voor de audiofielen onder u

Gestart door jberg, 22-12-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

heutink

Citaat van: gerardgrobben op 12-10-2008 17:53:25
ja...

ik ben sinds kort in het bezit van een paar referentie-studio-monitoren. Zeg maar monitoren waarmee control-rooms in studio's worden geijkt.

Je wilt dan niet weten wat je allemaal in control-room-fouten hoort. Maar de muziek wordt dan echt ondergeschikt aan het systeem. Opname's komen ineens erg blikkerig, of in on-balans naar voren. En de lol van de muziek gaat er daarmee meteen vanaf.

???
Zo zie je maar weer, spec's zeggen niet alles, zeker niet met iets wat MUZIEK heet ;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

ed

Maar die monitoren hebben natuurlijk een duidleijk ander doel dan het laten genieten van de luisteraar van muziek. Deze zijn gemaakt om opnames te kunnen beoordelen en fouten te horen en niets anders. Dat dat niet altijd lekker klinkt mag duidelijk zijn.

Welke monitoren zijn dit Gerard?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

gerardgrobben

MeyerSound HD-2's.. je hoort echt alles, en das soms niet leuk meer.
tuba or not tuba, that's the question

thuur

M'n Akai AP 206C eens aangesloten op de Arcam....

....Kippenvel 8)

Gr :eusa_dance:

heutink

???
hebben we het over de Arcam CD-speler CD23 ??
Die draait bij mij nu met een cdtje van Bluf erin
:eusa_clap:

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 02-11-2008 14:39:07

....Kippenvel 8)

Na veel jaren en vele soorten kwaliteits zelfbouw speakers en veel te dure amps, berust ik nu maar in 6 x control Pro1 en twee open dipool subs aan een rotel RB976mk2 en RB981.
Sturing door een rotel rsp1066 en marantz dv7600. Een lekker muzikale combinatie en met de lcd tv er bij ook leuk om af en toe een filmpje te kijken.
De preamp gaat er nog wel een keer uit voor een full-dsp doos.   

thuur

Citaat van: heutink op 02-11-2008 14:46:14
???

Brrr Bluf... :-X Now playing: Moby op vinyl.

Nee een A85 stuurt de Dynaudios (Audience 72) aan. CDs gaan in de CD72 en DVDs in de DV88+. Oh ja, radio lekker analoog over de T61. Maar nu dus de Akai :D

Citaat van: -D©©©L- op 02-11-2008 14:53:25
Na veel jaren en vele soorten kwaliteits zelfbouw speakers en veel te dure amps, berust ik nu maar in 6 x control Pro1 en twee open dipool subs aan een rotel RB976mk2 en RB981.
Sturing door een rotel rsp1066 en marantz dv7600. Een lekker muzikale combinatie en met de lcd tv er bij ook leuk om af en toe een filmpje te kijken.
De preamp gaat er nog wel een keer uit voor een full-dsp doos.  

Het "probleem" van Dynaudio's is dat een doorsnee sub totaal onhoorbaar blijft. Je zult minstens 500 euro moeten uittrekken om 2 tot 4 Hz meer bas te krijgen :o

Ik moet wel nog een goede voorversterker hebben, nu staat mijn oude JVC receiver in deze rol. Overigens wel grappig, deze had een "Surround"-optie en stond aan het begin van de thuis-A/V integratie.

Gr 8)

rovelra

Citaat van: viking_in_shorts op 12-10-2008 11:21:11
Hoop dat ik hier wat mag vragen:

Hoe verhoud zich de qualiteit van B&W 603's zich tegen de qualiteit van de B&W's 703?

Heb  nu een setje B&W 603 (s3)'s in mijn woonkamer staan. Ben er best wel tevreden mee, op kleine dingen na.  De negatieve dingen zijn niet-geluid-gerelateerd, en vooral dingen als verkeerde kleur en te onstabiele constructie (zwevende vloer en katten / kinderen). Kwam net een aanbieding tegen waar ik erg over twijfel: Demo-exemplaar B&W 703's in de juiste kleur en niet zo "wankel" als de 603. Netto kosten (als ik de 603's goed kan verkopen) zijn denk ik ong 500 euro. 

PS: begin nu te twijfelen of het de 703 of de 704 was :eusa_wall:
Beste Gerard

In welke opstelling gebruik je je 603s3 nu ??Als front speakers of als surround rear speakers .
Ik zelf heb de 603s3 als rear speakers gehad(front 604s3, center LCR600,sub PV1 alles op Onkyo Integra txds 797)  en heb deze geswitched voor een setje xt2 daar het setje 603 eigenlijk overkill was als rear systeem .
De xt2 hebben ongeveer het zelfde lekkere warme en direkte klank beeld als de 700 series.
De 600 serie zijn naar mijn mening speakers voor de stevigere muziek (dance , top 40 )en de 700 serie vind ik persoonlijk beter passen bij de rustigere muziek ( classiek , jazz ) 

Maar zou effe langs een goede zaak gaan en ze gewoon naast mekaar vergelijken en zelf een eerlijk oordeel vellen over welke keus nu de betere is  ;)!!!

MvG Rogé

thuur

Update:
De Akai blijft voorlopig. Na wat speurwerk blijkt dit een van de weinige echt goede producten te zijn van Akai :eusa_think:
Heb m open gemaakt en als ie 15 jaar later was geproduceerd zou het nog steeds onder de noemer 'zeer goed ontworpen' vallen. Zo goed zelfs, dat ik vermoed dat het gros van de ingewanden is uitbesteed tijdens ontwerp en productie.. Smeren hoeft slechts op 4 plekjes van minder dan 0,5x0,5cm, verder compleet onderhoudsvrij. Wellicht dat er daarom enkel werkende exemplaren bestaan? Rest alleen de vraag wat de nieuwprijs is geweest in 1978 --> link naar de zwarte uitvoering.

Daarnaast wil ik naast ultra-zuiver geluid ook gemak en de meeste (betaalbare) HiFi decks van nu hebben niet eens Auto-Return..

Dus nieuwe headshell met kabeltjes, cartridge en naald (Ortofon) en pre-amp aangesloten.

Nog 1 klein ding oplossen: de voorversterker heeft een te hoge gain. LP's van de laatste paar jaar die waanzinnig hard zijn opgenomen gaan oversturen. Maar goed, beter te veel dan te weinig toch? ;D

Het belangrijkste is dat het geluid het schaamrood op de kaken van m'n Arcam cd-speler zet 8)

heutink

8)
ik heb de JVC draaitafel met Pickering750 op het spul aangesloten, je weet wel,  op de AMC's met de Audiostatics  maar heb toch de voorkeur voor de Arcam CD-speler, maar dat kan natuurlijk aan mijn gehoor liggen ( ik ben selectief doof ) maar sommige vinyl-audiobronnen klinken wel erg mooi. :eusa_boohoo:

whachamacollit

???
Bluf, wie durft dat nou nog te draaien?

"Is het sap het knijpen waard"

viking_in_shorts

Citaat van: rovelra op 07-11-2008 21:42:27
Citaat van: viking_in_shorts op 12-10-2008 11:21:11
Hoop dat ik hier wat mag vragen:

Hoe verhoud zich de qualiteit van B&W 603's zich tegen de qualiteit van de B&W's 703?

Heb  nu een setje B&W 603 (s3)'s in mijn woonkamer staan. Ben er best wel tevreden mee, op kleine dingen na.  De negatieve dingen zijn niet-geluid-gerelateerd, en vooral dingen als verkeerde kleur en te onstabiele constructie (zwevende vloer en katten / kinderen). Kwam net een aanbieding tegen waar ik erg over twijfel: Demo-exemplaar B&W 703's in de juiste kleur en niet zo "wankel" als de 603. Netto kosten (als ik de 603's goed kan verkopen) zijn denk ik ong 500 euro. 

