kachelaanjager valt geheel stil

Gestart door Daniel, 10-06-2009 21:12:39

Vorige topic - Volgende topic

Daniel

Dag allen,

Ik heb vorige week de aanjager + fan vervangen, nadat de oude piepte en er ook soms geheel mee stopte. Ik heb er een geheel nieuwe aanjager in gezet, besteld bij scandcar.

Dit ging de eerste week goed, een goede luchtstroom en geen gepiep meer. Sinds gisteren gaat het echter weer mis. De aanjager stopt er geheel mee als de luchtstroom in de handmatige stand op meer dan 1/3de staat. De auto uitschakelen en opnieuw starten is de enige mogelijkheid om de aanjager weer aan te krijgen. Ik moet er dan op letten de aanjager niet op een te hoge stand te zetten, anders stopt hij weer.

Ik heb gelezen dat de kachelweerstand het probleem kan zijn. Ik begrijp echter ook dat bij mijn auto (855 uit 1994 met volvo ecc) er niet sprake is van een "weerstand" maar een elektrische schakeling (relais?). Kan dit de oorzaak zijn van de problemen (ik ga er van uit dat de nieuwe aanjager goed is)? Hoe kan ik vaststellen dat daar het probleem zit? Zo ja, is het te doen om deze zelf te vervangen? Wat zijn de kosten?

Alvast bedankt voor jullie inbreng!

Met vriendelijke groet,

Daniel

thuur

Welke foutcodes heb je? Een ECC controleert de stroomafname e.d. dus er zou wel wat terug te zien moeten zijn.

Kachelweerstand kan ja. Beste even proberen met eentje waarvan zeker is dat ie werkt.

Zelf vervangen is geen probleem, plaat onderkant dash losnemen (bijrijderszijde), 1 Torxje 10 of 15 losdraaien en je neemt de weerstand zo uit.

Gr 8)