Afslaande motor: the story continues... FINALLY SOLVED!

Gestart door FrankvdAa, 21-12-2007 20:15:59

Vorige topic - Volgende topic

Swagers

Beste

ik heb een vergelijkbaar probleem en heb je meldingen aandachten zitten lezen, maar helaas houd the story ergens op en is mij het resultaat niet duidelijk.

Enfin: heb een 850GLT 2,5Ltr '92 400000KM-tjes Gas, handgeschakeld
Vervangen: gehele ontsteking inlc. kabels en bougies, stappenmotor, thermostaat, hoofdsensor.
Uitlezen geeft geen foutmeldingen.
Dealer kan niets vinden en ziet liever mijn achterkant dan de koplampen...

Kom overal dat 103-relaitje tegen, dus dat gaan we eerst maar eens vervangen.

Volgens de ANWB lag het aan de hoofdsensor omdat die geen terugmelding gaf: vervangen, leek goed te gaan, maar volgens mij meer toeval.

Auto kan KM's probleemloos rijden en zomaar op bijv de snelweg afslaan.
vermoed wel dat het met een koude/koele motor frequenter voorkomt.

hou is het uiteindelijk bij jou afgelopen ?
Reden dat ik jou navraag, is dat jij de meeste overeenkomsten hebt met mijn storingen...

Alvast dank !

FrankvdAa

Probleem komt nog steeds af-en-toe voor... sinds ze de kabel van de LMM met een tywrap vast hebben gezet om de luchtaanvoerbuis is het een beter gegaan.

Toevallig hebben ze vorige week de connectors in de stekker van de LMM hebben vervangen, omdat ik soms nog een EFI-121 melding kreeg terwijl de LMM zelf inmiddels al 3x is vervangen.

Helaas nog geen oplossing dus...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Sbv

Frank,
Maakte de andere ECU nog uit ?

FrankvdAa

Heb ik nog even achter de hand ;)

Om er zeker van te zijn wat nu de oplossing is, doe ik 't een-voor-een... mocht 'ie nu nog weer een keer afslaan, dan vervang ik de ECU.
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
--

Swagers

Relais-tje inmiddels vervangen en het lijkt (knock on wood) goed te gaan, reeds 300KM storingvrij

FrankvdAa

Even een oud topic bijwerken... inmiddels zijn we een jaar verder sinds de laatste problemen.

Mag wel zeggen dat de huidige winter, tot op heden, streng genoeg is geweest en de motor is niet meer afgeslagen.

Bleek uiteindelijk in de connectors van de LMM stekker te zitten; bij de dealer hebben ze deze connectors vervangen (gesoldeerd) door exemplaren van de nieuwe modellen (met extra klem over de connector) en geen enkel probleem meer gehad. :D
--

thuur

FrankvdAa

Heb net nog even nagekeken... 22 oktober 2006 ondervond ik de eerste problemen... februari 2009 (achteraf gezien) de oplossing gevonden.

Heeft even mogen duren, maar kan nu eindelijk weer genieten van de R. ;)
--

)()()sT

Mooi dat het opgelost is!
Zou zoiets in de stekker ook oorzaak kunnen zijn dat ik nog steeds heel af en toe een bokje in t toerental heb, ook na een nieuwe LMM?

Gelukkig rijdt de jouwe weer goed!

RobbertC70

Heb aandachtig zitten lezen, allereerst respekt voor dat 'engelengeduld' van je!

Ik had zelf een beginnende stotterende motor (als hij warm was) en af en toe een hoog lopend stationair toerental.
Vandaag andere bougies laten zetten en en slangetje aan de carterontluchting is vervangen.

Rij ik naar huis begint het gestotter gewoon weer.
Na een half uur ik sta voor een stoplicht; wil de motor bijna afslaan. Beetje gas erop houden om dat te voorkomen, begint de lambda lamp te branden, en die 'pijl omhoog' lamp van de automaat (voor winterstand of 'L' etc), tevens knipperen de lampjes van de automaat naast de pook, die op de 'S' knop en de 'W' knop.
Als ik 'E' kies knippert die samen met de 'W'.

Ga morgen eens een spontaan bezoek aan Bluekens hier in Breda brengen, en kijken of ze me willen helpen (zonder afspraak).
Ik heb alle punten uit dit topic opgeschreven en in mn binnenzak zitten.
Ik zal hem eerst even lekker warm rijden, nen benieuwd!

Is trouwens een automaat T5+ met 205 duizend op de teller. De 1998 versie waar ik volgende week eigenlijk mee naar Hinterglemm wilde vlammen...   :eusa_think:

FrankvdAa

Citaat van: )()()sT op 17-02-2010 18:49:42
Mooi dat het opgelost is!
Zou zoiets in de stekker ook oorzaak kunnen zijn dat ik nog steeds heel af en toe een bokje in t toerental heb, ook na een nieuwe LMM?

Gelukkig rijdt de jouwe weer goed!

Ik zou het niet uitsluiten, want bij mij is de LMM verschillende keren vervangen zonder resultaat. Had te maken met overgangsweerstand in de stekker door verweerde connector(en).

Met name als de motor stationair liep, merkte je goed dat hij af en toe een keer hikte...
--

FrankvdAa

Citaat van: RobbertC70 op 17-02-2010 19:38:33
Heb aandachtig zitten lezen, allereerst respekt voor dat 'engelengeduld' van je!

Ik had zelf een beginnende stotterende motor (als hij warm was) en af en toe een hoog lopend stationair toerental.
Vandaag andere bougies laten zetten en en slangetje aan de carterontluchting is vervangen.

Rij ik naar huis begint het gestotter gewoon weer.
Na een half uur ik sta voor een stoplicht; wil de motor bijna afslaan. Beetje gas erop houden om dat te voorkomen, begint de lambda lamp te branden, en die 'pijl omhoog' lamp van de automaat (voor winterstand of 'L' etc), tevens knipperen de lampjes van de automaat naast de pook, die op de 'S' knop en de 'W' knop.
Als ik 'E' kies knippert die samen met de 'W'.

Ga morgen eens een spontaan bezoek aan Bluekens hier in Breda brengen, en kijken of ze me willen helpen (zonder afspraak).
Ik heb alle punten uit dit topic opgeschreven en in mn binnenzak zitten.
Ik zal hem eerst even lekker warm rijden, nen benieuwd!

Is trouwens een automaat T5+ met 205 duizend op de teller. De 1998 versie waar ik volgende week eigenlijk mee naar Hinterglemm wilde vlammen...   :eusa_think:

Succes in ieder geval... dat knipperen van die leds op de automaat heb ik overigens nooit gehad.
--

)()()sT

Citaat van: FrankvdAa op 17-02-2010 20:16:50
Met name als de motor stationair liep, merkte je goed dat hij af en toe een keer hikte...

Ik heb het dus in fileverkeer of voor een stoplicht. Met de oude LMM zakte het toerental en werd gelijk erna gecorrigeerd, met de nieuwe bokt ie alleen eventjes.
Ik zet je topic even bij mijn "favorieten"  ;D

RobbertC70

70 km warm gereden, niks aant handje...
Daarna naar Bluekens waar ik vrij snel geholpen werd, uit laten lezen en de gasklep positie sensor zou vervangen moeten worden.
Dat gelijk morgen even laten doen.

Ik rij terug naar huis (5 km?) en ik krijg hem amper mn garage in. Stotteren en zelfs afslaan.
Dacht heel even dat ik nog een mechanisch geluid (kloenk) hoorde ook maar ik hoop dat ik er naast zat....

Lampje

Bump.

Mijn collega zat naast me op de snelweg terwijl het bokken en stoten begon (altijd na 10 minuutjes warm rijden komt het er in) en zeg: zal je de airco niet eens uitdoen?

Doe 'm uit en bokken was weg, niet meer teruggekomen.

Ik heb vandaag uit voorzorg de kabel van de LMM ook maar eens vastgezet met een tyrap. Grijs relais boven radiatorfan hing ook helemaal los en zat een beetje bekneld onder de turboslang. Is vast ook niet handig.

Reden jullie met airco aan voor zover jullie konden herinneren?