PS: begin nu te twijfelen of het de 703 of de 704 was :eusa_wall:
Beste Gerard

In welke opstelling gebruik je je 603s3 nu ??Als front speakers of als surround rear speakers .
Ik zelf heb de 603s3 als rear speakers gehad(front 604s3, center LCR600,sub PV1 alles op Onkyo Integra txds 797)  en heb deze geswitched voor een setje xt2 daar het setje 603 eigenlijk overkill was als rear systeem .
De xt2 hebben ongeveer het zelfde lekkere warme en direkte klank beeld als de 700 series.
De 600 serie zijn naar mijn mening speakers voor de stevigere muziek (dance , top 40 )en de 700 serie vind ik persoonlijk beter passen bij de rustigere muziek ( classiek , jazz ) 

Maar zou effe langs een goede zaak gaan en ze gewoon naast mekaar vergelijken en zelf een eerlijk oordeel vellen over welke keus nu de betere is  ;)!!!

MvG Rogé

Hoi Rogé,

Heb 't uiteindelijk onder druk van de regering maar niet gedaan. Maar om je vraag te beantwoorden: mijn 603's zijn nu de frontspeaker. Als center heb ik een VM1 (=past bij de TV). Heb (nog) geen rear / surround maar komt ws. ooit nog wel eens. Mijn smaak zit vooral in wat jij noemt "rustig" (jazz, klassiek)

Níét Gerard.

heutink

Citaat van: whachamacollit op 07-11-2008 23:41:13
???
Bluf, wie durft dat nou nog te draaien?

;D
Doe ik regelmatig, zoals ook Amy Winehouse, Diana Krall, Katie Melua, Norah Jones,
Stan Webb, Julian Sas, Ronnie Earl, Dire Straits, Bugs Henderson, Eva Cassidy,  Anouk, De Dijk, de Nits ,  enz...
gewoon lekkere muziek  ;D

gerardgrobben

Citaat van: viking_in_shorts op 08-11-2008 02:06:23

Níét Gerard.

Klopt,
die heeft thuis een antiek stel B&W DM110i achter een NAD eindbak hangen.
En in de demoruimte echt wat anders..
tuba or not tuba, that's the question

ed

Citaat van: thuur op 07-11-2008 23:08:47

Update:
De Akai blijft voorlopig. Na wat speurwerk blijkt dit een van de weinige echt goede producten te zijn van Akai :eusa_think:
Heb m open gemaakt en als ie 15 jaar later was geproduceerd zou het nog steeds onder de noemer 'zeer goed ontworpen' vallen. Zo goed zelfs, dat ik vermoed dat het gros van de ingewanden is uitbesteed tijdens ontwerp en productie.. Smeren hoeft slechts op 4 plekjes van minder dan 0,5x0,5cm, verder compleet onderhoudsvrij. Wellicht dat er daarom enkel werkende exemplaren bestaan? Rest alleen de vraag wat de nieuwprijs is geweest in 1978 --> link naar de zwarte uitvoering.

Daarnaast wil ik naast ultra-zuiver geluid ook gemak en de meeste (betaalbare) HiFi decks van nu hebben niet eens Auto-Return..

Dus nieuwe headshell met kabeltjes, cartridge en naald (Ortofon) en pre-amp aangesloten.

Nog 1 klein ding oplossen: de voorversterker heeft een te hoge gain. LP's van de laatste paar jaar die waanzinnig hard zijn opgenomen gaan oversturen. Maar goed, beter te veel dan te weinig toch? ;D

Het belangrijkste is dat het geluid het schaamrood op de kaken van m'n Arcam cd-speler zet 8)

Leuk he Vinyl. Zeker voor mensen die al jaren gewend zijn naar het geluid van cd te luisteren en niet eens meer weten hoe een plaat klinkt. Het leuke is als je een poosje naar vinyl luistert en weer terug gaat naar cd het ineens wel hee beroerd klinkt. Waarschijnlijk hetzelfde gevoel wat jij hebt Thuur. Moet je eens naar een snaaraangedreven platenspeler gaan luisteren. De instappers gaan al een heel stuk verder dan de Akai (Project, Rega, Thorens). Een tweedehands Thorens klinkt heel leuk en heb je al voor een paar tientjes. Deze klassiekers worden alleen maar meer waard.

Luister zelf naar een Nottingham Analogue Spacedeck met Morch UP4 arm en ZYX Airy2 element. Ik heb nog geen cd speler gehoord die daar voorbij gaat.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!