atmosferische druksensor 2.5 TDI gezocht

Gestart door Gunnar, 15-12-2007 11:02:16

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Door onvoorzichtigheid en ongeduld heb ik een onderdeeltje beschadigd op mijn ecu.

Motorola
8 905 958 460
2197-BA
60-120 kPa

Heeft er iemand nog een oude ecu liggen of weet er iemand waar ik aan dit ding aangeraak?

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

thuur

Gunnar

Yep. Die hebben dat niet.

Ondertussen heb ik 2 componentenbedrijfjes in polen gevonden die het wel hebben.
Alleen is het een iets ander type, wel hetzelfde bereik.
Heb ook al gezien dat ik in principe de boel kan vervangen door 2 weerstanden, maar zou toch liefst nog op skivakantie kunnen gaan met een auto die niet rookt als een ketter :-)
+32488868381

elianmars

Er staat een ecu voor een TDI op eBay Duitsland. Misschien dat dat de goede is?

Edit: Ik zie dat-ie € 500 moet kosten. Lijkt me niet de bedoeling........  :eusa_shifty:

Gunnar

Dat is msa15.8, zo eentje heb ik zelf ook nog liggen maar op dat model zit hij niet op.
Een ecu van een vag-groep van het type msa15.5 maw vag onderdeelnummer met achteraan een 018XX of eentje van volvo 850 tdi hebben ze.

Ik kan ook perfect met weerstandjes werken en zo een tijdje wachten tot ik het onderdeel heb.
Heeft drie voetjes, een +5V ingang, in het midden de massa en een uitgang die variabel is naargelang de druk.
Dus met weerstandjes zou ik een spanningsdeler kunnen maken en zo het benodigde voltage kunnen halen als uitgang.
Tijdelijke "fix" tot component ergens betaalbaar te vinden is.
+32488868381

Gunnar

Heb het maar anders opgelost.
Zo met weerstandjes prullen is zo 90's......

De map die turbodruk bijstuurt op basis van de atmosferische druk heb ik "bijgeregeld" in het injectieprogramma, dezelfde waarde van de 1012 millibar waarde overgenomen voor de 600 mbar sensorwaarde.
Bijgevolg terug normaal rijden, alleen dat lampje dat brandt nu tot ik het onderdeeltje te pakken heb.
+32488868381

Gunnar

Zo.

Ding bleef maar in noodloop gaan, dus heb uiteindelijk de map van de ingespoten hoeveelheid brandstof van de noodloop maar getuned  ;D

Zo een paar dagen rondgereden en toen was de sensor in de post. 5 minuutjes solderen later was alles terug in orde.

+32488868381