjes, de stekkers daarentegen zitten wel goed vast :-\


Gr ;)

whachamacollit

Die van mij wilde ook niet open.Alles eruit gehaald, WD40 erope n alles werkt weer naar behoren. Wel koud klusje hoor nu!

"Is het sap het knijpen waard"

Ex-Delta

Ja gelukkig heb ik er zelf niks aan overgehouden, maar de bumper staan niet geheel recht meer :( ...bizar genoeg is de lakschade zéér beperkt! Kost al met al toch €800,- excl. btw om het te jepajeren.
Ik denk dat ik het tankklepje voorlopig met het "nooddraadje" openmaak totdat mn broer zn verwarmde garage heeft uitgeruimt ;) ..en dan maar eens de boel openhalen en flink in de WD40 zetten. Even kijken of dat werkt. bedankt voor de tips allemaal!