wassen in de winter

Gestart door Emhavee, 22-12-2007 09:42:24

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Idd een SLECHTE keuze, tenzij de lak niet veel te verliezen heeft.
Ik ga altijd naar een wasbox en neem zelf heet water mee, shampoo en een emmertje. Ik spuit daar het vuil eraf, was hem met de hand schoon, en spoel daar weer af, that's it.
Een wasstraat is leuk voor gebakkies en lease auto's maar als liefhebber ga je daar niet doorheen.
En wax dat er vloeibaar op gespoten wordt is een Tellsell verhaal, en dus zonde van het geld.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

lzondervan

Wilde even snel het ergste vuil eraf hebben en dat is gelukt maar zoals turbo-geek het doet ga ik het volgende keer ook doen!! Eerst even wat warmere temperaturen haha
Volvo 850 2.0 T5 uit 6-1995

Turbo-Geek

Ik neem meestal 2 1.5L flessen heet water mee en meng dat met het water wat ik daar uit de hogedrukspuit haal en de shampoo.
Op die manier kan ik zelfs met 1 graad boven nul wassen want zodra mijn hand koud wordt dan gaat ie met de doek weer netjes in de emmer en is de doek ook meteen weer schoon en vol met shampoo.

The things you own end up Owning you !

daytonawim

Ik heb auto vandaag gewoon alleen even met de hogedrukspuit schoon gespoten, zodat
ik er weer een klein beetje mee voor de dag kan komen na 3000 km in de afgelopen
week gereden te hebben

Zowiso als je em door de wasstraat doet, altijd eerst zelfs schoonspuiten zeker in de winter
er zit in al dat vuil een behoorlijke hoeveelheid zand verstopt :-((((

The Saint

Citaat van: Turbo-Geek op 22-12-2007 15:38:01it.
Een wasstraat is leuk voor gebakkies en lease auto's maar als liefhebber ga je daar niet doorheen.

Zeg Geek, kun jij (met je uitgesproken mening) niet beter "ik vind" voor alles wat je post plaatsen?  ;)

The Saint, liefhebber van Volvo EN de wasstraat  :D

en 't is dat je het nu weet, want ik denk nl dat jij het verschil nooit had opgemerkt als je mijn auto zou zien
No shirt no shoes, no pinball

The Saint

Citaat van: T5turbo op 22-12-2007 09:50:36
Hier in Finland wassen ze de auto vaak met veel antivries in het water.Maar alleen tot min 5 of zo.
Dit om het ergste vuil er af te wassen (lees zout!  :-X)

;D

Tsja, daar staan we hier niet bij stil...
No shirt no shoes, no pinball

Sbv

Niet wassen in de winter ook een idee ? Voor de winter de auto heel goed handmatig in de was zetten en dan in het voorjaar helemaal vertroetelen.

Esveldt

Citaat van: The Saint op 23-12-2007 08:06:37
Citaat van: Turbo-Geek op 22-12-2007 15:38:01it.

Zeg Geek, kun jij (met je uitgeproken mening) niet beter "ik vind" voor alles wat je post plaatsen?  ;)

The Saint, liefhebber van Volvo EN de wasstraat  :D

en 't is dat je het nu weet, want ik denk nl dat jij het verschil nooit had opgemerkt als je mijn auto zou zien

it, betekent dat niet I think.  ;D ;D

(Ik denk) dat je, dat bij alles erbij moet denken.  :eusa_shifty:

Maakt het allemaal veel gemakkelijker en is rustiger voor je gemoedstoestand.

:evil:

campy

Dit topic is van gisterenochtend en het vriest nu al niet meer. Dat geeft het al aan denk ik: In NL vriest het nooit lang achter elkaar, dus als je gewoon niet wast bij vorst dan mis je eigenlijk niks. Dus als je je auto wilt wassen maar het vriest: Wacht een paar dagen.  :eusa_whistle:
S70 2.5 10V

Emhavee

michiel

Zojuist mijn auto gewassen. Is in ieder geval geen lange-termijn-investering.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken