Droogt gekookte lijnolie op?

Gestart door Gurt, 20-12-2007 13:43:57

Vorige topic - Volgende topic

HaRdCoRe-WeZ

lipton

Ik ben tegen lijnolie !! ik heb dit gebruikt en heb hier en daar gemorst met dit vuil vuil VUIL product op mijn lak en niet gezien. ik heb rondom de wagen 2 uur staan schrobben met een natte vod als ik heb aan het wassen was !!!

gebruik dan liever een product van megiars ! dat is veel beter !

Rayman

Citaat van: lipton op 29-01-2008 21:48:22
Ik ben tegen lijnolie !! ik heb dit gebruikt en heb hier en daar gemorst met dit vuil vuil VUIL product op mijn lak en niet gezien. ik heb rondom de wagen 2 uur staan schrobben met een natte vod als ik heb aan het wassen was !!!

Lipton...Jij hebt het laten indrogen op je lak...Dan is het jouw fout, niet de fout van het product. Niet lopen mopperen omdat je een foute werkwijze hebt toegepast.

elianmars

Ik heb regelmatig de 850 verwend met lijnolie. Alle kunststof delen heb ik er mee gedaan, de bovendekken van de bumpers, stootstrippen, randen van de spiegels, spatlappen, enz.
Heel af en toe kwam er iets op de lak, wat pas later goed te zien was. Met een klein beetje polijstmiddel is 't zo weer verdwenen. Daarna het bewuste plekje even insmeren met wax en er is niks aan de hand.

Gewoon voorzichtig zijn met dat spul.

razorx

Citaat van: Rayman op 29-01-2008 21:53:13
Citaat van: lipton op 29-01-2008 21:48:22

Lipton...Jij hebt het laten indrogen op je lak...Dan is het jouw fout, niet de fout van het product. Niet lopen mopperen omdat je een foute werkwijze hebt toegepast.

Zit jij ook in de olie ;)
Gelukkig een andere soort dus geen concurrent.

Mmm aanpassing: elianmars ook al in de olie, toch een complot?

)()()sT

En wat is al eens vaker gepost? Opgedroogde lijnolie kreeg je toch al eens weg met....
lijolie?  ;D

joebar

Citaat van: elianmars op 11-01-2008 23:48:34
Citaat van: M a r c op 11-01-2008 15:42:38
Stinkspul...

Aan de ene kant vind ik het stinken, aan de andere kant toch ook wel weer lekker ruiken  :-[

van welke kant vind je het lekker ruiken, want waar ik ook ga staan, het blijft een stinkgoedje

elianmars

Citaat van: razorx op 29-01-2008 21:59:37

Mmm aanpassing: elianmars ook al in de olie, toch een complot?

Nope, ik drink niet eens  :P

Fokke 01.01.005

om de vraag maar eens te stellen, waar koop je lijnolie?
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

-D©©©L-

Gekookte lijnolie koop je bij een bouwmarkt, staat meestal bij de wasbenzine, thinner en terpentijn.
Zoek naar een heel klein flesje, je hebt weinig nodig. Ik heb al 20+ auto' s gedaan met 1,5 cm uit een literfles. Je mag ook met een flesje langskomen, dan schenk ik het je.  ;D

thuur

Ik heb voor 1 auto ca. een half flesje nodig. Maarja, het is dan ook typisch iets voor mij om het flesje 3x omver te lopen :-X

Gr :-[

Snellebaksteen

;D ;D

Ik vindt het juist lekker ruiken; naar ouderwetse stopverf!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

whachamacollit

Gebruiksaanwijzing gekookte lijnolie:
Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig, loop de schuur uit in het zonlicht en lees de gebruiksaanwijzing nogmaals aandachtig en begrijp het ook.
Open de fles voorzichtig, en trek je trui uit om met de doordrenkte mouw de te behandelen delen in te smeren met lijnolie.
Begin met de voorbumper, let op de nog openstaande fles en loop naar de linkerkant van het project.
Raap de fles op, Vloek, veeg handen af aan spijkerbroek,zoek dop en plaats deze stevig op de fles.
Open fles, giet onhandig over doek en lak van object. Poets tijdelijk weg met theedoek uit keuken.
Smeer lijnolie over deurklink, spiegelbehuizing en linkersierstrips. Plaats tevreden grijnzend fles lijnolie op dak van de wagen.
open portier, start wagen en keer wagen in straat in 17 keer steken.
Pak fles van straat, poets lijnolie van dak met handdoek uit keuken en negeer gillende kenau op pad naar buiten.
Rechterkant van project als hierboven minus plaatsen van fles op dak.
Kijk tevreden en steek duim op naar kenau achter raam.
Bewerk achterbumper en zoek dop onder object. Bewerk platgereden dop met vingers tot hij weer past, maar wel lekt.
Loop naar keuken en pak nieuwe handdoek terwijl ijzige blik richting woonkamer wordt geplaatst.
Sluit voordeur met sleutels liggend op trap.
Poets overtollige olie van delen met vastberaden blik op tronie en smeer restant op lak zodat er iets te poetsen blijft voor volgende week.
Ruim fles op, liggend op stelling zodat lekken op motorhelm na verlaten schuur kan starten.
Doe gebruikte doeken in plastic zak en plaats tegen radiator in gang.
Zit op bank voor drie uur en ga zwijgend naar bed.

Na 9 uur met handen in zij hoofd omdraaien en smalend vermelden dat resultaat er wel mag zijn. ;D

"Is het sap het knijpen waard"

-D©©©L-

Ehm, je hebt toch wel koffie gehad bij Thuur ?

Snellebaksteen

;D ;D

Lijnolie: HET recept voor een gesmeerd huwelijk!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.